/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Kvalme ved rygning?
Fra : la-chica-line
Vist : 9725 gange
100 point
Dato : 14-07-08 19:55

Hej jeg er Line, jeg er 13 år og ryger til fester, eller bare sammen med veninderne.

jeg har et spørgsmål som jeg virkelig ikke kan finde svar på..
Hvorfor får man altid kvalme når man har røget et par cigaretter?
det gør jeg nemlig og det gør en af mine veninder også.
det er sådan at man føler man skal kaste op, ja altid man får det virkelig dårligt.

og nu skal i ikke komme med jeres dumme bemærkninger om hvor dumt det er at ryge for det er ikke det mit spørgsmål går ud på, forstået? :D

M.V.H Line

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-07-08 20:01

Det er fordi rygning giver øget mavesyre. Og det bliver i dårlige af.

Lad det være jer en lærestreg, lad være med at begynde at ryge. Det er hundesvært at holde op igen og det koster mange mange penge.

En glad ryger

Accepteret svar
Fra : tezt

Modtaget 110 point
Dato : 14-07-08 20:05

du skal bare ryge noget mere - pludselig er kvalmen ovre og du er afhængig - hold ud - det klarer du nemt - du lyder som en rimelig fornuftig pige ? -gl-

giver granner01 ret

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-08 20:10

Citat
Hvorfor får man altid kvalme når man har røget et par cigaretter

Det er fordi indholdet i cigaretter er giftstoffer, og fordi I ikke ryger så meget (endnu) , har kroppen ikke vænnet sig til giftstofferne, og derfor bliver I dårlige af det.

Og så fatter jeg ikke, at I gider ryge, når I får det dårligt,, det lyder nemlig som om, I er kede af at I får det dårligt .......hvad med bare at lade være.....I bliver sgu ikke mere seje af at lugte af tobak og gammel røg....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-07-08 20:11

Det er pga nikotinen, som jo er et giftstof - ved overdrevent forbrug kan nikotin føre til kvalme og opkastning

Læs evt. mere om nikotin her

http://da.wikipedia.org/wiki/Nikotin

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 14-07-08 20:16

det siges at hvis man dyrker mere sex forsvinder kvalvmen,,,det virkede på min hund,den har aldrig kvalme mere

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 14-07-08 20:20

Ak ja Line ! al begyndelse er sværd.
Det er jo nok nikotinen krobben stritter imod overfor men hvis du øver dig, kan du såmend også godt lære det, som så meget andet.
Det er ikke så svært, som du måske tror, her til en begyndelse, det bliver først rigtig svært når du finder ud af at det måske ikke er så smart mere, og gerne vil stoppe.
Ja så finder du virkeligt ud af hvordan det er at ha det dårligt
Hej Line kan du ha det rigtigt dårligt.

Godkendelse af svar
Fra : la-chica-line

Dato : 14-07-08 20:29

Tak for svaret tezt.

du cool ;D

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 14-07-08 20:45

tak tak

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 14-07-08 20:48

kan iøvrigt fortælle at min hund er blevet røgfri efter 3 mrd med nekotintyggegummi ,

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-07-08 21:12

Nu da du er blevet voksen og kan ryge, kan du så ikke lige kigge på dit sp. om arbejde og lukke det som man gør når man er en ansvarlig voksen http://www.kandu.dk/Spg121120.aspx

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-07-08 21:14

Jeg glemte at fortælle dig, at det med kvalmen har man undersøgt. Det viser sig, at det kun er dumme mennesker der får kvalmen. Underligt ikke???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-07-08 21:23

Prøv at indånde røgen fra hvilken som helst anden brand, stofferne går direkte i blodet fra lungerne og det giver kvalmen.
Jeg ryger og kan også få kvalme nu og da.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 14-07-08 21:24

lidt underligt,da jeg var på weekend ved dig klumme,der gik du og brækkede dig hele weekenden ???? jeg trode at det var fordi du var gravid,,men det var så bare fordi du var dum

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-07-08 21:27

Ja det er nemlig rigtigt. Men nu er jeg blevet klog og straks holdt kvalmen op. Jeg ryger altså heller ikke mere, så den undersøgelse er nu ikke så dum