/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Kennel?
Fra : prinsessemulle
Vist : 572 gange
100 point
Dato : 29-03-08 16:09

Hvad syntes I en kennel skal have?
Og handler det kun om hundene?
Syntes I at fodermærket kan være afgørende?
Og vil I tage den "sødeste" hund, selv fra en "dårlig" kennel?
Kan det være pladsen i huset der er afgørende?
Og hvad syntes I at en kennel skal bestå af?
Vil I overveje at tage den billigste hund?

Hvad er jeres krav til en kennel?
- mvh. prinsessemulle

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 110 point
Dato : 29-03-08 16:19

En kennel skal vide alt om den race de ønsker at forhandle, og de skal vide alt om hundevelfærd!
Endvidere skal de have menneskekundskab, så deres hvalpe ikke havner det forkerte sted, at de har bestået Dansk Kennelklub´s kurser for kennelejere er ikke en hindring.

Hatten af for dem der kan og ud med "hundehandlerene" Georg!!

Kommentar
Fra : prinsessemulle

Dato : 29-03-08 16:34

Citat
Hatten af for dem der kan og ud med "hundehandlerene"

Det vil jeg også sige.!

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 29-03-08 16:36

"Alting har sin pris."

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-03-08 16:36

Fodermærket er for mig ligegyldigt--det er alligevel kun biologer der kan fatte hvad de forskellige mærker indeholder.
Ville aldrig vælge den "sødeste", men derimod den frækkeste, mest nysgerrige og modigste.
Ville aldrig handle med en "dårlig" kennel.
Prisen har overhovedet ingen indflydelse, med mindre der er tale om rent bondefangeri.
Den optimale kennel har få, men gode hunde (ikke noget med hundefabrik)
Det er en fordel at der er børn.

Kommentar
Fra : prinsessemulle

Dato : 29-03-08 16:41

Godt sagt.!
Dog vil jeg lige sige at der er nogle der godt kan have flere hunde..
Hunde er jo også trodsalt flokdyr.
Hvad er få hunde for dig?
- mvh. mulle.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 29-03-08 16:54

Læg nu ikke mere i det ord Kennel,
det er en betegnelse eller man kunne sige en gruppering for hunde ejere,
der elsker at have noget med hunde at gøre,
det er ikke altid, at en kennel udelukkende er for tæver alene,
det kan udmærket også være et rent han- opdrætsted hvor der kun udelukkende er hanner.

Så diffination kennel er for mig et sygt ord.

Du har folk, der har en enkelt tæve - han, de har lov til at købe et navn og får så tillagt ordbetydning Kennel selvom de kun har en enkelt eller to hunde i deres hjem.

Så er der andre, der har et større antal hunde, som jeg vil betegne som et opdrætter hjem, og det gør de, fordi de kan lide den type hund og den mentalitet og for at racen kan blive bevaret og ikke sådan lige skal uddø.

Så jeg ved ikke rigtigt hvad du vil med din forespørgsel, uden først at have undersøgt betydningen af hvad det ord står for.

øvrige ? er helt urelevante og for mig nogle dumme spørgsmål, for det er helt op til hver enkelt hvilket foder de bruger og hvordan de ellers indkøber deres hund-ne,
det er deres valg og kan skisme aldrig blive, om man skal eller ikke skal, det er din samvittighed og føling med det du står overfor der har betydning i nuet.

Mvh Bevi 54

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-03-08 16:59

Få hunde er for mig 2-3 tæver

Kommentar
Fra : prinsessemulle

Dato : 29-03-08 17:07

Bevi 54:
Hvad?
Det jeg ville have ud af mit spørgsmål var om alle havde det samme syn på en "kennel".
Eller om der var forskellige meninger.
Jeg syntes ikke du kan være bekendt at komme og sige mine spørgsmål er dumme..
Lad venligst være.

