/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvad kan jeg modtage med DVB-T
Fra : steenfibiger
Vist : 2571 gange
200 point
Dato : 24-06-08 16:05

Hvilke digitale TV-kanaler og radiokanaler kan jeg modtage med en DVB-T boks til terrestisk modtagelse?
Jeg kan indfange DR1, DR2, DR Update/Tegnsprogstolkning og TV2. Ingen radiokanaler.
Jeg har hørt at nogle kan modtage 5 eller 6 digitale kanaler. Hvis dette er rigtigt, hvilke er disse, og hvor i landet kan man modtage andre end de ovennævnte kanaler? Det ville være rart at vide - og kommer der flere kanaler i fremtiden? licensbetalte eller mod ekstrabetaling?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-08 16:13

Jeg kan indfange DR1, DR2, DR Update/Tegnsprogstolkning og TV2.

Hvilke andre forventer du.....

De er de ganske kanaler der er (gratis)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-08 16:15

De er de ganske = Det er de danske

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 24-06-08 17:04

De er gratis - det er dansk - det er godt

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 200 point
Dato : 24-06-08 17:10

Med en elektronisk antenne, kan du modtage flere programmer, men det er ALLE "på udenlandsk" afhængig af hvor du geografisk er henne. Vi kan tage ca. 15 "ikke sproglig-forstålige programmer", med denne antenne: Digiality DA 5000 - DVB-T antenne med 20dB forstærkning 390,00 Pana shoppen.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 24-06-08 18:26

hvor i landet bor du ?
her i sønderjylland kan vi også modtage 13 tyske kanaler

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 24-06-08 18:31

Digiality DA 5000 - DVB-T antenne med 20dB forstærkning 390,00 Pana shoppen.
Tak Alka, hvor er du geografisk placeret? Er det norske, svenske, polske, tyske eller frisiske kanaler du taler om? Jeg synes at det er mange, du taler om. Jeg kan som sagt modtage 4 kanaler. Jeg ahr købt et 7" bærbart DVB-T TV hos Harald Nyborg og hos Aldi. Ingen af disse kunne modtage signalet til en eneste af de nævne stationer.
Hvor ligger Pana shoppen?

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 24-06-08 20:16

Citat
hvor i landet bor du ?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-06-08 07:43

Jeg modtaget det på camping på norddjursland.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-06-08 07:49

Jeg kan ikke huske, hvilke kanaler/lande det var jeg modtog, da jeg slettede dem, da de ingen interesse havde.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 25-06-08 09:59

Jeg har forsøgt i Odense og Århus. Jeg hører, at man i Odense ud over de 4 landsdækkende kanaler kan modtage en lokal TV-kanal, som af og til sender 15 min lokale nyheder.
Tak for jeres interessse for at besvare mit spørgsmål

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 27-06-08 08:43

Jeg forsøgte igen i Odense og fik kun et signal fra de 4 landsdækkende kanaler - intet signal fra nogen lokal kanal!

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-07-08 10:12

Tak for svaret alka. Jeg har prøvet at opdateret min digitale boks, men kan ikke modtage den lokale sender i Odense. Men jeg er glad for at jeg ser DR1, DR2, DRUpdate, og TV2 i en fin kvalitet med den digitale boks.
Hav en god sommer