/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Paralel opsætning af 2 bærbare
Fra : Eyvind
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 13-09-08 19:47

Jeg bruger tit at koble en flsdskærm til min bærbare comp. og de bruges så paralelt på den måde at begge skærme viser det samme......................ingen problemer i det.

Men det kunne være rart også at kunne tilslutte en bærbar comp. til en anden bærbar så der vises det samme billede på begge skærme.
( dog skal den ene comp. være passiv så det kun er skærmen der bruges)

Er der en god idé til at gøre det uden de "store ombygninger"

Det er tænkt til undevisningsbrug, så man ikke skal sidde klinet op ad hianden, da de fleste skærme ikke kan ses fra siden.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-09-08 19:59

Det er en ordenlilskiderbras du har gang i, har engang kopblet to computer sammen via krydset kabel gennem com porten, om det er noget finder du ud af.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-08 20:15

Det er ikke filoverførsel.
Det er ikke fjernstyring.

Men bare kigge med.

I øjeblikket slæber jeg min fladskærm med og sætter den til.
+ en ekstra mus og tastatur.

Men det ville være lettere med bare en lille bærbar.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-08 15:03

Ok. . . Du skriver : Ikke fjernstyring.
Men derfor ka' du da godt bruge TeamVeawer evt. som præsentation.
Men sæ'fø'li kun 25 timer ad gangen, når du bruger gratisversionen.
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-08 16:06

Den har jeg jo, og også brugt den til fjernhjælp........................................
Den er endda med på min portable pendrive.

Men men men - det ville nu være lækkert bare at sætte et stik i og så kører det.
For det er jo bare det jeg gør med min fladskærm.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-08 15:56

Jeg prøver lige den nye Kandu funktion

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-08 15:57

virker ikke som forventet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-08 21:33

Sorry men jeg har lige brug for et sted at lægge et link fra en comp hvor jeg ikke kan sende til mig selv
http://e.e.e.ricey.co.uk/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-08 21:52

Her er så løsningen:
http://www.maxivista.com/

Men nok for dyr til mig............så det bliver en alm. fladskærm under armen.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 07-10-08 10:39

Tak for svaret Gambrinus. Jo det kan da bruges.