/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Afghanistan du godeste
Fra : Klumme
Vist : 812 gange
50 point
Dato : 26-07-08 19:08

http://politiken.dk/indland/article544555.ece

Jøsses.

Citat
Alle fire soldater kommer til skade. Tre af dem kravler ved egen kraft ud af køretøjet, men må efterlade føreren, da han er bevidstløs
Hvorfor, kan de kravle ud, kan de fandme osse slæbe deres bevidstløse kammerat med. Krystere

Citat
»Det ligger jo midt ude i ingenting. Først skal anmodningen om hjælp ind, så skal helikopteren frigives, samaritterne skal gøre sig klar, før de kan tage af sted. Faktisk er halvanden time ganske hurtigt, synes jeg«, siger presseofficer ved HOK Kim Grünberger
Ah ha... det forklarer jo meget. Men jeg gik ud fra at de brugte radioer og ikke stafetløbere til at anmode om hjælp. At det ligger ude in the middele of nowhere, burde ikke komme bag på nogen. Det gør hele Afghanistan jo. Idiot

Der gik 1½ time før helikopterhjælp nåede frem. Okay... de har af sikkerhedsmæssige grunde kørt hele vejen fra basen til kampstedet, for at undgå nedskydning.
Genialt

Citat
samaritterne skal gøre sig klar, før de kan tage af sted
LOOOOOL Ja selvfølgelig. Man kan sgu da ikke have sådan nogle ligegyldige samaritere til at være klar i tide og utide bare fordi man er i krig

For satan altså. Hvordan kan en dansk officer finde på at sige sådan. Jeg håber dælme ikke at det er det han mener.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-08 19:31

Ja det forsvar, hjernedøde idioter hele flokken.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-07-08 19:43

Jamen jeg synes i skal melde jer frivilligt -

...I lyder som om i kan finde ud af det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-08 20:07

Jag tar enhver chance til at fortælle generalerne hvor store idioter de er.
Frivillige er det squ ikke synd for når en kugle rammer.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-08 20:09

Det har intet med krystere at gøre, hvis køretøjet ikke er i fare for at blive angrebet igen, ikke i brand eller der ikke lækker noget som kan skade føreren har de vurderet at det nok var bedst at lade ham ligge, idet hvis ryggen eller halsen er brækket kan han dø ved en voldsom flytning.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 26-07-08 20:13

hvem mon er hjernedøde her
dem der gør den insats som de mener er rigtigt og høre med til deres job
eller er det dem der intet ved om virkeligheden , men selv tror at de ved alt ,og kan side på deres dertil indrettede dovne , og kommentere hvor kloge de selv er

virkeligheden er noget andet udenfor din dør

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 26-07-08 20:18

og lige den type dagblade som politiken olig skal man også kun regne med det halve af hvad de skriver
det de er bedst til , er at overdrive så meget at der ikke er ret meget hold i hvad der er sket i virkeligheden , bare for at sælge
men der er desvære alt for mange der ikke er kloge nok til at sortere i det selv og bare tror på det hele

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-08 20:24

Jeg er klog nok til at holde mig langt væk fra krig.
Tænk hvor idiotisk der er at lade sig kommandere i krig
med stor risiko for at få en kugle foræret, medens generalen
nyder selskabslivet og damer. Den fine uniform med salaten får
jo kvinder på ryg.

Hvem er idiot her.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 26-07-08 20:31

at du ikke selv vil deltage er din egen holdning , det bliver respekteret
men du skulle nok holde dig fra at komme med den type kommentare om noget du helt tydeligt INTET ved noget om hvordan det fungere i virkeligheden

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 21:04

bredker
Citat
ved noget om hvordan det fungere i virkeligheden
ved du??

Lad den tvivlsomme ligge, og blot kigge på de andre avisnyheder.

1½ time for at komme frem. Det virker idiotisk at have hjælpen så langt væk, når man har personel på operation. Jeg forestiller mig da ikke, at man ikke regner med at blive angrebet, og derved får sårede. SÅ den afstand og dermed fremkomsttid er jord i hovedet.

Samaritterne skal gøre sig klar, før de kan tage af sted. Det samme....forestiller man sig, at vores soldater er usårlige, og derfor ikke behøver at have redningspersonel til rådighed i en brugbar nærhed??

