/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Flette
Fra : jeb3
Vist : 1192 gange
100 point
Dato : 06-05-08 09:47

Hejsa.

Er lige startet i nyt firma, hvor jeg bla har almindelige kontoropgaver, hvad jeg ikke er så vandt til. Jeg er tekniker, så :(

Men nu har jeg en liste over håndværkere, hvor nogen af dem skal flettes over i et andet dokument.
De står i tabel opdelt i adresse, kontakt person, firmanavn mm.

Hvordan i alverden gør jeg det?
Har jeg svaret og udført det hurtigt, dobler jeg pointene. (er vikar pt. og vil genre fastansættes :) og der er ikke andre på kontoret end mig udover en ingeniør, der SLET ikke kan.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 06-05-08 10:00

Det er simpelthen en adresseliste jeg skal have lavet.
Har en del adresser, hvor det er nogle af dem, der skal slistes op.

Er der slet ingen, der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-05-08 11:02

Du laver brevet som adresserne skal gemmes i og gemmer det. Adresselisten er også gemt.

Så åbner du word, trykker på funktioner og finder flet lidt nede på "gardinet". Den trykker du på og nu skal du så finde de to filer som skal flettes sammen. Prøv dig frem.

Det er så længe siden jeg har flettet, men jeg vil selv forsøge det. Jeg skal gå nu, men kommer på senere på dagen.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 06-05-08 11:08

Hmm.. det er jo bare ikke breve jeg skal lave. men en lang liste med nogle adresser mm. lavet ud fra en endnu længere liste

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 06-05-08 11:10

Åben word, og gå i hjælp, og skriv brevfletning, så får du en udførlig forklaring, jeg har som granner01 brugt det tidligere, meeen det er mange år siden, så jeg kan heller ikke huske præcist hvordan man gør...

her er lidt af hjælpe forklaringen

Hvordan begynder jeg en brevfletning?
Du kan bruge Flethjælper til at oprette standardbreve, adresseetiketter, konvolutter eller kataloger. Følg vejledningen i Flethjælper til at arrangere adressedata, flette dem i et standarddokument og udskrive de tilpassede dokumenter.

Åbn eller opret et hoveddokument, som indeholder de generiske oplysninger, der skal gentages i hvert standarddokument, adresseetiket eller katalog.

Åbn eller opret en datakilde, som indeholder de data, der varierer i de flettede dokumenter - f.eks. navne og adresser på modtagerne af standardbrevet. Datakilden kan være et eksisterende regneark, database eller tekstfil, eller en Word-tabel, som oprettes ved hjælp af Flethjælper.

Indsæt fletfelter i hoveddokumentet. Fletfelter er pladsholdere, der fortæller Microsoft Word, hvor data fra datakilden skal indsættes.

Flet data fra datakilden ind i hovedokumentet. Hver række (eller post) i datakilden bliver til et separat standardbrev, adresseetiket eller katalogobjekt. Du kan udskrive de flettede dokumenter på printeren med det samme, eller sende dem til e-mail-adresser eller faxnumre. Du kan også indsamle de flettede dokumenter i et nyt dokument, så du kan gennemse og udskrive dem senere.

Håber det hjælper dig bare lidt... jeg har desværre heller ikke tid lige nu

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-05-08 11:36

Citat
Hvordan begynder jeg en brevfletning?
Du kan bruge Flethjælper til at oprette standardbreve, adresseetiketter, konvolutter eller kataloger. Følg vejledningen i Flethjælper til at arrangere adressedata, flette dem i et standarddokument og udskrive de tilpassede dokumenter.

Åbn eller opret et hoveddokument, som indeholder de generiske oplysninger, der skal gentages i hvert standarddokument, adresseetiket eller katalog.

Åbn eller opret en datakilde, som indeholder de data, der varierer i de flettede dokumenter - f.eks. navne og adresser på modtagerne af standardbrevet. Datakilden kan være et eksisterende regneark, database eller tekstfil, eller en Word-tabel, som oprettes ved hjælp af Flethjælper.

Indsæt fletfelter i hoveddokumentet. Fletfelter er pladsholdere, der fortæller Microsoft Word, hvor data fra datakilden skal indsættes.

Flet data fra datakilden ind i hovedokumentet. Hver række (eller post) i datakilden bliver til et separat standardbrev, adresseetiket eller katalogobjekt. Du kan udskrive de flettede dokumenter på printeren med det samme, eller sende dem til e-mail-adresser eller faxnumre. Du kan også indsamle de flettede dokumenter i et nyt dokument, så du kan gennemse og udskrive dem senere.

