/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Nu skal i bare se: TomTom
Fra : o.v.n.
Vist : 1272 gange
100 point
Dato : 26-07-08 21:33

Jeg for kort tid siden bestil denne her: http://www.pdashoppen.dk/shop/tomtom-one-3rd-888p.html og nu må i gerne komme med bemærkninger, spørgsmålet er i Smalltalk, så bemærkningerne behøver ikke være tekniske alle sammen, det blev en TomTom fordi Maps share som er noget som tiltaler mig, nogen af jer som bruger denne tjeneste ? Og vil fortælle om jeres erfaringer ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-08 22:43

Jeg er ikke nået der til, min gamle bilatlas virker endnu.
Og det bedste, der kommer ikke et kvindemenneske og siger
- drej til højre 200 meter. -
Det vil jeg bestemme.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-07-08 22:45

Hej igen i den rigtige tråd
Har du haft det godt herovre ??+

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-08 22:47

Jo jeg har haft en dejlig mini ferie svogeren havde en gps ellers var vi kommet til at sove under åben himmel ingen af os kunne finde hotellet ved nattetide

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-08 22:49

Teil trænger du og dit grej ikke til en kraftig opdatering

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-07-08 22:50

Jeg har det på samme måde når jeg skal over bæltet. Vi købte en sidste år og det er bare en god opfindelse. Jeg vil ikke undvære den.
Jeg kan sq næsten farer vild i en tlf. boks

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-08 22:51

Og jeg blev væk inde i Aarhus midtby, nåede ikke færgen, så spederen var i bund til Ebeltoft for at nå den der gik en time senere, nu får jeg selv en find vej maskine

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-07-08 22:54

Citat
nu får jeg selv en find vej maskine

Bortset fra det fik du så reddet kronen. ???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-08 22:56

Jeg har en brobizz, så ved jeg når broen passeres.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-08 22:59

Citat
Bortset fra det fik du så reddet kronen. ???

Teil broen er en omvej, og der serveres heller ikke kaffe af søde stewardesser når man kører over en bro (har jeg hørt)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-08 23:08

Omvejen er hurtigere, på ejer bavnehøj kan få kaffe.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-07-08 23:08

O.V.N
Det var altså mig der spurgte om kronen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-08 23:21

piaskov, o.v.n lod guldet bliver hjemme, måske han har pantsat det, for at købe en gps??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-08 23:24

Nå den krone den ligger og venter på at ferien er ovre, nej den er heller ikke pantsat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-08 23:27

Det med kaffe på Ejer Bavnehøj bliver kontrolleret i morgen, da drager jeg ud i naturen igen, uden gps men vi har selv kaffe med

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-08 23:28

Har i også haft nogle minutter hvor i ikke kunne komme på Kandu siden ? Eller er de kun mig

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-07-08 23:29

Det samme her ?? Aner ikke hvad der skete men det virker fint nu igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-08 23:38

Ingen problemer i den retning her

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-08 23:41

Nordsted1 det var dengang du havde travlt med at putte Klumme

Kommentar
Fra : kvkgruppen

Dato : 26-07-08 23:42

det bedste er tomtom

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-08 23:45

Citat
det bedste er tomtom
jeg håber du har ret, har du selv en ? Fortæl os om vidunderet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-08 23:48

Jeg har ikke haft travl med at putte klumme, hvis jeg endelig har været væk fra tråden, så har jeg dryppet hundens øjne, for 10 gang idag.........håber snart vi kan trappe ned

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-08 23:52

Hvordan går det med vovsen ? Forhåbentlig kan det lille kræ se noget igen ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 09:20

Hunden er fuldstændig fit for fight igen, meeen kan ikke se endnu

Vi skal til den første kontrol i morgen, så det bliver spændende

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-08 09:23

Citat
meeen kan ikke se endnu
lyder alvorlig, men det kan måske være at den har bind for øjnene

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 27-07-08 10:08

Jeg har haft en TomTom One i lidt over et år og er godt tilfreds.
Efter min mening er MapShare guld værd, idet du jævnligt bliver opdateret med nye vejføringer mmm.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 10:11

Citat
men det kan måske være at den har bind for øjnene
nope

Vi havde fået fortalt at der kunne gå op til en uge, før han kunne se, så det er vel rigtigt nok, det er bare mig der er utålmodig

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 27-07-08 15:43

hej ovn

den ser da fin ud sådanne en tom-tom
http://www.youtube.com/watch?v=hqJolNUMq4k&feature=related

mapshare lyder RIGTIGT smart ...
http://www.youtube.com/watch?v=GU2iQX4vJ10&NR=1
...her vil jeg lige følge lidt med hvad andre kan fortælle...

