/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
bidt af en kat
Fra : buska1
Vist : 1244 gange
35 point
Dato : 10-05-08 17:43

jeg var ude for at lede efter min kat igår (en 100 % indekat på 3 år der slap ud onsdag) og troede jeg havde fundet hende i en busk så jeg vile bare have katten ud for at være sikker på om det var hende. det var det desværre ikke og jeg står nu med meget forevet arme og et bid i pegefingeren. idag er min finger meget hævet og utrolig øm. jeg fik swtivkrampe i 2002 så den gælder endnu, men hva kan man ellers gøre end at have fingeren i sæbevand og holde øje med at der ikke går noget betændelse i sårene?

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 10-05-08 18:03

Ring til skadestue eller lægevagt, der kan du få svar.

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 10-05-08 18:26

Tag på ska estuen - hurtigt! -

Kommentar
Fra : buska1

Dato : 10-05-08 18:28

ringede til skadestuen igår og vi blev enige om at jeg lige slkulle se hordan det ville gå med fingeren idag. det er det samme som igår. ikke værre så mon ikke det går i sig selv? jeg ville jo kunne se hvis der gik blodforgiftning i det - og der er ingen røde streger

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 10-05-08 18:41

bid og krads fra en kat er altid forbundet med en masse bakterier som giver næsten momentant infektion....
Jeg vil som de andre råde dig til at tage kontakt med en læge hvis hævelserne bliver værre-det er muligt at du må have en antibiotika kur og jo før o bedre.
Håer du finder katten og god bedring

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 10-05-08 19:48

Citat
ringede til skadestuen igår og vi blev enige om at jeg lige slkulle se hordan det ville gå med fingeren idag. det er det samme som igår. ikke værre så mon ikke det går i sig selv?

Citat
idag er min finger meget hævet og utrolig øm.

Var din finger ikke meget hævet og øm i går? Hvis ja, så er det jo ikke blevet bedre.

Det koster jo kun et telefonopkald til skadestue/lægevagt.

Hvis du vil være sikker i din sag, så ringer du igen.

Jeg kan jo ikke se din finger, men der kan gå betændelse i såret.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 10-05-08 19:52

Da jeg blev bidt - meget - af en kat i den ene hånd tog jeg til lægevagten. Her fik jeg at vide at eftersom jeg havde en gyldig stivkrampe vaccine skulle jeg sørge for at bade min hånd i varmt sæbevand 2 gange dagligt og ellers holde den i ro og sørge for at sårene/hullerne var rene og at hånden ikke begyndte at blive meget varm og rød.

Så prøv det til at starte med, der går nogle dage før det hjælper - tro mig...

Av av og håber sådan du finder din stakkels kat.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 10-05-08 21:08

når du får tid,så tag ud med et jagtgevær og find svinet og skyd den,,,så ka, den lære det

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 10-05-08 21:47

Hvis man ha er katte, bur e man ikke skrive på et site om katte.......................... yr bi er kun, når e er bange............................men et ve 'BarkeBillen' vel??

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-05-08 22:45

Citat
Hvis man ha er katte, bur e man ikke skrive på et site om katte.......................... yr bi er kun, når e er bange............................men et ve 'BarkeBillen' vel??

"Bøllebob"
Læs korrektur på det du skriver.Det er svært at forstå hvad du skriver.Du taler vel ikke sådan.
alimak

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 10-05-08 22:51

Hahahaha........................mine kære misser har ø elagt 4. bogstav i alfabetet; a jeg kommunikerer et, jeg gør...........køber jeg et nyt tastatur efter påske...........så meget SORRY!
Mvh.
Morten

Accepteret svar
Fra : dior

Modtaget 35 point
Dato : 11-05-08 07:55

Det er ikke så længe siden Bimse bed mig i fingeren(Han er ikke så vild med at få klippet klør..)Jeg tog på skadestuen,og fik en stivkrampevaccination,da det var over 10 år siden jeg sidst havde fået en.
Desuden fik jeg penicillinpiller som jeg skulle tage i 10 dage.
Og det er en bestemt slags penicillin man skal have.
En opdrætter fortalte mig,at hun kendte én der også var blevet bidt i fingeren,men at hun havde fået noget forkert.
Derfor fik hun amputeret fingeren.
Selv et lille bid i fingeren,er ikke til at spøge med!
Håber meget du finder din kat!

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 11-05-08 11:04

Jeg fik intet pencilling da jeg var blevet bidt, og det var skambidt i hånden og ikke bare lidt - da jeg ville redde min lille hunkat fra et overfald af en kat der var meget meget større end hende, og den lortekat skulle fanme ikke begynde at overfalde mine katte i min have.

Kommentar
Fra : buska1

Dato : 11-05-08 11:26

jeg kan se der er lidt betændelse i såret idag. har haft fingeren i sæbevand flere gange. synes bare det virker som en ret banal ting at tage på skadestuen med synes i ikke? skal jeg ikke bare vente til tirsdag og så tage til egen læge?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-05-08 11:40

# bøllebob

Det vil så sige, at du vil leve med dette tastatur frem til næste forår

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-05-08 11:44

Morten!
[CITAT]...........køber jeg et nyt tastatur efter påske...........

Der er længe til Morten - jeg synes du skulle købe et efter pinse!

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 11-05-08 11:58

Jeg mente også efter pinse; har allere e bestilt et på nettet, faktisk!
Hilsen Morten

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-05-08 12:13

Tænjte det nok Morten, God pinse

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 11-05-08 12:19

Også til Jer!

Kommentar
Fra : dior

Dato : 11-05-08 16:01

Citat
jeg kan se der er lidt betændelse i såret idag. har haft fingeren i sæbevand flere gange. synes bare det virker som en ret banal ting at tage på skadestuen med synes i ikke? skal jeg ikke bare vente til tirsdag og så tage til egen læge?
En banal ting?Det syntes jeg ikke det er,men valget er jo dit eget
Véd ikke om du har overset det indlæg jeg skrev tidligere??

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-05-08 18:39

Jeg synes, du skulle se at komme ned til lægevagten med det samme. Når du kan se betændelse i det, er det jo blevet værre, og kattebid er absolut ikke til at spøge med. Om lægevagten har travlt eller ej er jo ikke dit problem. Bare pas på, du ikke får fat i en af dem, der slår folk ihjel.

God bedring med hånden, og held og lykke med at finde katten. Håber, den kommer hel hjem igen.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-05-08 10:18

Der gik også lidt betændelse i mit, og der rensede jeg med brintoverilte. Gør nas men virker effektivt.

Godkendelse af svar
Fra : buska1

Dato : 12-05-08 17:55

Tak for svaret dior.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 12-05-08 22:37

Hej Buska
Jeg er glad for at du kunne bruge mit svar.
Det er ikke ret længe siden jeg selv blev bidt.Og det var et lille bitte hul.Men uanset hvor lille det er,skal man tage på sygehuset.Det kan virkelig være farligt ikke at gøre det.
Tog du så af sted?Det håber jeg.
Fandt du forøvrigt din kat??
Mange hilsener fra dior