/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
3 styk nyfødte killinger
Fra : o.v.n.
Vist : 958 gange
100 point
Dato : 06-04-08 00:59

Det er resultatet af at missemor har haft sjov med nabolagets hankatte det med blomsterne og bierne + verdens truende overbefolkning, det er totalt gået ind ad det ene øre og ud af det andet.
Nok med det sjov sagen er alvorlig nok, jeg har været for sløv og ikke været ved dyrlægen, så hun kunne blive steriliseret, point går til den Kandu bruger som kan skaffe et godt hjem til de 3 små, når de når skelsår og alder, der er 1 hvid killing og to gråstribede killinger, den ene næsten sortstribet, ganske almindelige huskatte, de er født inde i stuen og vil, hvis de bliver gamle nok, vokse op i selskab med 4 voksne katte og en labrador hund, ellers skal de aflives af dyrlægen jeg har nok i 4 katte.
Jeg bor i det nordvestlige Jylland

Kommentar
Fra : dior

Dato : 06-04-08 08:02

Godmorgen o.v.n.
Nu igen
Jeg ville mægtig gerne forkæle de 3 killinger,men syntes jeg har nok.Men prøv og gå ind på www.kattegalleri.dk Dér er mange der søger katte,og du kan også selv sætte en annonce op derinde.Men jeg syntes du skal tage et beløb for misserne,så du kan være rimelig sikker på at det er nogle der vil være gode ved dem!!.
En god søndag til dig og de små

Kommentar
Fra : dior

Dato : 06-04-08 08:04

Der er også denne side:
www.mingler.dk
Du skal vist oprette dig begge steder for at kunne skrive derinde,men du kan altid slette dig derfra bagefter,hvis du da ikke bliver grebet af at blive derinde

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-04-08 09:48
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-08 12:38

Tak for jeres indlæg, jeg ser på mulighederne for en annonce et af stederne, jeg har også overvejet at de skal koste lidt, men ikke så meget at eventuelle købere bliver skræmt væk, hvor meget/lidt kan en ganske almindelig velopdraden killing af racen huskat sættes til i pris ?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-04-08 16:17

Det er nok svært at sælge dem i din verdens del, men normal pris ligger på 50 til 200kr. Jeg ville bekymre mig lidt om de fremtidige ejere var klar over hvad de gik ind til - ikke om der kom kroner i kassen.
Kontakt et kattehjem eller kattens værn alt efter hvad der er tættest på, hvis du ikke finder hjem til dem.
Fire gange neutralisering anbefales på det kraftigste - der er alt for mange katte i DK.

Der er nogle der søger katte på dyrenettet, prøv dem først - ellers læg selv en anonce. For en del år siden fik vi marsvin ad den vej så jeg har en konto og er aldrig blevet kontaktet med andet end en enkelt anomodning om at logge ind for ikke at blive slettet.

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-08 16:48

Hej o.v.n.

Synd, du ikke fik "ordnet" missemor i tide. Men det kan jo ske, man ikke når det hele. (det er jeg verdensmester i).

Desværre har jeg en gammel kat og to unge, så vi kan ikke tage flere, og hele min familie er kattehadere, så der kan jeg ikke afsætte nogen.

Men for at nå til prisen, så synes jeg, du skal tage i hvert fald 150 kr. pr. killing, med mindre det er nogen du kender, du ved, vil være gode ved dem. Du kan jo evt. give noget foder/legetøj med for nogle af pengene.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-08 17:29

Hej jeg synes i skriver nogle gode indlæg måske prøver jeg med en annonce, prisen i skriver synes også rimelig, modtageren forventer sikkert at de er med chips og vacsineret, så 150 er nok lidt i underkanten, jeg vil ikke tjene på dem, bare forsøge at holde udgifterne neutrale

Kommentar
Fra : dior

Dato : 06-04-08 20:48

Hej igen o.v.n.
Jeg tror ikke det er almindelig brugt,at en huskat skal vaccineres,chippes osv. når man skal af med den.
Min lille Bella,var hverken det ene eller andet,og det syntes jeg også var ok,da jeg kun gav 100 kr. for hende
Jeg syntes det er en rimelig pris jernladyen har foreslået,med mindre det er familie/venner der skal have killingerne.
Hvis der er nogle der vil give den pris,kan du være rimelig sikker på at killingerne vil få det godt.Misforstå mig ikke,det er ikke for at du skal tjene penge på kattene at jeg nævnte en pris før.Det er der måske nogle der tror
Håber du finder ud af noget.
Mange hilsener fra dior.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-04-08 21:21

Selv om jeg "kører i" racekatte, så har vi da også oplevet kuld med ganske almindelige huskatte. Vi har altid mindst én huskat boende, ude som inde. Jeg har derfor holdt på, at et levende væsen aldrig skal være gratis, men minimum koste kr. 100,-. Hvis folk ikke vil give denne pris, er de heller ikke værdige til at have kat. Hvis killingerne også skal være vaccinerede og chip-mærket, slår denne pris bestemt ikke til! Personligt mener jeg folk selv bør vaccinere og chip-mærke katten. Der er jo også udgifter under killingernes opvækst i form af lødig kost samt ormekure, loppekur mm.
Spar de andre udgifter, som de nye ejere med glæde bekoster, hvis de er glade for dyr.
Nyd killingerne så længe du kan!
Held og lykke med afsætningen til den tid!
MVH Akle

Kommentar
Fra : wallemom

Dato : 08-04-08 13:04

Jeg kan VARMT anbefale at aflevere dem på et kattehjem ( eks Inge`s kattehjem) Du betaler ca 400 kr pr kat Til gengæld bliver dine katte dyrelægetjekket, vaccineret, øretatoveret SAMT neutrliseret når de bliver kønsmodne!! Du er også sikker på at den der køber dine killinger er et menneske der kan og vil ofre det det koster i tid og penge på kattene

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-08 00:52

Tak for svaret Jernladyen. Jeg har endnu ikke fået fundet et nyt hjem til misserne og nu er de næsten klar til at flytte, men der kommer ikke flere, det er ordnet, eller næsten, der er bestilt tid

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 06-06-08 03:06

Selv tak. Du kan roligt tage 150 - 200 kr for en killing. De plejer ikke at være dyrlægekontrollerede, mærkede eller noget som helst. Desværre heller ikke altid så gamle, som sælgeren siger. Men giv køberen lidt foder med, så lillemisserne ikke starter med dårlig mave.

Hvis du ikke vil beholde dem, så er der internatet tilbage. Det kan være, du kan lave en aftale med dem, så det ikke bliver så dyrt. Eller også dyrlægen, og SÅ bliver det dyrt.

Godt, du har "kridtet banen op" for missemor.
Hilsen Jette