Citat
idet hvis ryggen eller halsen er brækket kan han dø ved en voldsom flytning
Hvordan i himlens navn skulle alm. soldater kunne afgøre, om en skadet har brækket ryggen eller halsen. Glem det Luffe

Man behøver ikke være uddannet på HO eller Rigshospitalet for at se at der er noget pivravende galt i disse dispositioner.

Bemærkninger som:
Citat
"jeg synes i skal melde jer frivilligt - I lyder som om i kan finde ud af det" eller "er det dem der intet ved om virkeligheden , men selv tror at de ved alt ,og kan side på deres dertil indrettede dovne , og kommentere hvor kloge de selv er virkeligheden er noget andet udenfor din dør"
gider jeg slet ikke kommentere. LOOL De taler for sig selv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-08 21:12

Jeg må være naiv, for jeg spørger mig selv, hva' hevlede laver danske soldater dog der???

Vi skal bekæmpe taliban, terror mm, men har det ikke altid eksistert, vil vi overhovedet kunne stoppe det??

Vel ka' vi ej... lad os få vore unge danske soldater hjem igen, og lad de andre slås, det får jo aldrig en ende alligevel..

Snæversynet vel sagtens, men min holdning

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-08 21:26

Citat
Snæversynet vel sagtens, men min holdning
Du har lov at have din holdning, men snæversynet det er den, betragt de udenlandske soldater i Afganistan som en fremskud post, vi kan ikke bare dukke hovedet og håbe alt terrorisme går uden om Danmark, bekæmp djævelskabet før de kommer til Danmark og Vesten i øvrig, det er alt for sent at gribe til våben når København er sprunget i luften.
Hvis Politikkens udlægning er korrekt, så er jeg enig med Klumme halvanden time er for lang tid inden der kommer hjælp, hjælpen SKAL være i højeste beredskab når patruljerne er ude, ingen af os kan bedømme om de tre soldater har handlet forkert ved at lade kammeraten sidde i det havarede køretøj

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-08 21:29

Citat
det får jo aldrig en ende alligevel
jo det kan alt for hurtig få en ende, hvis vi ikke gør aktiv modstand mod terrorisme, og jeg tror ikke det bliver en ende som nogen af os bryder sig om

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-08 21:31

Citat
du skulle nok holde dig fra at komme med den type kommentare om noget du helt tydeligt INTET ved noget om hvordan det fungere i virkeligheden

Næh det skulle jeg ikke.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-08 21:38

Der er vist et par pacifister her der aldrig har haft en uniform på.
Hvis man er soldat i en krigssituation gør man hvad der bliver sagt, og ikke noget som helst andet.

Latterlige egoister der skider højt og flot på reglerne bliver nu hurtigt sorteret fra i militæret.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-08 21:39

Teil benytter sig af at vi har ytrings frihed, det er en af de mange privilegier, som blandt andre danske soldater er med til at forsvare, hvis ikke vi havde soldaterne udstationeret, så kunne vi godt regne med at Taliban fik fremgang, og måske også om nogle år også påvirke vores ytrings frihed og levevis

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-08 21:49

Citat
hvis vi ikke gør aktiv modstand mod terrorisme

Måske de er som bier....

"Driller" du dem ikke - stikker de ikke.....

Har nogen hørt om terrorrisme i Grønland ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 21:58

Nordsted1

Som OVN skriver, kan du betragte det som en fremskudt post, hvor vi desværre er nødt til at bekæmpe terrorismen hvor den opholder sig. Og glem ikke, at det er betydeligt rarere at krigen føres der end her, hvilket med garanti bliver tilfældet hvis vi ikke gør noget.