... øøøv det kan min ikke...
jeg fik jo købt en navigon ts 7000t - kørsel ligner helt denne model...
http://www.youtube.com/watch?v=neo8myMi_Pw&NR=1

jeg er meget glad for den - gps - er et STORT fremskridt
men jeg ville ALDRIG undvære at have gode kort med i bilen
specielt hvis man kører langt og i helt ukendte omgivelser !!

herfra danmark og til fx. sydfrankrig - ville jeg fx. ikke plotte ind som EEEn lang tur
men dele op i mange - spots - som man så kan ramme en efter en
så jeg var sikker på ikke at fx. havne i bulgarien i stedet

det er nu meget rart at kunne se i kortbogen hvor man bliver sendt hen
når man sidder i bilen ude på vejene
min har fx. indstillinger hvor man kan indstille RUTEPROFILEN:
... hurtigste-,,, optimale- ....korteste- ...smukkeste- ... -rute
og... 1000000 andre indstillinger..
--- og hvor er man så liiiige præcist ??? det er rart at kunne se i kortbog !!!

jeg kan også stærkt anbefale at køre med gps'en i sit vandte /kendte område
så man lærer fx. hvilke 'særheder' den har og
i det hele taget hvordan den fungerer, som fx. hvis jeg ikke lystrer !!!

hvis jeg fx. vælger en helt anden vej hjem end det der var 'aftalt' fra starten
vil min navigon 'tænke' nåå det er den vej - og så retter den pænt ind til min nye rute !!

men ovn det der med kortene til tomtom det lyder som en rigtig god ide !!!
--- mit kort er jo et kort hvor jeg skal KØBE fornyelser !!!...
altså har jeg forstået det rigtigt - at tomtom hele tiden kan holde sig opdateret ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 18:06

Citat
herfra danmark og til fx. sydfrankrig

IIh hvor den lyder mig bekendt.

Manden havde købt sådan et stykke "legetøj" da vi skulle til Sydfrankrig, og jeg havde ikke fået MIT landkort med. Vi kører, og jeg bliver mere og mere irriteret over at vi kun kører efter "fru Svendsen's" (gps'en) anvisninger.

Efter flere timers kørsel, spørger jeg manden om han overhovedet ved hvor vi er... det var han faktisk ligeglad med, for fru Svendsen vidste det, jeg spørger om mon vi er på vej til Luxemburg, nææ det mener han da ikke. Jeg går ind på en tankstation for nu vil jeg altså have et landkort, de havde ikke noget over Tyskland..... for lidt efter.... hva møder vi.... det yndigste skilt, med at nu er vi i Luxenburg

Fru Svendsen, havde altså ret, for hun var indstillet på - kør fortrins motorvej - hurtigste rute, og ruten gennem Luxenburg, var hele tre km kortere end, end den rute der kun var gennem Tyskland

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 27-07-08 19:18

nordsted
jeg er MEGET glad for at slippe for kortet - men det skal med - jeg vil ikke undvære det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-08 00:04

Citat
Efter min mening er MapShare guld værd
tak for det brokke44 det er altså ikke helt forkert som jeg har valgt, MissBe jeg var Navigon tilhænger, før jeg begyndte at nærlæse om Maps Share, man har vel et sandpunkt indtil man vælger et nyt
Jeg er lige kommet hjem, efter at have efterprøvet Teil´s bemærkning om kaffe på Ejer Bavnehøj, vi havde kaffe med hjemmefra, men der er en restaurant lige ved siden af, så måske tager jeg broen næste gang jeg besøger øen derovre østpå, det er hundedyrt at sejle med Mols linjen.
Jeg lader spørgsmålet stå åbent, indtil jeg har fået vidunderet leveret, så kom endelig med flere indlæg

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 28-07-08 01:28

kvkgruppen og brokke44

kan i ikke fortælle lidt mere om tomtom ????? ....please.....