Bemærk! Hvis du sender post til adresser i USA, og du bruger Office-versionen Small Business, Professional eller Premium, kan du bruge Direct Mail Manager til at oprette standardbreve, adresseetiketter og konvolutter til adressering, drage fordel af U.S. Postal Services mængderabatter ved masseforsendelser og få mere at vide om tjenester til udskrivning og udbringning af post. Yderligere oplysninger finder du i Direct Mail Manager Help.

Tilbage til toppen

Hvilke typer datakilder kan jeg bruge?
Du kan bruge stort set alle typer datakilder, inklusive Word-tabeller, Microsoft Outlook-kontaktlister, Excel-regneark, Microsoft Access-databaser eller ASCII-tekstfiler. Hvis du ikke allerede har lagret oplysninger i en datakilde, kan du følge den trinvise vejledning i Word til at oprette en Word-tabel med navne, adresser og andre data. Få mere at vide om datakilder til brevfletning.

Og det vil være en god hjælp at bruge Words hjælp, skriv flet og du kan få al den hjælp du behøver.

Når du laver adresselisten, så vær sikker på at alle navne står i 1. linie, adresser i 2. linie, således forstået at alle navne skal stå i samme linie, alle postnumre i samme linie. Det nemmeste er nok at lave adresselisten i Exell, der er det enkelt at holde styr på linienumrene. Hvis du kender Access så kan adresselisten med fordel oprettes her. Brevet skrives i Word med flettekoder hvor adresselisten skal flettes ind. Flettekode 1 koder så for f.eks. navn og skal sættes der hvor navnet skal stå.

Håber det kan hjælpe dig. Ellers skriv igen

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 06-05-08 20:30

Dette burde klare alle dine problemer
ellers findes der mange typer af ''færdige'' programmer
til den slags, uden at buge ''fletninger''
http://office.microsoft.com/da-dk/project/default.aspx
Prøv det online her, kræver aktivt X ??
http://office.microsoft.com/da-dk/products/HA101687261030.aspx

Har en 2003 du gerne må få___PM
er her en times tid.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-05-08 20:30

Hej jeb3

Citat
Men nu har jeg en liste over håndværkere, hvor nogen af dem skal flettes over i et andet dokument.
De står i tabel opdelt i adresse, kontakt person, firmanavn mm.

Du har fået flere bud på fletning, og det opfattes som brevfletning, når du siger dokument!

Så du må nok være lidt mere specifik:

Din liste over håndværkere - hvad er den lavet i? F.eks. Excel eller andet.
Det dokument du ønsker, at overføre data til - hvad er den lavet i?
Og er det alle håndværkere's data, der skal overføres?

Med lidt bedre beskrivelse af problemet, er det muligt at der er nogen der kan svare på dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 06-05-08 20:32

Ellers opret en datebase________og overfør den til ? excel

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 06-05-08 20:36

Og har du en ægte udgave af Office, findes der tons.vis af skabeloner
til gratis afhentning hos MS:::

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-05-08 00:00

Det er lavet i word.
Der er en lang liste over diverse håndværkere mm.

der skal jeg lave en liste med nogen af dem.
Det er dem, der siden skal have diverse breve, og derfor skal jeg flette dem ind i brevet.

Det jeg synes kunne være smart, var at jeg kunne flette dem jeg skal bruge over i sin egen liste ( jeg skal nemlig også ringe til allesammen, så ville være rart med et afkrydsningspapir).
Og derefter flette dem i breve.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-05-08 01:14

Lav bare listen i Word, husk meget nøjagtigt at alle navne skal i samme linie, alle adresser skal i samme linie o.s.v. Når du har gjort det, så kan du printe listerne ud og bruge dem til afkrydsning.

1. navn
2. adresse
3. postnummer
4. by
5 tlf.nr

Når du sætter flettekoderne ind i brevet så skal telefonnumrene ikke med og så skal du kun angive linie 1-2-3+4

Hvis du ønsker at skrive fornavn i brevet, f.eks. Kære xxx, så skal linien til navn specificeres

1. fornavn
2. efternavn
3. Adresse
4. postnummer
5. by
6. telefonnummer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-05-08 14:56

Prøv at læse i dette spørgsmål

http://www.kandu.dk/spg76024.aspx

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 21-05-08 11:38

Tak for svaret Nordsted1.

Fik flere tips, men du kom med den bedste først :D