/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
2 computere og een skærm??
Fra : peteralf
Vist : 800 gange
100 point
Dato : 08-08-08 14:16

Jeg har 2 stationære Pc-er og 2 stk trådløse tastaturer/mus
men vil meget gerne kun kunne benytte kun eet tastatur+mus og som kan bruges kun til een skærm
pc nr. 1 har HDMI + DVI tilslutning
Pc nr. 2 har DVI + VGA tilslutning
Skærmen som er en HP w/22o7h har een VGa + een HDMI tilslutning.
Hvad skal jeg bruge for at få Pc-erne til at køre på een skærm og eet tastatur/mus???
venlig hilsen
Peteralf

Kommentar
Fra : myg

Dato : 08-08-08 14:56

Du skal bruge en omskifter.
Jeg har en: 4 PC til 1 tastatur/skærm/mus med ps2 og vga stik.
Send evt. en mail hvis det har interesse

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-08-08 15:02

Det er en såkaldt KVN switch du skal bruge, og den findes i flere udgaver, både med og uden USB, lige som nogle har kabel fastmonteret, medens andre skal man købe kabler til!
Det er en god løsning på et pladsproblem, jeg bruger det selv.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-08-08 15:50

Du skal bruge noget i stil med : http://www.nierle3.com/dk/artikel/3197/Mini_KVM_Omskifter.html
Den model er kablerne indbygget. Der også nogen hvis du skal købe ekstra kabler til det hele.

Den model har så kun d-sub og ps2 stik men mon ikke der findes nogen derude med DVI og usb osv. ellers kan du måske sætte en adapter på.

Der en her med DVI og ps2 : http://www.mblast.com/files/companies/99864/Product/SV221DVI.jpg

Håber du finder en du kan bruge.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 09-08-08 01:19

Lige en rettelse. Det hedder en Kvm switch :)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-08-08 14:33

Misteryman
Citat
Lige en rettelse. Det hedder en Kvm switch

Hvis det er mit indlæg du tænker på, så er det rigtigt, men det er sådan at min N og M taster sidder meget tæt på hinanden, så de let kan forveksles.

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 10-08-08 09:47

Til Scootergrisen
Jeg har været inde på den adresse Du foreslog http://www.nierle3.com/dk/artikel/3197/Mini_KVM_Omskifter.html

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan benytte mit tastatur/mus som er trådløse.
Der er måske et råd om det??
V.H.Peteralf

Kommentar
Fra : myg

Dato : 10-08-08 11:27

Hvis de er trådløse, er det vel USB stik, der sidder i modtageren, og så kan du ikke bruge noget af det der er foreslået her da det er PS2 stik.

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-08 11:29

Men du skal anskaffe en converter fra USB til PS2. De følger ofte med når man køber mus og tastatur - men ikke altid. Kan købes løse. Se det firma jeg skrev til dig i mailen.

Godkendelse af svar
Fra : peteralf

Dato : 10-08-08 11:41

Tak for svaret myg. Jeg tror at jeg har fattet det hele nu.
Jeg havde et overgangsstykke liggende i mit rod, det er et mellemled somskal sættes på DVI-udgangen og den anden ende af er en VGA-udgang som dermed kan benyttes .
Tak for hjælpen