/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
hvad er dehydrogenisering
Fra : andersss
Vist : 1019 gange
29 point
Dato : 27-06-08 12:09

er der en der vil forklare mig hvad dehydrogenering er?

hilsen andersss

Kommentar
Fra : achton

Dato : 27-06-08 12:17
Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 39 point
Dato : 27-06-08 12:19

En proces hvor du trækker vand ud af et stof (vædske)...

Et eksempel ser du her:
"
Ligesom rhenium og palladium kan technetium bruges som en katalysator; til katalyse af visse reaktioner som eksempelvis dehydrogenering af isopropylalkohol er technetium endda disse to grundstoffer overlegne, men igen gør stoffets radioaktivitet det svært at finde sikre måder at udnytte denne egenskab på.
"
Fundet her: Svend
http://da.wikipedia.org/wiki/Technetium

Kommentar
Fra : andersss

Dato : 27-06-08 12:21

hej achton
selvfølgelig har jeg hørt om leksikon og google men jeg er teenager=doven

Kommentar
Fra : achton

Dato : 27-06-08 12:22

doven ja det forsod jeg.
jeg gider squ ikke slå op i bøger for at finde et svar til dig.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 27-06-08 12:22

forstod

Kommentar
Fra : andersss

Dato : 27-06-08 12:25

jeg havde dog også håbet på at personen der læste mit spørgsmål igennem og svarede havde en bedrere paratviden end dig

Kommentar
Fra : andersss

Dato : 27-06-08 12:27

tak for dit svar svendgiversen, men når man dehydrogenere fjerner man så bare hydrogenen i en blanding og hvis "ja" hvordan foregår det så? hhåber du forstår hvad jeg mener

Godkendelse af svar
Fra : andersss

Dato : 27-06-08 12:38

Tak for det hurtige svar svendgiversen. jeg har læst lidt nogle steder og forstår nu hvad du mener

Kommentar
Fra : achton

Dato : 27-06-08 12:39

Citat
jeg havde dog også håbet på at personen der læste mit spørgsmål igennem og svarede havde en bedrere paratviden end dig

dovenlars

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-06-08 20:11

De hydrogenering vil sige at fjerne hydrogen.

Man mener normalt ikke af en blanding, men fra en kemisk forbindelse.

Der fremlkommer således et nyt stof.

Hvis det er fra en kulstofkæde med hydrogen , vil der skulle fjernes to hydrogen atomer for at danne en dobbeltbinding.
Den modsatte proces er nemmere og mere almindelig.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 27-10-09 19:38

slet og godt, væskemangel