Og Luffe. For mit eget vedkommende har jeg været så rigeligt soldat. Dengang eksisterede luxusindretninger som talsmænd ikke og man var dis med befalingsmænd og officerer og holdt forøvrigt sin kæft, hvis man ikke blev spurgt. Netop derfor føler jeg mig berettiget til at stille spørgsmålstegn ved den måde redningsaktionen blev håndteret på.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-07-08 22:08

Citat
Jamen jeg synes i skal melde jer frivilligt -

Det var sq en god ide. Klumme du skal være delingsfører
Jeg tager mig af dem der kommer til skade
I pauserne kan vi spille kort for der en ikke meget andet at tage sig til for de soldater laver jo ikke en s...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-07-08 22:10

Undskyld men HEJ o.v.n.
Har du haft det godt på djævleøen ???
Vi er da ikke så slemme . Vel ??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 22:10

Det skal jeg lige nøjagtig ikke Pia. Så kunne de have lavet krigen da jeg var inde.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-08 22:12

Citat
Der er vist et par pacifister her der aldrig har haft en uniform på.
Hvis man er soldat i en krigssituation gør man hvad der bliver sagt, og ikke noget som helst andet.

Latterlige egoister der skider højt og flot på reglerne bliver nu hurtigt sorteret fra i militæret.

Nej aldrig uniform, det er mit valg.
Jeg håner al militærmagt på denne jord

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-08 22:12

Citat
"Driller" du dem ikke - stikker de ikke
er det noget vi kan være helt sikre på Grønland har ikke så store befolknings koncentrationer, der vil simpelhen ikke være døde og sårede nok hvis Taliban sprængte en bombe deroppe, derfor Refi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-08 22:14

Hej Pia og andre, kom indenfor her: http://www.kandu.dk/spg124306.aspx kategorien er småsnak og ikke kun om gps

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 22:16

Pia

Selvom det lyder besnærende, at jeg kan komme til at ligge under dig, hvis jeg blev skadet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 22:21

HALLÅ skal du stjæle publikum din kratlusker

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-08 22:22

Du kan da bare følge med strømmen Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 22:25

Tror du jeg er chef på fregatten Pinafor?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-08 22:32

Citat
hvis Taliban sprængte en bombe deroppe

De kan sgu ikke "svømme" så langt - krudtet bliver vådt

Problemet er nok snarere at "nogle" lande har sat sig for at det er DEM der bestemmer hvordan verden skal se ud....

Lad dem dog klare deres "borgerkrige" selv - Hvorfor skal "vesten" bestemme hvilket styre et land skal have - det må da være befolkningens EGET problem...

Vil Iran have atomvåben - lad dem dog - Vesten vil jo heller ikke slippe deres...

Den dag de så sender en ladning mod udeforstående (og det "tør" de ikke) er der jo en supergrund til at jævne landet med jorden...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-07-08 22:40

Citat
Selvom det lyder besnærende, at jeg kan komme til at ligge under dig, hvis jeg blev skadet

Det var da dagens tilbud.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-07-08 22:42

Citat
HALLÅ skal du stjæle publikum din kratlusker

Altså jeg startede med UNDSKYLD. Jeg smutter ind i o.v.n. s tråd.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 23:04

jaja ok ro på lillemor. Det var sådan i plejemæssig henseende jeg tænkte hi hi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-08 23:07

Jeg er nu ikke så bekymret for de talibanere, de tror jo at DK ligger i Sverige

Ehm... kan nu godt li Sverige, så håber ikke det går ud over dem

Lister lige ud af tråden igen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 23:09

Næ bliv du endelig her. Så er vi da 2 tilbage efter ham publikumstyven har været på rov

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 50 point
Dato : 26-07-08 23:10

Skulle det være 2 blødkogte med salt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 23:12

Jaaaaaaaa Topløst serveret

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-08 23:13

Nordted1

Vi gør bare som finland under krigen. De placerede telefoner på træerne langs grænsen til rusland.
Når russerne så skulle indvadere finland, ringede alle telefoner og en stemme, på russisk sagde
- det er mor kom hjem. Finnerne nød den gode varme i saunaen i mellemtiden.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 23:13

Det er alle de skide æg. De går lige i fyldepennen, og det er noget møg når man ikke har nogen at skrive til

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 23:15

Nå det er sengetid. Så må de klare sig i Afghanistan uden mig indtil i morgen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-08 23:15

Demokrati med valg af flere partier som vi kender det kan vi aldrig påtvinge de lande alligevel, det ligger simpelthen i befolkningens natur at være underdanige og blindt rette sig efter deres ledere, ligemeget hvem pokker der bliver valgt, og om han er tyran eller moderat.