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 100 point
Dato : 28-07-08 07:50

Tjo,

Jeg er ret begejstret, men det er da rigtigt, at man ikke skal køre "med hovedet under armen" selv med en GPS som hjælper.
TomTom One er så lille, at du snildt kan have den i en brystlomme og derfor meget praktisk på gå- eller cykelture.
Vi har gjort det, at vi på forhånd har udvalgt visse steder, vi vil besøge undervejs og plottet disse steder ind som waypoints på GPS'en og så er det bare derned af.
Hvis vi bliver trætte af motorveje og betalingsveje, skifter vi blot vejvalg undervejs til f.eks. amtsveje.

Jeg skifter fra tid til anden til "hr. Svendsen", når "fruen" bliver trættende at høre på.

Selvom man har en GPS har man da lov at læse vejskilte, og det er da tydeligt, at man nu kører ind i Luxemburg - Det fortæller GPS'en dig også.

Jeg har "kun" et benzinkort og bruger altid funktionen, der viser hvor langt, der er til den næste tankstation, hvor mit kort kan bruges.

Jeg har det med at træde lidt tungt på speederen og fartalarmen på GPS'en har formentligt reddet mig (og feriebudgettet) fra nogle fartbøder.

Disse funktioner har vist alle GPS'ere på en eller anden måde, så vidt jeg ved, så det eneste unikke er måske den gratis opdatering af dit kort via din pc.

Jeg har Europakort på min TomTom, og det går til Slovenien. Derfra er det på den gammeldavs facon.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-08 11:38

Tak for dit indlæg brokke44 det er sådan noget jeg blandt andet efterlyser, også tak til i andre for jeres indlæg, jeg lagde netop spørgsmålet i småsnak, så i ikke kun skulle komme med tekniske indlæg.
Jeg har lige fået en pakke fra Batteribyen, Batteribyens service er den mest positive oplevelse jeg har haft i mange år, men det er en helt anden historie og har ikke noget med gps at gøre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-08 13:37

Citat
jeg lagde netop spørgsmålet i småsnak, så i ikke kun skulle komme med tekniske indlæg.

Citat
Jeg har lige fået en pakke fra Batteribyen, Batteribyens service er den mest positive oplevelse jeg har haft i mange år, [B]men det er en helt anden historie og har ikke noget med gps at gøre [/B]

Jamen du må godt fortælle om batteribyens service

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-08 14:49

Næh du du skal ikke bestemme rækkefølgen af mine historier, nu fortæller jeg en helt tredie, som heller intet har med gps at gøre: Det er lykkedes mig at få brugt de sidste feriepenge (+ lidt mere) så nu skal jeg snart på arbejde for at lukke hullet i pengekassen, se her jeg kom hjem kørende på maskineriet for et kvarter siden: http://peecee.dk/upload/view/124984 jeg trængte til nyt udstyr, og da jeg kravlede rundt på maskinhandlerens, for at se efter defekter og mangler, fandt jeg denne her: http://peecee.dk/upload/view/124983 det må vel betyde held med min "nye" mejer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-08 14:51

Citat
kravlede rundt på maskinhandlerens
tilføjelse: kravlede rundt på maskinhandlerens UDSTILLINGS PLADS

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-08 14:55

Feriepenge+lidt mere, jow det må siges

Stort tillykke med dit nye værktøj.... er det så både med air con og radio og alt muligt

Så er ferien vel slut, for du ka vel ikke vente med at få taget den i brug, eller er det lidt for tidligt på sæsonen endnu.

