/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista på hjemmenetværket
Fra : o.v.n.
Vist : 814 gange
200 point
Dato : 26-01-08 12:25

Ja hvordan får jeg en Vista computer med på mit hjemmenetværk ? Det er en som jeg kører vedligehold på, Acer bærbar med Vista Home Premium, det ville være rart om jeg kunne overføre diverse ting og sager direkte, nu bruger jeg en hukommelses stik, og flytter den fra den ene computer til den anden, de tre andre computere på netværket, er alle med XP og de vises fint under Netværkssteder, men Vista er i mine øjne ikke så logisk opbygget, så hvis i kan forklare mig hvordan jeg løser problemet

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-01-08 12:48
Accepteret svar
Fra : Moneypenny

Modtaget 200 point
Dato : 26-01-08 13:31

Du skal lave et par ting i Netværks- og delingscentret på Vista PC'en. Det finder du, når du højreklikker på netværksikonet i proceslinjen.

Du skal først og fremmest slå netværksregistrering til, så du kan ses på netværket, samtidig med du er synlig for andre. Derefter skal du slå fildeling til.

Hvis du til slut slår adgangskodebeskyttet deling fra, behøver du ikke at være oprettet på pc'en med adgangskode for at få adgang til de delte mapper.

Når alt dette er gjort, burde du få adgang til de delte mapper fra dine XP maskiner.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-08 13:42

Kan du ikke bare købe et krydset kabel og så forbinde de to maskiner direkte. Så kan alle andre maskiner forbindes og du kan overføre direkte.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-01-08 13:59

Tak for svaret Moneypenny. Det er jo sådan det skal gøres Stouenberg, du slap lidt for let om ved det, bare smide et link med mange forskellige svar og jo det kan også gøres med et krydset kabel, hvis bare jeg havde et sådan kabel, det har jeg ikke og behøver heller ikke at købe et, det virker med forklaringen fra Moneypenny God weekend