Det vi bekæmper er Talaban og Al Quida, sidstnævnte er iøvrigt også upopulær hos selv de yderligtgående grupper i Iraq da de er for blodtørstige.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-07-08 23:20

Citat
Nå det er sengetid.

Sov sødt og husk at lægge nøglen under måtten

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-07-08 23:24

hehe din skælm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-08 23:24

Og hænderne over dynen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-07-08 23:33

Citat
hehe din skælm

Kan du så komme i seng
Du skal jo snart op og tisse igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-08 23:36

Piaskov, lad ham nu være , han har haft tømmermænd hele dagen, så nu trænger han til at komme i køjen, så han kan være frisk igen i morgen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-07-08 23:38

Ja mor

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-07-08 01:14

Hmm........Jeres militære karriere ...bestod den måske i fire måneder ved vinkompagniet?

Jeg håber dælensparkeme at I har Jeres baggrund i orden, når I mener at I er de rette domsmænd til at dømme andre i en sag som den her?

Idioter??
'Det nytter ikke alligevel...' sådan siger mange - jamen for fanden da - NOGEN forsøger i det mindste at GØRE noget for at sikre at VI, her i vores lille smørhul, kan leve vort dyrebare liv i frihed...
NOGEN prøver dog - og nøjes ikke med at sidde foran flimmerkassen og mukke over krigsdokumentarerne og krigsnyhederne fra verdens brændpunkter, eller sidde med dagens avis mens sammenklapperen med leverpostej og agurk nydes sammen med en importeret blå cola fra grænseshoppen, og læse om vore soldaters indsats rundt omkring i verden - igen..for at sikre vores frihed.

Jeg ved faktisk ikke helt præcist, hvad min egen mening er - jeg tager hatten af for de danske drenge (for de er sgu kun drenge, så unge så unge) - at de TØR rejse ud og gøre det som de gør....det er utrolig uselvisk og flot af dem!
MEN - jeg synes samtidig at de skal hentes hjem NU! Det kan kun gå for langsomt! VI har gjort vores ' DE har gjort vores og nu må det være nok. Vi har efterhånden mistet rigtig mange unge fyre til det krigslo** og nu er det nok. Et eller andet sted, synes jeg jo slet ikke at det er 'vores krig/kamp' selvom jeg udmærket forstår det, når der siges at de 'kæmper for at sikre at vi kan leve i frihed'.

I hvert fald ville jeg aldrig begynde at kalde andre for 'idioter' i détte her! HVIS jeg alligevel gjorde det, så kan I være evigt forvisset om at jeg KUN gjorde det hvis jeg SELV havde gennemført min Militærtjeneste og VIDSTE HVAD JEG TALTE OM!
Hvis man ikke selv har været soldat i militærtjeneste, så ander man jo ikke hvad man taler om? - og kan slet slet ikke tillade sig at diagnosticere nogle af de militære personer som værende 'idioter'!

Nu er det sovetid for små vil.du'er, så jeg vil ønske Jer allesammen en rigtig god nat!

Venlig hilsen fra Dorthe.
Natnat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 13:59

Citat
Vil Iran have atomvåben - lad dem dog - Vesten vil jo heller ikke slippe deres...

Det var da rigtig godt at vi hjalp dem af med deres masseødelæggelsesvåben Men hva så med Korea, der ved man da, at de bliver produceret, men der er vi passive

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-08 14:07

Citat
Det var da rigtig godt at vi hjalp dem af med deres masseødelæggelsesvåben

HVEM

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 14:10

Irak (som så ikke havde nogle alligevel )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-08 14:18

Nu har Sovjet og USA oprustet i mange år.....

Gav det krig ?????

Hvorfor skal et andet land blande sig i HVAD "naboen" gør så længe de gør det hos dem selv og ikke generer andre....

Føler de sig truet står det dem jo frit for at gøre det samme

Så er vi tilbage i det "kapløb" der startede for 50 år år siden - men historien viser jo at de bliver "klogere" med tiden

3. verdenskrig skal såmænd nok komme selv om vi forhaler den - om man så kan kalde den verdenskrig er en anden snak..... - Den "anden side" repræsenterer jo i realiteten "kun" et selvbestaltet "folkefærd" og ikke lande som sådan.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-08 14:20

Citat
som så ikke havde nogle alligevel

Ja, nemlig - selvom de havde haft det havde det jo "blot retfærdiggjort" sagen - IKKE ændret den....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 14:25

Det var da skide ligemeget om Irak (Saddam) havde masseødelæggelsesvåben på det tidspunkt. Manden var stjernepsykopat og skulle bare afsted. Havde han fået lov at fortsætte, ville det kun være et spørgsmål om hvornår, han havde anskaffet dem. Han har brilleret så strålende med at gasse en hel flok, som ikke lige var hans type, og hvad han ellers har bedrevet.

