/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katten har bidt
Fra : Lissie7
Vist : 728 gange
20 point
Dato : 10-08-08 12:11

Jeg har læst en del om kattebid og rensning af sår - men hvad er jeres erfaring med katten, når den har bidt! Bider den igen? Vores kat er blevet passet af én som hun kender, fået mad og er blevet nusset. Da vores kattepasser går, sætter katten alle sine tænder i skinnetbenet og desværre ser benet slemt ud trods kraftig penicilinkur.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 20 point
Dato : 10-08-08 12:36

Kattr og hunde bid bliver ofte slemt inficeret. De kræver hurtig professionel behandling og ofte antibiotika.

Hvis du får aflivet det dumme dyr , bider det ikke mere.

Kommentar
Fra : Lissie7

Dato : 10-08-08 12:39

Jeg vil rådføre mig med vores dyrlæge, men vil også gerne høre andres erfaring.

Det er trods alt en svær beslutning at skille sig af med familiens kæledyr.

Godkendelse af svar
Fra : Lissie7

Dato : 10-08-08 12:39

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 10-08-08 12:48

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Du skal altid tænke over hvordan såret er opstået, idet der kan være brug for en stivkrampevaccination. Stivkrampe kan f.eks. opstå ved bidsår fra dyr, ved jord i såret, og hvis du har skåret eller stukket sig, f.eks. på rustne søm eller ting der har ligget i jorden.

http://www.roedovre-apotek.dk/saarrensn.htm#renses

Citat
Lad være med at komme for eksempel brintoverilte i såret.

Citat
Kontakt lægen med det samme, hvis:

Der er pulserende blødning.
Du ikke kan gøre såret rent.
Såret er et bidsår fra menneske eller dyr.
Du skønner, at såret skal sys.
Stivkrampevaccination
Der støder feber og tiltagende smerter til efter nogle dage.
Find telefonnummeret på vagtlægen her

http://www.netdoktor.dk/vagtlaegen/Fakta/saar.htm

Kommentar
Fra : dior

Dato : 10-08-08 17:02

Trold..Dit link virker desværre ikke