/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
jeg undres
Fra : troldenesdhb
Vist : 708 gange
100 point
Dato : 23-08-08 22:37

Hvordan fan..... kan folk blive ved med at hoppe på den slags????????????????

Man hører og skriver.....................njaaaaa, jeg sender den for en sikkerheds skyld, til 200 af mine venner i adresse kartoteket

Hallo vågn op

De må sku grine dem der starter det LOL

Videresend denne advarsel, blandt venner, familie og kontakter!

I løbet af de næste par dage. Forsøg ikke at åbne nogen besked med
et bilag med titlen 'Postkort fra Hallmark ', uanset hvem de sendte den til dig. Det er en virus, der åbner et postkort billede, som 'brænder' hele harddisken C på din computer. Denne virus vil blive modtaget af nogen, der har din e-mail-adresse i deres kontakt liste. Derfor er du nødt til at advare alle dine kontaktpersoner! Det er bedre at få budskabet 25 gange end at modtage virus og åbne den?

Hvis du modtager en mail kaldet postkort, »skønt sendt til dig fra en ven, må du ikke åbne den! slet den omgående.. Sluk computeren øjeblikkeligt!

Dette er den værste virus bebudet af CNN. Det er blevet klassificeret af Microsoft som den mest ødelæggende virus nogensinde. Denne virus blev opdaget af McAfee i går, og der er ingen reparation endnu for denne type virus.
Denne virus ødelægger harddisken, hvor vigtige oplysninger opbevares.

Giv den til dine venner. HUSK! Hvis du sender den, du vil være til gavn for alle

Jeg har fået denne mail i dag. Kopier den.. og send den videre til alle i din adressebog på din E-mail!

"MLKL"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-08-08 22:40

Jeg fik en anden for ikke så lang tid siden, og jeg må indrømme jeg kan ikke se hvornår det er en hoax eller hvornår det er alvor

Jeg oprettede så en tråd her på kandu, for at være sikker på ikke at generer med kædebreve til alle vennerne.

Nej jeg er stadig ikke god til at se forskel, men nu er jeg da klar over at der findes både og

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 24-08-08 00:54

Tillykke, du har lige givet alle dine venner virus.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 24-08-08 08:19

Når jeg modtager noget sådant og er i tvivl, så googler jeg det i første omgang.
Ved den pågældende hoax og ved at google på "Postcard fra Hallmark" fik jeg kun et hit, nemlig selve advarselen om ikke at åbne et sådant postkort.
Da jeg stadigvæk var i tvivl googlede jeg et par timer senere og nu var der fra TDC en oplysning om, at det ganske rigtig "kun" var en hoax.
Denne TDC-sides URL har jeg så senere brugt hvergang jeg siden har fået advarselen fra velmenende venner ved simpelthen at bruge "Besvar til alle" (normalt bliver en sådan advarsel jo sendt til alle i et adressekartotek). Jeg sender så URLen samt en bemærknoing om, at advarselen bør ignoreres.
TDCs oplysning ses her http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=18244
leob

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-08 09:36

Citat
De må sku grine dem der starter det
... ja selvfølgelig

var det noget med en bonzai killing i en parfumeflaske til nøgleringen ?

http://www.pcworld.com/article/150080/email_hoaxes.html?tk=rss_news

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-08 09:44

Det er nemt at blive til nar

Men svært at blive tenor...

Man skal vel lære så længe man lever, har I aldig taget fejl??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-08-08 09:52

Fra miritdk's link:

Hoax-Busters also has a list of the "5 Telltale Signs of an Internet Hoax" that might useful.

The e-mail will have a sense of urgency about it, and probably a lot of exclamation points in it.
The e-mail will insist that you tell all your friends.
The text is adamant that this is "NOT a hoax."
It will earnestly inform you that there are dire consequences for not participating.
It probably is full of >>>> marks, showing that it has fooled a lot of people before you, and has been forwarded all over the planet. Don't add any more! If you must forward something, try this: The Federal Communications Commission's list of the

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-08 10:50

Jeg forstår SLET IKKE folk der sender "kædebreve" videre UANSET hvem der har skrevet dem (om det så er din mor)

Hvis man endelig VIL advare andre om noget man har modtaget, kan man skrive en NY meddelelse og advare dem der. UDEN BRUGELIGE LINK ELLER ANDET GØGL.

Der er desværre folk der BARE klikker på ALT (af nysgerrighed)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-08-08 16:45

Hej Refi
Ganske enig - Jeg giiiiider ikke kædebreve og den slags "tidsrøvere".
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 24-08-08 17:08

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-08 20:23

velbekomme