/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD RW
Fra : tadeo
Vist : 538 gange
50 point
Dato : 17-07-08 15:32

Jeg kan ikke genbruge en DVD skive der har været optaget en film på,
det er en genskrivbar, men efter en formatering kan den ikke bruges,
der kommer en meddelense, DVD´n er skribebeskyttet,
det er en DVD der er brugt på en HDD optager.

Så er spørgsmålet, hvorfor kan denne beskyttelse ikke ophæves?
Hvordan sletter eller ophæver jeg denne skrivebeskyttelse?

Jeg ved godt, at når man brænder en DVD, så dannes der automatisk kapitler på den,
man skal ej heller formatere skiven, men det er jo en genskrivbar skive.

Hvis der er nogle der kan hjælpe mig med dette problem, vil jeg være meget glad.

Mvh tadeo

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-07-08 15:38

Det er nok en skrivbar men ikke en genskrivbar.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-07-08 15:40

Er du sikker på din brænder kan håndtere RW?

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 17-07-08 15:41

Jamen jeg forstår, at når der står RW, er den så ikke genskrivbar?

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 17-07-08 15:43

Hvis det ikke er tilfældet, hvad skal så stå på skiven?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-07-08 15:44

Skiven kan sagtens være genskrivbar, men derfor er det ikke sikkert din brænder kan håndtere det

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 17-07-08 15:51

Jeg har to Medion maskiner, en med Vista % en med XP, jeg kan ikke direkte se,
hvilke brændere der sidder i dem.

Men hvilken brænder kræves der for at klare dette problem?

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 17-07-08 15:53

Undskyld % tilføjelsen, det var en taste fejl,

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-07-08 16:09

Det kræver et såkaldt combi drev med RW stemplet på, det skulle du gerne kunen se på selve skuffen

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 17-07-08 16:30

Det er er et LG multidrev, der står også RW på, der er et særskilt DVD drev afspiller

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 17-07-08 16:32

NB jeg taler kun om min Medion med XP, min Vista maskine er et Combi drev

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 17-07-08 16:46

Problemet er nok at skiven er lavet af din "stueoptager" - og disse filers skrivebeskyttelse kan din PC åbenbart IKKE klare....

Formater den der hvor den er lavet.....

Og JO - selvfølgelig kan en RW skive genskrives, men det kræver drevet kan håndtere den med hensyn til + og -

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 17-07-08 16:50

Det prøver jeg Refi, men det bliver ikke lige nu,
jeg vender tilbage med en melding!

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 18-07-08 16:52

Tak for svaret refi.

Jeg vil fremover kun bruge nye skiver, så undgår jeg dette problem,
kan tilføje, at jeg først grugte på brænderen min PC. til at formatere med,
efter denne formatering, kan jeg ikke formater yderligere i afspilleren.

Men tak for hjælpen nok engang.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-08 16:58

Selv tak....