I øvrigt kunne jeg ikke udstå svinet, så helt OK...Ud af kiosken med ham

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 14:28

Grænser nedbrydes langsomt men sikkert, og på et tidspunkt er der kun een streg....os og dem.

Hvem holder du med Refi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 14:28

Klumme..... enig

Min pointe var bare, hvorfor skal vi sende unge danske soldater??Hvorfor skulle vi blande os, og når vi endelig skal blande os, hvorfor så "kun" i nogle lande??

Ok, de melder sig frivilligt, men alligevel,

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 14:34

Nordstedt...Vi skal blande os, fordi vi ikke blot kan lukrere på USA, GB, Canada og til dels D og fordi det også er vores krig. Her i DK har mange bare så svært ved at forstå, at Kongeriget fysisk er i krig, selv om den foregår langt væk fra DK. Det skal vi i øvrigt være glade for.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 14:36

Jeg har haft den store afsted 2 gange og han står til at skulle afsted igen til januar. Den lille slap, men kan indkaldes da han er reserveofficer. Og lige for at rette en misforståelse.... det er aldeles ikke frivilligt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 15:06

For min skyld kan de bare gå i gang med at præcisionbombe både Iran, Nordkorea og Libyen. Lad dem få en N-bombe, så inventaret forbliver intakt og kun røvhullerne ryger af helvede til. Det er ok at der er lidt materielt tilbage til folket, når der er ryddet op. Nu vil fandme ha noget ro.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 15:11

Gisp, er det ikke frivilligt.... dem jeg kender der har været afsted, gjorde det frivilligt.

Har det noget med rangen at gøre??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-08 15:11

Citat
det er aldeles ikke frivilligt

Den må du liiiige uddybe......

Det er IKKE frivilligt HVOR de måske bliver sendt hen men der er sgu INGEN værnepligtige der bliver sendt afsted

Og ja Klumme - selvfølgelig "holder" jeg med "vesten" - men det ændrer ikke MIN holdning til den slags.....

Har jeg lyst til at pisse op af MIT æbletræ skal naboen sgu ikke blande sig - han kan bare lægge kikkerten og passe sit eget....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-08 15:12

JO - gu er det frivilligt....

De har SELV meldt sig til mili

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 15:14

Det er frivilligt hvis du er værnepligtig.... Er du kontraktansat ved Forsvaret kan du kommanderes afsted. Ja Refi.... de har selv valgt at være ansat ved Forsvaret

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 15:16

Men dette "frivillig" for værnepligtige kan hurtigt få en ende, hvis efterspørgslen på soldater bliver så stor, så de frivillige og kontraktansatte ikke kan dække behovet. Fuldstændig som hvis der var krig på Dybbøl Banke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-08 15:19

Citat
Men dette "frivillig" for værnepligtige kan hurtigt få en ende

ALDRIG med mindre der er krig indenfor DK´s grænser......

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 15:20

PIS med dig. Det er sgu da bare en lovændring....Bonderøv

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 15:24

Og så er det igen, jeg ikke fatter dette??

Citat
Vi skal blande os, fordi vi ikke blot kan lukrere på USA, GB, Canada og til dels D og fordi det også er vores krig

Hvorfor tror lille DK, at vi altid kan hjælpe andre.... der har altid været ballade, hvorfor syntes vi det er blevet så meget værrer, at vi skal sende danske soldater afsted.........

Har de overhovedet fået det så meget bedre efter Saddam blev fjernet..... vi hører det jo kun fra vestens synspunkt........

Udenfor emnet....... jeg vil have lukket grænserne igen, og genindførst paskontrol....