Godt du lige fik det sidste rettet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-08 14:59

Som jeg tidligere har sagt............er du sikker på du er ægte jyde, jeg syntes godt nok du smider om dig med penge

GPS, kamera, mejetærsker, ferie i østen...(eller i hvert tilfælde øst på) Jeg har da altid hørt at jyder er så sparsommelige, at de dårligt vil smide leen ud

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-08 15:17

Citat
er du sikker på du er ægte jyde
Du har vel også set reklamen om alle fordommene det er en eller anden bolig sælger, jeg kan ikke huske hvem, mine fordomme om køwenhavnere led et knæk, de og andre sjællændere er IKKE kun sig selv nok og taler ikke med fremmede, jeg fik flere gode snak med blandt andre hundeluftere, som gerne ville fortælle om området

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-08 15:25

Den reklame kender jeg ik'

Der ka' du bare se, sjællændere er også en slags mennesker, og jeg må jo nok indrømme, at jeg har nogle pragtfulde jydevenner

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-08 15:34

Lidt søgning, det er Danbolig og det er ikke fordomme men myter: http://www.danbolig.dk/ForstandPaaBoligmarkedet/Myter/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-08 15:50

Ha ha, den er da ski sjow den side

Jeg faldt lige over denne

I Jylland spiser de hele tiden............den passer i hvert tilfælde på mine venner, dvs spiser de ikke, studerer de kogebøger... (hvilket jeg nyder godt af)

Og så lige denne myte

Jyder holder bedre på pengepungen end Sjællænderne gør

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-08 16:02

Kort fortalt om den anden historie, som du nævnte har jeg også købt kamera, og undervejs slugt nogle kameler, mine 100% krav blev en del udvandet, først skulle kameraet kunne genbruge mine CompactFlash kort, det blev opgivet i mit spørgsmål om kamera, en anden ufravigelig krav var, at kameraet skulle bruge almindelige AA batterier, den faldt da jeg stod sammen med en veltalende Sony sælger jeg har fået et virkelig godt og nemt betjent kamera DSC-H10, men den har et specielt batteri som oplader i FIRE timer, lidt (meget) træls at stå i felten uden strøm så jeg købte et ekstra batteri hos Batteribyen (uoriginal man er vel jyde ) kameraet viser sig så at være så nyt at batteri producenten ikke har luret koden på chippen, kameraet startede men fortalte efter et minut at batteriet ikke var kompatibel og lukkede igen jeg skrev en mail til Batteribyen og klagede min nød, om jeg skulle betragte det som et fejlkøb og benytte min 14 dages returret, eller de troede at der var fejl på batteriet, og det så skulle sendes som en reklamation, to minutter efter at jeg sendte den mail ringede telefonen, det var en flink supporter ovre fra Batteribyen som fortalte mig det jeg har skrevet oven over, han foreslog at jeg købte en original på deres side og i kommentar feltet skrive at jeg havde en aftale med X X så ville han sende mig den originale til tilbuds pris og vedlægge en kuvert/pose med porto til den uoriginale, som jeg så skulle sende tilbage.
Det er den pakke jeg lige har fået og nu skal jeg på posthuset med retur pakken, det blev vist ikke kort, men jeg kan ikke beskrive det kortere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-08 16:04

Citat
Jyder holder bedre på pengepungen end Sjællænderne gør
har jeg ikke gennemhullet den gamle myte

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-08 16:09

Jow det har du, du har gennemhullet den så meget, at jeg næsten vil vove den påstand, at du er ødsel

Men er der noget så herligt, som at få sine drømme/ønsker opfyldt??

Det var godt nok en meget flot service du fik af Batteribyen, det gør at man får lyst til at handle der igen en anden gang.... Du kan desværre ikke fortælle det i tip, for så er det jo reklame

Altså sådan en lang historie, kan ikke forkortes, sådan er det bare

God tur (det er vel lige før du har lyst til at køre på mejetærskeren til byen)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-08 16:13

Jeg kørte lige tværs gennem byen, da jeg hentede mejeren, og det er Store Torvedag i dag, så turisterne måtte lige en tur ind på fortovet, da jeg rullede igennem gaderne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-08 16:24

Jamen så fik de da set det med........og gør du bare turen igen, synd for dem som ikke fik den set første gang.. den skal da prøves af, så du kan se om den er helt ok

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 29-07-08 07:35

det var da en kæmpe havetraktor du har fået dig
men det er jo nok nødvendigt ovre i det vilde vesten

