/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Stueplante - Flammesværd
Fra : lufthoved
Vist : 1261 gange
100 point
Dato : 07-08-08 00:53

Kære Kandu,

jeg er blevet forelsket i Bromelia-planten: Flammesværd eller vriesea splendens...

Jeg kan desværre bare ikke finde den nogle steder.

Nogen der ved hvor den sælges?

KH¨
Lufthoved

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-08 01:09

tror du måske skal bestille den hjem - den hedder også papegøjehale her i dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-08 01:09
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-08 01:10

btw - har jeg da lige set den i et eller andet stort supermarked men husker ikke hvor - det er da vist sæson for den - ellers må du lige over sundet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-08-08 04:27

Citat
det er da vist sæson for den - ellers må du lige over sundet
Er klimaet anderledes derovre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-08 07:26

næh klumme - i sverige ser jeg den året rundt - det gør jeg til gengæld ikke her i danmark. Har du hørt om drivhuse og efterspørgsel ?

Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 07-08-08 08:34

Men altså ikke nogen der ved hvor den kan købes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-08 08:49

ikke på stående fod så du må ud og kigge - eller spørg bennymanden her

http://www.kandu.dk/spg45679.aspx

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 07-08-08 08:51

forresten får jeg lige at vide at den inden for de sidste dage har været på statoil - vi ved ikke om den er der endnu de får jo begrænsede partier Tror bestemt en tur i byen vil vise dig den ikke er så ualmindelig endda

Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 07-08-08 17:38

Desværre ikke Vriesea på statoils nogensted i Aalborg og omegn, måske en lokal tankstation der også sælger blomster?

Andre der har gode bud

Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 10-08-08 00:42

Det lykkedes mig at finde Vriesea splendens hos en lille lokal planteskole.

Til interessede kan jeg oplyse at planten ikke længere er så populær i Dk. Derfor findes den ikke længere som almindelig sortiment i "de store kæder". De fleste planteskoler kan dog bestille den hjem til omkring 100,-.

Lufthoved

Godkendelse af svar
Fra : lufthoved

Dato : 10-08-08 00:43

Jeg deler pointene ud selvom ingen desværre fandt svaret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-08-08 09:29

Citat
Derfor findes den ikke længere som almindelig sortiment i "de store kæder

haha jo det gør den for jeg så den igår i espergærde i superbest

men - ikke det flotteste eksemplar må jeg indrømme hmmmm

men godt du fandt den