/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Hvad bruger giraffen sine antenner til
Fra : craca
Vist : 5374 gange
57 point
Dato : 07-03-03 22:30

De to antenner mellem ørerne på giraffen, hvad bruger den dem til?

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 67 point
Dato : 07-03-03 23:15

Hej craca
Hvorfor har giraffer små horn, og hvad bruges disse til?
Giraffernes små horn er virkeligheden blot knoglestumper og det er tilsyneladende kun hannerne der bruger dem.Det sker nogen gange at to hanner er nødt til slås om, hvem der er den stærkeste og her bruger de deres horn. De svinger hovedet frem og tilbage og slår hinanden til den ene har fået nok og går sin vej. Det sker dog meget sjældent at de skader hinanden.
Hentet fra dette links
http://www.netprofessor.dk/artikler.asp?id=241
MVH Brian

Godkendelse af svar
Fra : craca

Dato : 08-03-03 15:19

Tak for svaret briani.