Det er altså for varmt til at "føre krig her i tråden" jeg læser med, når det er blevet køligere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-08 15:26

Citat
Det er sgu da bare en lovændring

Og HVEM tror du lige der stemmer for det

Den lov vil være sværere end at gøre DK til et skattefrit "paradis"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 15:28

Slap du lidt af Nordsted, så skal jeg pædagogisere en forklaring til dig, som du kan tygge på når det er blevet køligere. Jeg tar sgi osse en siesta nu. Har været i Cousinen 1½ time og lavet Boller i Karry og bagt pandekager til Crepes suzette i aften. Dejligt det hele er klart...næsten. Mangler bare risene og sauce til Crepperne uhmmmmm.Selv mandler har jeg hakket....krig eller ej LOOOL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-08 15:28

Citat
Vi skal blande os, fordi vi ikke blot kan lukrere på USA, GB, Canada

De kan da bare holde sig væk også

De er der KUN for at "pleje" egne interesser.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 15:29

NIX Refibassemand lool V + C + DF.... så er den hjemme God eftermiddag.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 15:30

Okay... med den konstallation Folketinget har nu. Aner ikke hvordan det ser ud efter næste valg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-08 15:30

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 15:33

Kom forresten i tanke om noget i nat.... Nogen høvler på, at det der står i avisen er løgn og latin..... Måske og hvad så??. Det jeg forholder mig til og bedømmer episoden ud fra er da hvad der står i avisen. Om dette så er virkeligheden eller ej er da bedøvende ligemeget. En case er en case

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 15:34

Og så skal der SIESTAS..... med turbo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 18:01

Citat
så skal jeg pædagogisere en forklaring til dig, som du kan tygge på når det er blevet køligere

Husk at skrive det så langsom, at jeg kan forstå det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 20:49

Nå Nordsted, så skal vi lige ha dig hjernevasket. serduserduserdu heheh

Nordsted, når man er i et fællesskab, USA, Australien, Canada, Frankrig, Tyskland, Norge og Danmark, hvor man har et overordnet ens værdigrundlag, ikke mindst af ideologisk karakter, og dette trues af et andet fællesskab med nogle helt andre og for nogens vedkommende diametralt modsat rettede værdigrundlag, bl.a dette, at de ønsker at overtage Jorden totalt, udradere alle som ikke tilhører Islam og har Koranen som Grundlov, så burde enhver kunne se, at vi må foretage os noget så drastisk som at gå i krig, selv om prisen for den enkelte kan være høj.

Vesten, som er det ene fællesskab, består jo som bekendt af flere suveræne stater af meget forskellig størrelse, befolkningsantal og økonomi, og må i forhold til disse størrelser bidrage til det fælles ønske vi har....nemlig ikke at blive udraderet fra Mor Jord. Det lyder dramatisk, og skal forhåbentlig osse betragtes som "worst case", men det kan dokumenteres, at de rabiate terrorceller Al Qaeda og Taliban direkte har fremsat dette som deres mål.

Det kendte antal soldater som USA har i Afghanistan er 32.000 . Danmark har så vidt jeg lige husker 650 mand derude. USA havde alene i juni 2008 48 dræbte soldater, og Danmark har i i alt i krigen indtil nu haft 15 dræbte soldater. Det er frygteligt for de femten, endnu værre for deres familier, men hvor barsk det end kan lyde, så passer den gamle floskel, om at man ikke kan lave omelet uden at knuse æg.

I mit sind er disse 15 prægtige danske gutter ofret på krigsmarken, for at beskytte dig og mig, dine og mine børn og børnebørn således, at du og jeg med vores familier, venner og bekendte og hvem vi ellers holder af og omgås, forhåbentlig i fremtiden kan leve trygt i fred og ro, uden at skulle indordne os under en middelalderlig kultur, her i blandt et dybt uacceptabelt syn på kvinder og en lige så uacceptabel ideologi som er klisteret uløseligt til Koranen og Islam.

