/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan ikke udskrive på netværk
Fra : johnnyp
Vist : 701 gange
200 point
Dato : 01-08-08 09:48

Håber at det er den rigtige kategori for dette spørgsmål

Har fået følgende problem:
Kan ikke mere udskrive fra printer på 2 forskellige stationære PCèr efter at have installeret printeren på en bærbar med " Vista ", alle kører pt. i kablet netværk.
Printer er en HP LaserJet 2200dn, som er indstalleret med HP Jetdirect og standard TCP/ip port.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-08-08 09:56

Nu er VISTA skabt i guds vrede over Bill Gate's ergerrighed for penge.
Husk at der skal være printerdriver på hver maskine og at værtsmaskinen skal dele printer med netværket.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 01-08-08 10:34

Severino:
Du har ret med hensyn til Vista, men kunne desværre ikke købe den pc jeg ville have uden Vista, og har ikke rigtig mod på at installere XP + alle de drivere ( hvis man kan få fat i dem ) som der behøves. Der er installeret printerdirver på alle og også delt.
Har kunne udskrive på begge stationære PCér uden problemer, indtil at der blev instlleret på bærbar

Kommentar
Fra : myg

Dato : 01-08-08 10:37

Er det en netværksprinter eller er printeren sat til en af de stationære med et printerkabel/usb ?

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 01-08-08 14:14

Det er en netværksprinter, forstået på den måde, at der i printeren er indbygget en Jetdirect som via netkabel går ind i en hub. Huben er tilsluttet en router.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 01-08-08 14:56

OK Har lige guidet en tilsvarende i kategorien printer, men her er grundopsætningen

I routeren allokeres et adresseområde til DHCP
Udenfor det adresseområde vælger du en adresse til din printer.
I prinserveren (Jetdirect går jeg ud fra) opsætter du den adresse.
I hver enkelt af dine computere tilføjer du nu en ny NETVÆRKSprinter med den samme adresse.
Så skal det virke.

Eksempel:
Din routers adresse er 192.168.1.1
Dit adresseområde (scope) til DHCP angives f.eks. til 192.168.1.50 til 192.168.1.200
Ny vælger du et nummer udenfor til din printer f.eks. 192.167.1.10
Det angiver du i printserveren samt alle dine computere.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 01-08-08 14:58

Næstsidste linie - rettelse: 192.167.1.10 skal være 192.168.1.10

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 02-08-08 19:44

myg

Tak for dine indlæg. MEN det som jeg syntes er mærkeligt er følgende: Jeg har nu i 6-8 måneder kunne udskrive for de 2 stationære PCér på netværket uden problemer. Da jeg så anskaffer en HP bærbar og kobler den til netværket via kabel ( da jeg endnu ikke har fået en trådløs router eller assec point) får jeg det problem, at nu ikke kan udskrive på de stationære PCér men på den bærbare. De 2 PCér er installeret med XP og den bærbare med Vista. Jeg har ligeledes lae fil og udskriftsdeling som fungerer fint.
mvh

Kommentar
Fra : myg

Dato : 03-08-08 00:09

Læs severinos guldkorn først i denne tråd.
Vistas veje er uransagelige

Har selv på andre områder haft besynderlige oplevelser med Vista - så hvorfor ikke også her?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-08-08 17:55

Vista benytter et sikkerhedssystem, der som standard er skrappere end det som kendes fra XP.
Prøv at sænke BILL VISTA's parader lidt, så du får adgang. Det kan være her at GATE'en er lukket!

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 05-08-08 06:34

Måske en lille misforståelse... Jeg kan godt skrive ud den bærbare med Vista installeret, men ikke på de to stationære med XP. Og som tidligere skrevet så er det efter installation på den bærbare at der er problem med udskrivning på de andre.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 06-08-08 17:28

Har fået løst problemet, det var Vista der ændrede på adressen på printporten

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-08-08 18:21

Fint - You never know about Vista. Godt du fik det til at virke.

Skynd dig at annullere spørgsmålet

Annuller spørgsmålet
Fra : johnnyp

Dato : 06-08-08 19:50

Har fået løst problemet