--- gad vidst om du kan plotte den ind på din tomtom ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-08 09:16

o.v.n, vil du ikke nok være sød og venlig, lige at give et livstegn fra dig??

http://ekstrabladet.dk/112/article1038237.ece

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-08 09:29

nåå nej, du var jo med i nogle andre tråde, efter den tragiske ulykke,... godt det ikke var dig

Sov bare videre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-08 10:04

Jamen jeg er jo lige her og i fuld gang med kaffen jeg kunne jo lige så godt stå op, når du jager med mig, du bliver lige som piaskov, i er vist for meget sammen i to jeg hørte om ulykken i aftes i Nyhederne, det er dybt tragisk når der sker ulykker, nu sidder der en ulykkelig familie og vennekreds tilbage.
Jeg har ingen vintersæd og er ikke begyndt at høste endnu, der går 7-10 dage mere før kornet som blev sået i foråret er moden til høst, jeg hentede min "store havetraktor" hjem til service og klargøring, den blev købt uden klargøring og prisen var derefter
MissBe det er nødvendig med rimelig stort materiel, når alting i mit fritids landbrug foregår i fritiden, gps er allerede udbredt inden for landbrug, det bliver koblet sammen med en computer og nogle følere, så kan man fra for eksempel en mejetærsker, se udbyttet måle udbyttet, ikke kun for en hel mark, men også se om der for eksempel i et område midt på marken, er mere eller mindre udbytte, så vurderer jeg om der kan gøres noget for at ændre det, og kobler udstyret på en anden maskine, hvis nu det skyldes for lidt bearbejdning af jorden, så vil gps fortælle mig, at nu er jeg på stedet som kræver lidt ekstra med harven andre bønder bruger oplysningerne til at styre tildeling af gødning og sprøjte midler, den slags bruger jeg ikke, og udstyret er endnu ikke udviklet, så at jeg kan lukke op eller ned for gylle vognen, det kommer sikkert inden ret lang tid

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-08 10:19

IIh hvor er det dejligt, at se at der kom lys i den blå mand.... men tragisk er det..

Det var nu ikke for at koste rundt med dig, lige fra morgenstunden, men da jeg læste den artikel, blev jeg da bekymret....lige indtil jeg kom i tanke om Piaskovs' tråd, hvor du jo havde deltaget

Her er rapsen kommet i hus, nu mangler der kun havren.....det er altså noget stresset noget, at være så afhængig af vejret.

De nymodens maskiner er nu smarte

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-08 10:26

du havde ikke annonceret at du selv var fraværende i to uger hvis ikke piaskov havde fortalt om jeres ferie, så var JEG ski da blevet bekymret

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-07-08 10:38

Citat
du bliver lige som piaskov,

SMÅ SLAG DU
Citat
så måske tager jeg broen næste gang jeg besøger øen derovre østpå, det er hundedyrt at sejle med Mols linjen.

Så er det der du godt kan medbringe nyhøstede ærter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-08 10:49

Nyhøstede ærter er hos mig GULE ærter vi er langt over den tid hvor de smagte godt som grønne, gule ærter med medister og stribet flæsk er en rigtig MANDE spise kan du også lide dem ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-07-08 11:47

Citat
kan du også lide dem ?
JAAAAAAAAAAAA det kan jeg . Er der noget jeg ikke er så er det kræsen
Citat
vi er langt over den tid hvor de smagte godt som grønne

Det ved jeg godt søde o.v.n.
Men som en anden jyde holder du jo på pengene og kommer først til øen igen til næste år
Så kunne det jo lige passes ind ???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-07-08 11:48

o.v.n.
Jeg kom til at tænke på om du så kan lidfe mælkeærter ???
Det ved du vel ikke hvad er

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-08 12:27

Citat
Det ved du vel ikke hvad er
nej det gør jeg ikke, ikke under det navn i hver til fald er der ikke noget med at du bor på en hel anden ø, og ikke på Sjælland mon TomTom kan vise den adresse