Uha Nordsted... det er en lang historie. Jeg tror jeg holder her. Jeg er sikker på at du har fattet budskabet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 20:58

Jooo, den fes ind, og budskabet er forstået.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-08 21:07

Citat
Nordsted, når man er i et fællesskab, USA, Australien, Canada, Frankrig, Tyskland, Norge og Danmark

Hvad er dog DET for et "fællesskab

Citat
I mit sind er disse 15 prægtige danske gutter ofret på krigsmarken, for at beskytte dig og mig, dine og mine børn og børnebørn

Det er da godt det er i DIT sind

Citat
forhåbentlig i fremtiden kan leve trygt i fred og ro, uden at skulle indordne os under en middelalderlig kultur, her i blandt et dybt uacceptabelt syn på kvinder og en lige så uacceptabel ideologi som er klisteret uløseligt til Koranen og Islam

Hvad har DET med Danmark at gøre

Har du en ide om at de skal UDSLETTES ?????

Det er umuligt

Citat
Jeg er sikker på at du har fattet budskabet

Det skal man vist være amerikansk politiker for at forstå

Vi hjælper INGEN (udover lokalbeboere og amerikanere) ved at være der.....

Men det er jo så også, efter DIN mening, værd at ofre 15 danskere på.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 21:33

Shit Refi din brokrøv. Jeg gider ikke kommentere det hele. Nøjes med denne
Citat
Det er da godt det er i DIT sind
Ja, jeg indskrænker mig til at tale på egne vegne

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-07-08 21:46

Det har det med Danmark at gøre at vores ytringsfrihed allerede er begrænset, vi må ikke være racister men dem der har tiltusket sig dansk statsborgerskab må gerne opføre sig racistisk, så Du må altså lukke Dig endnu mere ind i skallen for ikke at se realiteterne

I dagene efter 11. september 2001 ønskede de fleste at terroristerne skulle henrettes langsomt med rustne barberblade, her 7 år efter hjælper vi med at udradere resterne.

Folk glemmer for hurtigt, især dem der brokker sig over at et par amerikanske fly har fløjet hen over hovedet på dem med terrorister der skal spærres inde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 22:03

Hvorfor er der ikke nogle der råber op, for at få lukket grænserne, og få genindført paskontrol

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-08 22:16

Citat
Det har det med Danmark at gøre at vores ytringsfrihed allerede er begrænset

Vrøvl

Citat
vi må ikke være racister

Korrekt - det må INGEN

Citat
ønskede de fleste at terroristerne skulle henrettes langsomt

Det gør vi sikkert STADIG

Citat
Folk glemmer for hurtigt, især dem der brokker sig over at et par amerikanske fly har fløjet hen over hovedet på dem med terrorister der skal spærres inde.

Det har da INTET at gøre med at glemme....

11-9 betyder jo ikke at vi skal finde os i hvad som helst så hvorfor blande amerikanernes ulovligheder ind i billedet....

Citat
her 7 år efter hjælper vi med at udradere resterne

De kan som sagt ALDRIG udryddes Højst begrænses.....

De lever jo netop højt på vores "blødsødenhed"

Det er ikke dem der er i Afghanistan nu der er problemet for Danmark.... (og det var vist dem der gav anledning til spørgsmålet)

Dem der er problemet (for os) er her allerede....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 22:17

Nordstedt.

Vi er medlem af EU, og det er derfor ikke bare at lukke og kræve pas. Vi kan gøre det midlertidigt og i særlige situationer, men ikke permanent.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 22:36

Alle EU lande har da problemer med ikke EU borgere, der vil over grænserne...Er det ikke snart på tide, de får åbnet øjnene

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 22:52

Det er muligt Nordsted, men det kræver enighed i parlementet.

G'nat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 22:54

Og nu er der efterhånden så mange medlemslande i EU, at vi ikke kan blive enige om noget som helst

Nat nat, håber din middag blev en succes

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-07-08 23:17

EU....
Den flok selvcentrede udgiftstunge politikere ved ikke hvad der foregår i befolkningerne, nu pisser de i bukserne fordi de fornuftige irere siger nej til overherredømme uden vetoret.

Jeg forudser en opløsning af det cirkus indenfor de næste 20 år hvis de bliver ved med at invitere andre lande med vidt forskellige kulturer indenfor.

