/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
hvor længe tager det?
Fra : buska1
Vist : 774 gange
50 point
Dato : 05-06-08 08:27

ca at føre 2 katte sammen.
nu har jeg haft min lille kiling (Batman) hjemme siden fredag aften og min 4 årige hunkat (Buska)
gider ham stadig ikke.
hun hvæser og knurrer stadig af ham. de går godtnok tætere på hinnanden nu men alligevel?

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-06-08 09:28

Tja, tjo,...
Det går hurtigere, hvis du btuger der hèr:

http://www.hartworks.com/tellington-touch-cats.htm

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-06-08 09:39

Du kan også prøve, at spille noget stille og fredeligt musik..det hjælper alt sammen.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-06-08 09:41

Du kan også gøre et nummer ud af at give din hidtidige kat ekstra opmærksomhed og lækkerier når den lille er i nærheden, så den forbinder den lilles nærvær med noget behageligt.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-06-08 09:45

Og så også sørge for at de altid hver især kan være alene hvis de foretrækker det. Så ved de at der altid er et sikkert eller fredeligt sted, hvor den anden eller du ikke kan forstyrre dem

Accepteret svar
Fra : the1best

Modtaget 50 point
Dato : 05-06-08 09:46

Det er en af de ting som der desværre ikke kan sættes tid på for det kommer helt an på Buska, hvornår hun accepterer den anden og måske gør hun det slet ikke, men synes der er håb forude når de nu er begyndt at nærme sig hinanden.
Jeg har selv to hunkatte om der er ført sammen og der er stadig ikke de bedste venner efter snart 1½ år, men accepterer hinanden til en vis grænse og det må jeg bare leve med.

Tænk lige på hvordan du selv ville ha det hvis du lige pludselig skulle være sammen med en ande som du ikke selv har valgt og ja nu ved jeg godt jeg giver dyrene menneskelige evner.

Nu ved jeg ikke om dine katte er inde katte eller ej, men er de ikke, så kan du jo risikere at den ene af dem stikker af, mine er begge ude/inde katte og ingen af dem er stukket af, så jeg tror nu det går nogenlunde, så ha tålmodighed.

the1best

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-06-08 09:48

Du er faktisk ret heldig at de ikke slås eller det der ligner.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-06-08 11:02

Jeg tror da ikke den "gamle" kat kommer til at elske den nye; Men det lader da til at gå fint med at vænne sig til hinanden, det er ikke sikkert at den "gamle" gider at lege med den nye men det kan nok komme. Den begynder nok med at kigge interesseret på hvad ungdommen foretager sig.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 05-06-08 15:41

Min Bella elskede heller ikke Bimse da han kom her for 10 mdr. siden,men det gør hun nuHvis du syntes at "hvæseriet" er blevet bedre,syntes jeg godt du fortsat kan lade dem være sammen.
Du kan evt. købe Feliway til at berolige kattene.Det virker ikke den første dag,men efter et par dage skulle den virke.
Held og lykke med mislingerne

Kommentar
Fra : buska1

Dato : 05-06-08 23:12

mine katte er indekatte.
den lille vil rigtig gerne lege med den store men hun hvæser bare og går ;(

Kommentar
Fra : dior

Dato : 06-06-08 16:57

Du skal være meget uheldig hvis det aldrig kommer til at gå godt.Hav tålmodighedMine er også indekatte.

Godkendelse af svar
Fra : buska1

Dato : 26-06-08 18:20

Tak for svaret the1best.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 26-06-08 22:49

Takker, men vil du ikke godt lige fortælle hvordan det går med dem, er de blevet venner eller hvad??