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-07-08 12:37

Citat
mon TomTom kan vise den adresse

Det kan den.
Næææ du mælkeærter en en gudespise her i landsdelen. Det er lolland falsters nationalret , sammen med kogt saltsild.
Meeee det et for sent nu at lave det
Man tager nye ærter sætter sig og bælger dem. Helst rigeligt !!!
Man graver nye kartofler op og ordener dem, de må ikke være for store.
Og man fatter sin greb og graver nye gulerødder op.
Ja de skal graves op i år med den tørke
Det hele ordnes og koges sagte i mælk hvorefter der tilsættes salt og peber.
Når hele herligheder er mørt så jævner man det ganske lidt og det nydes med en masse stægt røget flæsk til.
Tilbehøret til denne ret er øl og snaps.
Velbekommen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-07-08 12:39

Jeg kan se jeg skal have en stavekontrol ind over !!!!!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-08 12:44

Det lyder som ægte mums men nu bliver jeg nødt til at lukke ned, jeg skal til house warming på Mors, uden gps posten har ikke været her endnu, jeg regner ellers med at pakken kommer i dag

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-07-08 12:44

Bortset fra det o.v.n. så er jeg godt nok opvokset på Amager, men har boet det meste af min tid som voksen på landet
Jeg kan da både slagte høns , ænder og gæs.
Ca 50 grise er det da også blevet til og et par okser . Man lærer nogle ting når man skal.
Havde en kæmpe have hvor vi før boede og var selvforsynende med alt fra grønt til bær og saft.
Om det så var den fynske ryge ost så lavede jeg den selv. Så hvis du mangler opskrifter så bare kom an

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-07-08 12:47

Ha nu en rigtig god fest

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-08 12:48

Med Firefox kan du bruge en velfungerende stave kontrol: http://www.mozilla-europe.org/da/ dansk ordbog hentes her: ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/3.0.1/linux-i686/xpi/da.xpi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-08 13:33

Citat
du havde ikke annonceret at du selv var fraværende i to uger
og det var nu også tre.... men jeg havde da fortalt at jeg skulle nå at se min filmserie inden jeg tog sydpå

Citat
gule ærter med medister og stribet flæsk er en rigtig MANDE spise

Må jeg nu ikke få den ret mere

Citat
mælkeærter
hø, den ret blev jeg involveret i, da vi det ene år camperede på Sakskøbing, alle fastliggerne skulle lave den i fællesskab, og selv om de jo nok syntes vi var noget københavnske, så blev vi inviteret med både til forberedelserne og middagen, med efterfølgende fodboldkamp i tv-stuen.......så er der noget ved at camperer

Citat
Meeee det et for sent nu at lave det

Så mange er klokken da heller ikke

o.v.n hils lige på Mors, jeg har venner der og mon dog ikke du kan finde vej uden gps, de snakker vel en form for dansk, hvis det skulle knibe

Piaskov, nu ser vi nok ikke mere til o.v.n de næste dage, du ved jyder bliver og spiser, lige til de har tjent gave og benzin ind igen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-07-08 14:29

Citat
Piaskov, nu ser vi nok ikke mere til o.v.n de næste dage, du ved jyder bliver og spiser, lige til de har tjent gave og benzin ind igen

Jaaa du har nok ret nordsted. De skal vel også ha det kendte kaffebord selv om mors godt nok ikke ligger i sønderjylland
Og morgenmaden ikke at forglemme.
Så må den være hjemme.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-08 23:28

Man kan da ikke forlade jer to truntetøser, ikke en gang et par timer, uden at i sidder og brygger historier om mig kan jeg ikke få adressen på jeres mænner ? Jeg tror i skal holdes i en lidt kortere snor Vi grillede i haven og kaffe bordet sagde spar to til den sønderjydske, så vidt jeg ved mødte jeg ikke nogen som kender Nordsted1, og opfordringen kom også først efter jeg var kørt, til næste sommer må jeg have plukket en brobizz på et af brobizz træerne, og en tur mere derover på øerne
Posten kom med min TomTom lige før jeg kørte, jeg fik ikke engang åbnet pakken først, men nu er den pakket ud, og den har fundet ud af hvor jeg bor
Spørgsmålet bliver lukket i morgen, men måske kommer der et nyt, hvis jeg har problemer med at finde ud af teknikken

