/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Koden til computer er glemt
Fra : jeb3
Vist : 670 gange
100 point
Dato : 20-08-08 16:22

Hejsa.

Min dreng har kode på sin pc, men ingen kan huske den.

Hvad søren gør vi for at komme ind i den igen :) Han har en opgave der ligger derinde, der skal afleveres imorgen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-08 16:28

geninstaller xp

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 20-08-08 16:30

Simpelthen bare sætte cd'en i og genstarte?

Hmm.. Så får han travlt med sin opgave

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-08 16:32

Ja forudsat at det er en "ren" microsoft xp. ikke undelagt acer eller andet.
Min Acer sletter alt ved geninst.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-08 16:33

OEM nr. på pc. eller nr. på cd skal bruges.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 20-08-08 16:35

Aner ikke hvad OEM nr er. Men jeg har da den originale cd fra MS med xp'en på der hører til hans masine.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-08-08 16:41
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-08-08 16:44
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-08-08 16:46

En mere, Dansk side:
http://www.helgec.dk/password.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-08-08 16:48

Du kan også hente en ubuntu live CD som måske kan kigge på windows-filer og hente dem ud.
Den skal hentes på nettet og brændes og så startes comp med denne CD.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-08-08 17:03

for nogle år siden var jeg ude for det samme på min stationære. Min computermand, sagde: "Se her, koden står forneden på forsiden! Så satte han cd en i og vupti den kørte igen!

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 20-08-08 17:04

Start -> Kør -> skriv, cmd -> enter -> du får nu en konsol og her skriver du

Jeg kan jo ikke komme ind i start Klaudi.

Kommer til starten hvor jeg skal taste koden for at logge ind.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-08 17:05

Citat
Se her, koden står forneden på forsiden!

Hvordan er den dog havnet der

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-08-08 17:15

[CITAT]Hvordan er den dog havnet der

Tja den så da ud som alt andet der står på forsiden - Den stod samme sted på de computere han havde stående.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-08 17:18

Det er IKKE den key der er tale om her

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-08-08 17:20

Download og brænd "Hirens Boot CD", som kan hentes her:
http://www.blumaise.org/blog/archives/2007/10/download-telecharger-hiren-boot-cd-9-3.html

Brænd Hirens ned på en cd, fra en anden computer.
Put cd'en i cd-rom drevet, på den computer du vil låse op, og boot på cd'en
Vælg et af password manager programmerne og lås den konto op, som du ønsker skal åbnes

Voila!

Fundet her:
http://www.kandu.dk/spg113477.aspx

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 20-08-08 19:03

Jeg har hørt at man kan pille batteriet ud, så nulstilles indstilllingerne. Men ved ikke om der ryger andet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-08 19:06

Citat
Jeg har hørt at man kan pille batteriet ud, så nulstilles indstilllingerne. Men ved ikke om der ryger andet

Det nulstiller kun bios - det sletter INTET....

Men her er det vel Win-logon der er tale om....

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 20-08-08 19:33

hej

tryk f8 eller f10 for at starte i fejl sikker tilstand... der kan du komme ind i maskinen uden om passwordet.... og gå så ind - kontrolpanel og brugerkonti og slet koden fra hans konto / lav en ny... genstart og log på¨med dette nye password....

Fusses

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-08-08 19:46

[CITAT][--------------------------------------------------------------------------------
Det er IKKE den key der er tale om her

Hvor mange er der da?
Den anden er på cd en - Jeg havde skrevet at det jeg sagde drejede sig om en stationær om der er forskel på stationær og bærbar ved jeg ikke - Men jeg så at i mit tilfælde skulle de to bare passe sammen - altså det på cd en og det på computeren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-08 19:55

Valde.....

Det du taler om er "installationsnøglen" der står på næsten ALLE komputere (da der ikke er cder med)....

Den der her er tale om er Login til Win - et man SELV laver (flere hvis der er flere brugere)....

Derudover kan der så være et bioslogin (så er maskinen helt låst)

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-08-08 16:19

Ups. Det er Vistaen han har på.

Det er mig der heldigvis har XP.

Vistaen var på, da vi købte maskinen, så jeg har ikke cd'en.
Har snakket med Microstoft, de vil ikk ehjælpe når den er fabriks installeret.

Venter på at toshiba (det er dem der skal guide os) skal ringe tilbage. Har ventet 2 timer nu på den opringning. ;(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 17:11

ER der overhovedet et login ????

Kan du ikke bare taste ENTER ????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-08-08 10:33

Har Toshiba svaret tilbage?

Her er lidt mere at kigge på:

Forgot your Windows NT/2k/XP/Vista admin password?
http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-08 11:44

Du kan sikkert kigge på og hente filer / billeder / dokumenter med en live CD.

Denne live CD skal downloades og brændes, hvorefter den kan starte den låste comp og se ind i comp.

Dog kan den ikke passere et bios password - men det er der nok ikke på den comp.
Det er vel bare et Vista standard log in.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 25-08-08 09:56

Det er en Vista med et standardlogin.

Toshiba....

Ringede..ventede 28 min. Fik en svensker, der bad mig ringe op igen og snakke med hans danske kollega.
Ringede ventede 11 minutter. Fik samme svensker, skulle prøve en gang til.
Ringede... ventede 31 minutter. Fik samme svensker, der ville bede danskeren ringe til mig.
Lørdag tog jeg på weekend, så prøver igen i eftermiddag.
Først med jeres råd, derefter Toshiba igen.

FÅ ALDRIG NOGET MED DET VISAT LORT

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-08 10:51

Nu er det nok ved at være lidt sent med de opgaver.

Men du har endnu ikke prøvet min metode med at bruge en live CD til at læse filer i computeren.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-08-08 13:28

HAr været syg, og har ikke fået tændt hverken den ene eller anden pc :(

Men Eyvind, det du skriver forstår jeg ikke.

Så dreven en pc bruger er jeg heller ikke :)

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 14-10-08 15:29

Du får hermed mine points :)

Jeg fik endelig fat i en fra Toshiba, der vidste noget idag.

En sur og meget travl mand.

Vistaen er borte med blæsten, skal bare have alt til at fungere igen nu :)

Har lidt lyd problemer, men det finder vi ud af.

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 14-10-08 15:30

Du får hermed mine points :)

Jeg fik endelig fat i en fra Toshiba, der vidste noget idag.

En sur og meget travl mand.

Vistaen er borte med blæsten, skal bare have alt til at fungere igen nu :)

Har lidt lyd problemer, men det finder vi ud af.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-08 19:25

OK - men:

En live CD installeres ikke men kører i computerenns RAM - lidt på samme måde som når du afspiller en CD
Altså når comp. lukkes ned så er den live CD også ude igen.

En ubuntu live CD (et Linux styresystem) læser harddiske på en anden måde end windows.
Derfor kan den som regel læse "tilsandede" filer og dokumenter og billeder

Man kan hente og brænde en ubuntu-CD ganske gratis (697 MB)

Når man så lægger CD i skuffen og starter comp. vil denne live CD rulle ind og comp er kørende
Det er et Linux-system og tingene virker lidt anderledes end windows
Men der er mulighed for at hente beskadigede filer på harddisken og evt. lægge dem på et USB drev.