/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Medlemskartotek
Fra : bauchmann
Vist : 4124 gange
500 point
Dato : 12-10-05 11:55

Hej
Jeg skal have lavet et medlemskartotek. Jeg er jo ikke det helt store lys inden for computere, så kan i hjælpe mig. Jeg har XP home og office 2000. Det ville være lækkert om der også kan skrives adresseetiketter. Håber på hjælp.
Torben

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 12-10-05 11:59

Brug Word. Den har en indbygget databasesystem, som du kan bruge til at flette med. "Funktioner" "Breve og forsendelser" (XP) ellers find "Guiden Brevfletning" og lav en helt ny datakilde

Moltov

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 12-10-05 12:03

For mig lyder det indviklet. Vil du godt forklare det lidt nærmere.
Torben

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 12-10-05 12:46

Oprettelse af medlemskartotek:
Åbn tomt Word-dokument. Vælg funktioner, brevfletning.....
Vælg opret, adresseetiketter. Vælg aktivt vindue. Hent data – opret datakilde – fjern feltnavne, som ikke skal med i kartotek. Du kan ændre på rækkefølgen v.h.a. pilene til højre. Gemmes i dokumenter. Du vælger nu rediger datakilde.

Så fremkommer formular til indtastning af de ønskede oplysninger. Det gør du så bare lige (i stedet for brug af mus kan du skifte linie med TAB eller enter) og vælger vis kilde. Nu gemmer du igen under det filnavn, du valgte før. Opdagede du, at du skriver oplysningerne ind i en tabel.

1. lektion slutter her – forsættelse følger m.h.t. etiketterne.

Giv lyd, hvis du kører fast !!!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-10-05 12:49

prøv at se på dette gratis program
http://www.vigforeningsprogram.dk/e107/news.php

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 500 point
Dato : 12-10-05 13:37

Fletning af kartotek med etiketter:
Åbn tomt Word-dokument. Vælg funktioner og brevflæt. Vælg opret adr.etiketter. Vælg aktivt vindue og vælg åbn datakilde (Den fil, du har gemt, når du har oprettet dit kartotek).

Nu fremkommer dialogboks, hvor størrelsen på etikker vælges og tryk OK. Skærmbillede fremkommer, hvor samtlige fletfelter skal indsættes under hinanden. Tryk OK. I ”Flethjælper” trykker du på flet data (ud for 3) og i dialogboks ”Flet” vælges det foreslåede nyt dokument og tryk Flet.

Vupti……. Klar til udskrivning

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 12-10-05 13:54

Hej Balcanard
Tak fordi du forklarede det, så selv jeg kan forstå det. Det holdt hårdt men jeg har fundet ud af det. Nu vil jeg gå i gang med dit kursus i etiketter.
Torben

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 12-10-05 13:59

Tak for svaret Balcanard.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 12-10-05 14:01

Velbekomme - glad for at kunne hjælpe.