/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Blokere SMS fra et bestemt nr?
Fra : Jaffe123
Vist : 1991 gange
200 point
Dato : 29-04-08 17:37

Jeg har en person der bliver ved med at skrive til mig, på trods af at jeg meget tydeligt har frabedt mig det. Jeg vil derfor høre om der er nogen der ved om det er muligt at blokere hendes nummer på en eller anden måde? Jeg har en Nokia 6070, men er villig til at skifte mobil, hvis kan hjælpe. Jeg er kunde hos Bibob, men de kan tilsyneladende ikke gøre noget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-04-08 18:17

Når jeg læser din manual her http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/manual/

Kan jeg ikke se at din telefon kan blokerer/ignorer

Hvis linket ikke går direkte, må du selv lige udfylde felterne

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-04-08 18:27

du skal anmælde det til politiet

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 29-04-08 18:46

Det har jeg også overvejet, men det virker alligevel noget drastisk. Er der nogle telefoner der kanblokere numre?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-04-08 18:57

Du kan da bare lade være med at svare, og evt. sætte "ringetonen" fra dette nummer til "ingenting".

Så holder det da op på et tidspunkt.

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 29-04-08 19:31

Det er også prøvet. Er der nogen der kender til telefoner der kan blokere bestemte telefonnumre?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-04-08 19:49

Hvis der var nogen, der kendte det, havde de jo nok svaret.

Få dig et nyt mobil telefonnummer.

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 29-04-08 19:55

Nu kunne det jo være at der var flere end de tre der hidtil har skrevet, der kunne finde på at skrive... Nyt nummer kan ikke lade sig gøre, da det er en firmatelefon.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-08 20:02

Citat
på trods af at jeg meget tydeligt har frabedt mig det

Klart vedkommende bliver ved når du svarer....

Ignorer det - så stopper det af sig selv....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-08 20:03

Hvis det er en firmatelefon - så byt med en af de andre.....

Den "kunne" jo også blive væk....

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 29-04-08 20:51

Sønnen siger han har hørt der finders tlf hvor du kan indstille den til at blokerer for sms, men

han kan selvfølgelig ikke huske hvilken model

Prøv at spørge her... de må da vide besked

http://mobildebat.dk/

Godkendelse af svar
Fra : Jaffe123

Dato : 29-04-08 21:42

Tak for svaret Nordsted1. Du er faktisk den eneste der har forsøgt at svare på det jeg spurgte om, og jeg tror at jeg prøver at følge dit råd

Kommentar
Fra : dior

Dato : 29-04-08 22:33

Min gamle Samsung D 500 kan blokere for sms