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-07-08 10:21

Med din tom tom !!!
Det var da godt den kom.
Nå det var godt du fandt frem til Mors og du fik god mad og et dejligt kaffebord .
Det er ikke så ringe endda .
Ja luk du bare så vi kan skvadre videre i en anden tråd.
Men vi har jo ikke sagt noget ufordelagtigt om dig i dit fravær.
Vi savnede dig bare

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-08 10:31

I har absolut intet ufordelagtig sagt om mig men hvad skulle jeg skrive som kommentar det er bare hyggelig at i gad underholde mig i aftes så jeg ved nærmere gennemgang af pakken, at noget var "glemt", hvis i har klikket på linket øverst, så kan i se under Sommertilbud, at der er taske og hjemmelader med, det var der så ikke jeg skrev øjeblikkelig til firmaet og har lige fået svar, det er en fejl og de sender en pakke mere i dag
Jeg fik lyst til at vise livstegn efter min mini ferie, og det blev til dette spørgsmål, som du skriver, vi kan fortsætte i en anden tråd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-08 10:35

Nykøbing Mors er den værste by på danmarks kortet, jeg har aldrig været der uden at fare vild, det skete selvfølgelig også i går men næste gang! nu kan de bare komme an de morsingboere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-08 10:35

Hvor er det godt din TomTom har fundet ud af hvor du bor, hvis du nu selv lige pludselig skulle komme i tvivl............Drengelegetøj er hva det er...........Den kan garanteret ikke noget, som ikke kunne klares med www.krak.dk:-P

Jeg bliver jo nok nød til at indrømme, at jeg nu også har haft glæde af vores Mio, selv om jo nødig vil indrømme det i denne tråd

Næææ du får da ikke adressen til vores mænner, så vil i bare brygge historier om os ..og hvis nogen endelig skulle have adresserne, så skulle det vel være TomTom

Når du allerede var hjemme om aftenen, så må jeg udlede, at du enten har købt en meget lille gave, eller har spist for flere dage

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-07-08 10:37

Citat
men næste gang! nu kan de bare komme an de morsingboere

Ja det kan du jo rigtigt prale med nu.
Selv Falster kan du finde !!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-08 10:38

Du har det åbenbart med at blive væk, først Århus og nu Nykøbing, så er det da godt elektronikken ka hjælpe dig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-08 10:40

Citat
Sommertilbud, at der er taske og hjemmelader med, det var der så ikke jeg skrev øjeblikkelig til firmaet og har lige fået svar, det er en fejl og de sender en pakke mere i dag

Det er altid dejligt at have noget til gode, bare det ikke er øretæver

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-07-08 10:41

Citat
Du har det åbenbart med at blive væk

Det var altså godt vi fandt ham igen nordsted

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-08 10:42

Ja for dælen da

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-07-08 10:48

Jeg tror jeg tager over og besøger ham næste år når ærterne en grønne
Så skal han smage mælkeærter. Det har han aldrig smagt.
Men han skal lægge kartofler og så gulerødder også

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-08 10:53

Hjælp tøzerne driller Nordsted1 belært af bitter erfaring, havde jeg printet et kort ud, men hjalp det nej den vej som jeg troede var et kryds, viste sig at være en bro over vejen som jeg skulle køre på, og så var jeg lost

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-08 11:21

Altså et kryds kan vel også bestå af en bro

Håber da aldig du skal udenlands.........nå jow nu har du jo fået hjælpemidlet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-07-08 12:53

Citat
og så var jeg lost

Så var det da godt du fandt dig igen

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-08 17:13

Tak for svaret brokke44. Tak for din beskrivelse, nu skal jeg til at lære at bruge maskinen, hvis jeg får problemer og stiller et spørgsmål, så får du lige en privat brev, hvis ikke du ikke af dig selv kommer ind i spørgsmålet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-08 17:15

Også en stor tak til jer andre, for indlæg om løst og fast

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 30-07-08 22:28

Selv tak - og håber, at du får lige så megen fornøjelse af din GPS, som jeg har haft af min.

Citat
hvis jeg får problemer og stiller et spørgsmål, så får du lige en privat brev

Du skal være så rigtig hjertelig velkommen (den var vist lige til Egeskov)