/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Optage i digital kvalitet
Fra : RHJN
Vist : 560 gange
50 point
Dato : 01-04-08 23:04

Hej alle i vise mænd of kvinder ...

Jeg har et fladskærms-tv og en HD-optager. For at få mit TV-billede skarpere købte jeg ved YouSee en digitalmodtager (Samsung SMT-H3106), og nu er billedet bare superskarpt på TV. Dejligt! Men, men men ... Der er kun én HDMI-udgang fra digitalmodtageren - den har jeg jo så valgt at forbinde til mit TV ... Nu er mit spørgsmål så; Har set man kan få et "fordeler-HDMI-stik"; Et stik man sætter i HDMI-udgangen som så fordeler sig i 2 ... Vil det kunne benyttes til at sætte i digitalmodtagerens HDMI-hul og så fordele de 2 kabler til hhv HD-optager og til TV, og på den måde få digital kvalitet på _både_ optagelser plus på TV (- og dermed osse kunne se/optgae de digitale kanaler)?

P.f. tak!

Mvh Rasmis

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-04-08 11:25

Nogle fjernsyn har også udgang, som du kan sætte optagern til . de kan så indstilles til at det som kommer på indgangen altit føres videre til udgangen. Så kan du se og optage på en gang.

Du kan også købe en seperat boks til optageren. så kan du se et program og optage et andet.

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 02-04-08 23:25

Hej transor!

Det er nok mest den sidste løsning jeg søger ... Er det noget dyrt noget?

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 03-04-08 00:31

Hmm .. måske jeg misforstod hvad du mente nu hvor jeg læserr din hilsen igen - mente du jeg evt kunne købe endnu en digitalmodtager til DVDen?
I så fald er det ikke en helt så gangbar løsning ...

Kommentar
Fra : bog

Dato : 11-04-08 23:30

RHJN: Er du sikker på at din hddoptager har HDMI IN?
Dem jeg har set har KUN HIMI UD.
med andre ord KUN analog indgang.
Ellers skal du bruge scart fra digitalmodtager til hddoptager > så hdmi til tv
Du kan have koblet HDMI kabler fra digitalmodtager og hddoptager koblet sammen emd denne
http://www.avconnection.dk/?PGr=850&ML=434
så du skifter om manuelt

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 12-04-08 14:47

bog: Jeg er ikke sikker på den har HDMI IN ... Det er en Sony hvis det kan hjælpe, men du har sikkert ret ... Men sagen er jo osse bare den at jeg ikke kan optage på de kanaler jeg kun har på digitalboksen uden at den skal stå tændt på den eksakte kanal - altså kan jeg ikke lave timer-optagelser på flere forskellige kanaler hvis jeg ikke er hjemme ... Og det er lidt træls :S

Kommentar
Fra : bog

Dato : 12-04-08 23:43

RHJN:Jeg tror ikke den har hdmi indgang.
Din digital har 1 tuner = 1 kanal på tiden.
din hddopager kan os kun optage 1 kanal på tiden.

Enten 1 på tiden digital og resten af kanalerne analog.
Eller nogle flere bokse og skal der modtages betalingskanaler kræver det ekstra kort.
er det kun dr1,dr2,tv2 kræves ikke noget kort.
dvs 5 modtagere 5 kort =5 gange kort afgift.
Men med denne er kun 1 kort afgift
http://parabolspecialist.dk/shop/search-1.html?keyword=smartwi.

Så vidt jeg ved er der ikke kommet hddoptagre med dvb-c tuner endnu, kun modtagre med harddisk.