Kommentar
Fra : prinsessemulle

Dato : 29-03-08 17:08

Okay dabj, det ville jeg også sige er få hunde.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 29-03-08 17:20

irelevante,
for det er hverken pladsen eller kvaliteten der er afgørende,
for har den ikke den kvalitet som kravet er for den race så må den ikke benyttes
så længere er den ikke.
og pris det er op til hver enkelt person.
sød eller ikke sød igen er det et menneske syn og skøn.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : prinsessemulle

Dato : 29-03-08 17:28

Okay.
Det jeg så har fået ud af spørgsmålet er så at der er MEGET forskellige syn..
mvh. Mulle

Godkendelse af svar
Fra : prinsessemulle

Dato : 29-03-08 17:30

Tak for svaret modersvilje.
Jeg kan ikke selv sige det bedre end dig.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-03-08 18:03

...Det kommer også an på, hvad man skal bruge sin hund til...

Hvis jeg planlægger avl, -og derfor søger en hvalp, der med tiden skal udstilles og avlsgodkendes- så er det vigtigt, at kennelen har en avlstæve med en rimelig høj præmiering og et udseende og en natur/adfærd, som jeg kan lide.
Og det er vigtigt, at kennelen er erfaren nok til at udvælge den helt rigtige avlshan til den gode tæve. ---Og så er det om at sætte sig ned og vente på, at lige netop DEN tæve skal parres næste gang...... Hvis hun kun får hanhvalpe, så må man vente et års tid til NÆSTE gang hun skal have hvalpe... Eller se sig om efter en anden.

Hvis jeg ønsker en jagthund eller en anden arbejdshund, så ville jeg søge min hvalp i en kennel med jagt/arbejdshunde, der havde taget forskellige prøver. Tit er de samme kenneler obs på at "træne" lidt med hvalpene allerede når de er 6-8 uger..

Skal jeg have en sød og rar familiehund, som helst bare skal være uproblematisk -og ikke mere--, så ville jeg vælge en familiekennel med et miljø, der ligner mit eget mest muligt.

SELVFØLGELIG skal hvalpen have fået det bedste foder fra starten af. Fejlernæring kan være megasvært at rette op på. Jeg vil hellere betale ekstra for hvalpen og så være sikker på at den har fået det bedste.

Prinsesse, hvis du skal ud og finde dig en hvalp til at starte dit opdræt, så er det nok væsentligt at gå på udstillinger og kikke de tæver ud, som du kunne tænke dig hvalpe efter.
Og SÅ kontakte opdrætteren. Miljø osv. er ikke så vigtigt i den sammenhæng. (Indenfor rimelighedens grænser). Gennem samtaler og i samarbejde med den erfarne opdrætter kan du sikkert indrette din kenneldrift så den lille hvalp får det bedst muligt hos dig.

Når du så HAR en velpræmieret avlsgodkendt ung tæve, så skal du til at tage skridtet og SELV blive opdrætter. Hvordan din kennel bliver, det er ikke et spørgsmål om, hvad folk vil have, men hvad DU VED er det rigtige! Den rigtige kost, den rigtige parring, den rigtige tidlige prægning of den rigtige opvækst. Og når hvalpekøberne melder sig, så er det op til DIG at udse dem, der kan FORTSÆTTE den strålende start, som du selv har givet de små hvalpe.
Der er ikke tale om en forretning, der skal køre bedst muligt. Når du står og skal skille dig af med dit første kuld, så finder du ud af, at det drejer sig om at finde de allerbedste (adoptiv) hjem til dine små hvalpe.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 29-03-08 18:09

det vil jeg sørme give dig ret i Birgitta.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : prinsessemulle

Dato : 29-03-08 18:45

Wow Birgitta.
Synd jeg godkendte en anden og så dit svar kom.
JEg kan ikke andet end give dig ret, fuldt ud.
Det er rigtg god besvarelse, som jeg kan bruge.
Jeg ville ønske jeg kunne give dig pointene i stedet..
Det eneste jeg kan sige er at det er en rigtig rigtig god besvarelse.!