/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ingen reset!
Fra : yesboss
Vist : 693 gange
100 point
Dato : 08-04-08 09:07

Jeg har en 3com router (3crwe554g72) som jeg ikke kan få resettet. Der er ingen knap på selve routeren og jeg kan ikke komme i kontakt med den igennem browseren. Hvad gør je

Yesboss

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-04-08 09:12

Tager strømmen fra en kop kaffes tid.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-04-08 09:12

Routeren har sin egen http: adresse, der kan du komme i opsætningen af den.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-04-08 09:13

Hvad er problemet?

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 08-04-08 09:26

hvad kaffen angår..... done that!
Har forsøgt vha 192.168.1.1, som jeg før har kunnet gøre!
Jeg har nogle sikkerhedsinstillinger jeg skal have ændret på!

Det var vist svar på dine spørgsmål!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-04-08 09:30

Sluk for modem og router i 10 sek. tænd igen og vent til netværket er klar, højreklik på dit netværkskort og tryk reparer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-08 09:32

Ved indstilling af router bør det være via kabel.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-08 13:16

Det behøver ikke være en knap for at resette, prøv at se efter et lille hul, det er ikke større end at en udrettet papirclip kan gå derind, hvis du finder et sådan hul, så pres papirclippen ind i ca. 30 sekunder

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 09-04-08 10:17

Sæt patchkabel i såvel PC som router.
Tast IP-adressen, som du har beskrevet.
Hvis det bliver nødvendigt at slukke moden og router, tænder du først for modem, og venter, til lamperne indikerer, at modem er initialiseret.
Derefter tænder du for din router, og du skal kunne kontakte den.
VH
Leif
(ovenstående afviger da vist ikke fra de andre svar, har jeg lige set under gennemlæsning, men.....sender nu alligevel)
VH
Leif

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 09-04-08 11:51

Her er lidt hjælp at hente.
http://support.3com.com/infodeli/tools/hubs/off-con/pdf/dua0055-4aaa01rev01.pdf

2 Launch your Web browser on the computer.
3 Enter the following URL in the location or address field of your browser:
http://192.168.1.1 (Figure 9). The Login screen displays.
Figure 9 Web Browser Location Field (Factory Default)
4 To log in as an administrator, enter the password (the default setting is
admin) in the System Password field and click Log in (Figure 10).

Men måske har du lavet om på det password.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-08 13:29

Jeg læser med, og synes at forstå af nogle af indlæggene, at en router skulle kunne resettes ved at tage strømmen fra, det er forhåbenlig mig der har læst forkert, alle indstillinger skulle da gerne være som de skal være, når man har slukket for det hele, og kommer hjem fra ferie efter en tre ugers tid, min D-Link glemmer ikke mine sikkerheds indstillinger, bare fordi jag slukker for strømmen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-08 14:52

De automatiske indstillinger resettes ved at slukke og vente lidt.
De programerede forbliver selv om der slukkes.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 09-04-08 21:02

Jeg kan stadig ikke komme i kontakt med routeren den viser hee tiden adresse 169....., men jeg skulle jo lige prøve at slukke modemmet først....afvent lige

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-08 21:24

yesboss - kører du Vista - for så har jeg noget du skal prøve.

Gå i kontrolpanel > netværk og internet (jeg går ud fra at det ikke er klassisk visning) >

netværks og delingscenter > klik på vis hele kortet > h-klik på Gateway og vælg >
"vis enhedens webside"
Hvis ikke det er lavet om så er
brugernavn = administrator
pasword = admin

Jeg ved ikke om det også kan bruges i XP - for den har jeg ikke kørende lige nu.

Hentet fra http://www.pcworld.dk/art/9666?page=1

Godkendelse af svar
Fra : yesboss

Dato : 08-07-08 10:30

Tak for svaret Eyvind.