EU skulle have været en ren toldunion, alt det andet fis med harmonisering og EU-præsident kan de godt glemme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 23:20

Og nu charmer de sig ind hos irerne, lige til de siger ja

Opløsning.... den tror jeg ikke på.... men gid du fik ret

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-07-08 10:36

Opløsning...nej det tror jeg heller ikke på, og vil på dette tidspunkt osse være noget forfærdeligt rod. Den skal vendes til, at vi skal forsøge at få mest muligt ud af alliancen, og alt andet lige, så er kongstanken om EU ikke så dum endda. Hvorfor sådan noget altid går agurk, for bare at tage eksemplet med de rette agurker inden for EU lool Det er det rene vanvid, men det har måske noget at gøre med, at når noget blir stort, så kikser for mange detaljer.

Da jeg var på Thule Air Base, som jo tilhører USA, fik vi græsslåmaskiner sendt op fra USA..... loool der er fandme ikke noget græs på Thule som skal slås.

Vi fik drikkevand fra en sø - et vandreservoir (vandsøen hed den...originalt ik? lool) som lå i yderkanten af basen på et ikke tilgængeligt område. Det reneste klare vand fra Indlandsisen sivede ned i vandsøen. 100.000 år gammelt og uberørt af menneskehånd. Men da der i USA's regulativ nr. bla bla bla står, at drikkevand på baserne skal tilsættes klor, så fik vores vand... det garanteret reneste vand i hele verden, osse lige et skvulp klor med på vejen. Det er godt nok i Philipinerne, men på Thule LOOOL Glem det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-07-08 10:45

Middagen Nordsted..hihi den blev fin. Jeg ælsker boller i Carry uhmmm og jeg var alene, så jeg skulle ikke dele med nogen.......ahhhh Crepperne delte jeg. Der røg lige 4 stk. ind til naboen. Hendes kæreste har prostatakræft og kan næsten ingenting spise. Men lidt sødt vil han gerne ha, så det var jo oplagt at servere 4 Crepper med Grand Marniere s'føli fra Hell's Kitchen. Vi sagde før i tiden, at prostatakræft var ikke noget man døde af, men med...Jeg skal hilse og sige at den ikke holder. Den har bredt sig til ryggen og og hoftepartiet, så nu får vi se om han når en jul mere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-08 11:34

Citat
Vi fik drikkevand fra en sø - et vandreservoir (vandsøen hed den...originalt ik? lool) som lå i yderkanten af basen på et ikke tilgængeligt område. Det reneste klare vand fra Indlandsisen sivede ned i vandsøen. 100.000 år gammelt og uberørt af menneskehånd. Men da der i USA's regulativ nr. bla bla bla står, at drikkevand på baserne skal tilsættes klor, så fik vores vand... det garanteret reneste vand i hele verden, osse lige et skvulp klor med på vejen

Og når det står i regulativerne, kan man ikke tænke selv

Vi fik grillet laks Det var rigtig pænt af dig, at tænke på naboen

Min svoger døde af prostatakræft den 21.11.07 62 år gammel, så jo det kan man godt dø af

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-07-08 18:53

Citat
Jeg ælsker boller i Carry

Også mig
Citat
uhmmm og jeg var alene,

Du er dum !!!
Citat
skulle ikke dele med nogen.......

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-07-08 22:44

Spiser du boller enddnu ???
Eller er du syg

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-07-08 02:10

Hej Pia.
Nej nu er der ikke flere boller. Der var til 2 dage, så må det osse være nok. Syg spør du..... LOOL ikke mere end jeg plejer, men tak for din bekymring

Kommentar
Fra : Bugvin

Dato : 05-08-08 12:26
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-08-08 12:39

Jeg kan forstå, i din tråd om stævningsmanden, at du udelukker brugere for sjovs skyld. Der er i hvert til fælde ingen grund til at handle som du gør i den tråd. Der kunne skrives meget mere om både dig og Valde, men helt ærligt.... jeg gider ikke. Du er en nar, og Valde er senildement

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-08 10:21

Tak for svaret piaskov.

Jeg gir da ikke point til dem som ikke er enige med mig. Det ku lige passe ku det. Jeg spør da for at få ret i min indsigtsfulde observation. BASTA.

Så de famøse point går til Pia det kære væsen, som stiller mig blødkogte æg i udsigt. Det har ikke en dyt med Afghanistan at gøre, men hun luftede da ikke sin uenighed med mig, og det tæller meget højt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-08-08 14:29

Ja tak skal du ha.
Hvis jeg havde vidst du boede i storbyen og havde årsdag i lørdags var de blever serveret