/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
så har jeg fået en ny killing
Fra : buska1
Vist : 1141 gange
50 point
Dato : 30-05-08 21:53

ny killing på 12 uger - den anden kat er lige nu lukket ind i soveværelset mens den lille ny kikker sig omkring.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-08 22:00

Tillykke med missen jeg håber de to bliver gode venner, men der går sikkert nogle dage før den lille bliver accepteret, den gamle vil sikkert hæse og måske lange ud efter lillemis, det går forhåbentlig over når den gamle finder ud af at den lille skal bo hos jer og den lille finder sin plads

Kommentar
Fra : buska1

Dato : 30-05-08 22:06

ja lige nu er den lille lukket ind på det værelse den skal bo i de næste par dage og døren står på klem så de kan se og høre hinanden men ikke komme uind til hinnanden

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 30-05-08 22:24

Hej Buska.
Tillykke med Lillemis.
Jeg har selv to katte og en hund. Der har aldrig været problemer med nogen af dem, når der er kommet et nyt medlem. Den sidste, der kom til, var hunden. Misserne ignorerede ham et par dage, men lige pludselig var de bare venner. De ligger tit alle tre sammen og sover.
Jeg tror ikke, du behøver at lukke dem inde i hvert sit værelse, det har jeg aldrig gjort. Jeg har bare holdt øje med dem.
Du får dobbelt så meget glæde nu med de to små uldtotter.
Hilsen fra
Mulle

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-05-08 22:33

Hej Buska.
Tillykke med den lille guldklump
Rart at læse at du tager så meget hensyn til kattene.
De skal helt sikkert nok ende med at blive gode venner ret hurtigt
God weekend til alle.

Kommentar
Fra : buska1

Dato : 30-05-08 22:40

nu er alle dørene åbnede og de kan se hinnanden. den gamle kat knurer og hvæser og den lille ligger bare lige så stille i det andet værelse og kikker tilbage på den gamle.
håber de bliver hurtigt venner.

nogle forslag til natten?
skal jeg lade den lille ny være lukket inde på sit eget værelse i nat og så tage den gamle med ind i soveværelset som jeg plejer?

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 30-05-08 22:58

Hej igen.

Tag dem begge to med ind i sengen. Du har jo to arme, så det er ikke et problem at holde om dem begge to. Det er synd for den lille, hvis den skal være alene. Og din gamle mis skal jo lære, at nu er der to, som du er lige glad for.
Håber du får sovet noget i nat.

Hilsen
Mulle.
obs. Du kan sagtens få plads til dem, jeg har nogen gange alle mine tre liggende rundt omkring i sengen.
Ja, jeg ved det godt -

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-08 23:00

Lad ikke lillemissen være alene, den vil savne sin gamle familie og være ked af det, på en eller anden måde må de kunne sove i samme rum, læg en lun tæppe i den anden ende som den gamle sover, måske sover de så sammen når du vågner

Kommentar
Fra : buska1

Dato : 30-05-08 23:02

synes ellers alle siger at man ikke skal være alt for kærlig overfor den nye når den gamle kan se det i starten?
flere har sagt til mig at det er mest vigtig at vise den gamle kat at den ikke bliver erstattet og det er bedst at være lidt afvisende for den nnye kat de første par dage?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-05-08 23:04

Og jeg har mine 5 guldklumper liggende omkring mig om natten

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-05-08 23:06

Man skal ikke være afvisende over for den nye,men nok tage sig lidt mere af den gamle end man plejer.
Den skal bare ikke føle at den bliver svigtet fordi der kommer en lille ny

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-05-08 23:08

Men

Citat
ja lige nu er den lille lukket ind på det værelse den skal bo i de næste par dage og døren står på klem så de kan se og høre hinanden men ikke komme uind til hinnanden

Det er en dum ide.......hvis ikke den gamle viser stor fjendtlighed, skal du lade dem være sammen så hurtigt som muligt.....selvfølgelig skal du ikke afvise den nye, men prøve at fordele opnærksomheden lige meget på dem.

Det vil være normalt, at den gamle lige skal markere sig og sætte den nye på plads, knurre og hvæse og daske til den, men hvis du tager det så roligt som muligt, og ikke gi'r den gamle indtrykket af, at den nye er mere spændende, så bliver de hurtigere gode venner.....

Accepteret svar
Fra : mulle-mor

Modtaget 50 point
Dato : 30-05-08 23:18

Nu har jeg haft kat/katte i over 25 år. Og i tidens løb har jeg flere gange haft 2 katte. Jeg har aldrig været afvisende for en ny kat, og jeg har aldrig haft nævneværdige problemer med den gamle kat. Katte lærer simpelthen lynhurtigt, at nu er de to. Og jeg kan godt love dig, at de bliver gode venner.
Selvfølgelig skal du ikke ignorere den gamle - du kan da også godt kæle lidt mere med den - men tænk på at den lille ny sikkert er lidt bange, nu den er kommet et nyt sted hen. Den trænger også til at blive nusset og kælet for.
Hilsen igen
Mulle

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 31-05-08 09:55

Har i sovet godt ?? (Meget nysgerrig)

Kommentar
Fra : buska1

Dato : 31-05-08 20:52

natten gik fint.
jeg havde den lille ny ved mig og den gamle havde lagt sig under sengen. der kom nogle ture med en del knurren og hvæsen og ved 3 tiden lagde jeg den lile ind på værelset og tog den gamle med op i sengen. kl ca 7 åbnede jeg dørene i huset og lagde mig ind til den lille og sov et par timer der.
idag har min gamle kat nærmest ignoreret den lille. hun har vist været noget sur og har været under sengen det meste af dagen, men jeg har også haft gæster og så plejer hun at smutte derind.
og der ligger hun stadig. den lille leger indepå et værelse her ved siden af. de kan begge gå frit.

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 31-05-08 21:45

Fint.
Bare vent om en uges tid - så kan de slet ikke undvære hinanden.
Selvfølgelig skal din gamle kat lige fortælle den ny, hvem der bestemmer i huset.
Hjemme hos mig er det altid min ældste kat, der tager først for sig af retterne. Hvis der er to skåle, så spiser de samtidig, men den gamle bestemmer altid, hvilken skål han vil spise af. Den lille venter på, at han er startet, så kan hun tage noget. Hvis der så - ved et mirakel - skulle være lidt tilbage, så kommer min hund luskende, og så snupper han det sidste. Men først når kattene er gået. Så han er nr. 3 i hirakiet. Selv om han er 5 år nu, og meget større end misserne, ja så kender han skam nok sin plads.
Ja, det er bare så dejligt at have dyr i huset.
Held og lykke med dine to misser.
Hilsen
Mulle.

Godkendelse af svar
Fra : buska1

Dato : 01-06-08 14:19

Tak for svaret mulle-mor.