/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hurtig hjælp vedr. CPU ønskes !!!
Fra : Scooby_Doo
Vist : 409 gange
20 point
Dato : 07-03-03 19:27

Jeg har i dag modtaget min nye PC og sidder med mit bundkort ASUS NVIDIA NForce A7N266-E.

Her skal jeg montere min CPU + Blæser og her er mine spørgsmål.

Hvor meget kølepasta skal der på og er det kun på lille område på køleren hvor der sidder en film på ??

Jeg har ved en fejl bestilt min AMD Athlon XP 2400 med blæser, og har også bestilt en blæser ved navn "Spire WhisperRock III", kan det svare sig´at montere "Spire WhisperRock III" istedet for den originale blæser eller skal jeg sende den retur og få pengene retur.

Er der nogen der kan hjælpe mig videre.

Thx

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 07-03-03 19:32

Det skal kun et ultratyndt lag kølerpasta på, og kun på processorens kerne.

Jeg ville vælge at montere din WhisperRock, husk at fjerne det hvide stykke tape i bunden af køleren, det kan gøres med husholdningssprit.

/Thomas

Kommentar
Fra : Scooby_Doo

Dato : 07-03-03 19:52

@Thomas
Tak for dit hurtige svar

Jeg har lige et par ekstra spørgsmål
"Det skal kun et ultratyndt lag kølerpasta på, og kun på processorens kerne." må man kunne se kernen igennem det hvide pasta, kan man bruge noget til at smøre det ud med eller skal man bare bruge fingerne.

Thx

Accepteret svar
Fra : Bofh

Modtaget 30 point
Dato : 07-03-03 20:00

Bare brug fingrene. Man må gerne kunne se kernen igennem pastaen.

/Thomas

Kommentar
Fra : Scooby_Doo

Dato : 07-03-03 20:01

Tak for hjælpen

/Per

Godkendelse af svar
Fra : Scooby_Doo

Dato : 07-03-03 20:02

Tak for svaret Bofh.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 07-03-03 20:05

Brug fingerne.
Egentligt må man antage at de flader som kølingsmæssigt skal forbindes, kan nå hinanden uden brug af kølepastaen, men i enhver overflade findes der uregelmæssigheder, omend meget fine, så det er disse kølepastaen kompensere for, så ja er næsten gennemsigtigt lag skulle gøre det.
Mvh OW