/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP PSC 1110 all-in-one
Fra : MentaFox
Vist : 488 gange
45 point
Dato : 18-04-08 00:50

Hej alle.
Jeg prøver at gøre sådan at jeg fra hvilken somhelst pc på mit netværk, kan printe på min hp printer.

Netværket er således, Router > 2 x xp pc, 1 x vista pc, og fra routeren går et kabel til en switch, med indtil vidre kun 1 xp pc med printeren sat til.

Jeg kan ikke få vista til at vise pc'en med printeren, eller printeren, og vil heller ikke finde printeren.. De er begge 2 i samme arbejdsgruppe, men om det er gjort rigtigt ved jeg ikke..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-08 01:09

E HP PSC 1100 er da ikke en netværks printer ? Jeg tror du er nødt til at slutte den til en af dine computere og så bruge denne computer som print server, den skal så dele printer med de andre og altid være tændt for at printe fra de andre, eller købe en print server

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 18-04-08 01:22

"1 xp pc med printeren sat til" !
Det betyder, printeren er sat til PC'en. Og ja den kører 24/7/365 som en slags "server" på mit netværk..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-08 01:30

Klik på Start og på Printere og fax enheder, højreklik på din printer og klik på Deling, og følg guiden, så bør du kunne finde printeren fra de andre computere, ved at klikke på Tilføj en printer

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-04-08 02:10

Prøv at se dette link
http://technet2.microsoft.com/WindowsVista/en/library/409fb2fa-8eb8-45af-b063-4f50f5a77b291033.mspx?mfr=true

Om det indeholder løsnigen ved jeg ikke. Er selv på jagt efter muligheder for fildeling imellem XP og vista

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 18-04-08 02:15

o.v.n, det har jeg prøvet.

og benjamin, det vil jeg kigge på imorgen :)

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 45 point
Dato : 18-04-08 02:30

Fildeling mellem Vista og XP, så se mit spørgsmål: http://www.kandu.dk/Spg115969.aspx

Godkendelse af svar
Fra : MentaFox

Dato : 18-04-08 16:36

hmm printeren virker stadig ikke over netværket, men fildeling virker.. tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-08 16:43

Selv tak, desværre har jeg så ikke helt fortjent belønningen, jeg håber en anden kan hjælpe dig med at få printeren til at virke også