/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kommune PC
Fra : Jesper_wood
Vist : 682 gange
100 point
Dato : 28-03-08 17:33

Hey,

Min mor har fået tilbudt denne pc:

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/34307-351123-1284187-1284187-1284187-81144189-81419343.html

Og skal give 6500.- for den er dette ok ?

" buger den alle ram "porte" eller kan men selv proppe flere i ?

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 28-03-08 17:34

Det skal lige siges at det er med 22" Wide skærm, trådløs tastatur og mus.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 28-03-08 17:39

Og fjernbetjening, hvis dette betyder noget ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-08 17:45

Det er ALT for dyrt for brugt hardware. Samlet skal det hele ned på højst ½ pris.

Ejere af brugt udstyr, tror af en eller mærkelig grund altid, at deres brugte udstyr er en formue værd. Hvis de går til en forhandler af brugt hardware, så skal de nok få at vide hvad det er værd.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 28-03-08 17:47

Det købes gennem kommunen så det er ikke brugt, Skal lige siges.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-08 17:48

Er det IKKE brugt???

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 28-03-08 17:53

"Det købes gennem kommunen så det er ikke brugt, Skal lige siges."

Nej, det helt nyt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-08 17:53

Det er et godt tilbud og jeg vil næsten tro at der er en ramport fri men 3 gb ram burde være nok til det allermeste med mindre man er pro grafiker

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 28-03-08 17:56

Kan læse mig frem til at der er optil 1791mb grafik hva betyder dette ? Har 256 nu, så dette lyder lidt vildet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-08 17:56

Prisafslaget svarer til knap 20 % (18) så hvis det er spritnyt det hele, er det i orden. Det forudsætter dog, at din mor alligevel stod og ville anskaffe en PC. Hvis hun køber den bare fordi det er billigt... så er det dyrt.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 28-03-08 18:00

Det er en PC jeg vil købe af hende
Da min er ved at være lidt bagefter.
Stadig ok ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-08 18:00

Grafikkortet er med turbocache og det betyder at det kan allokere ram fra selve pc'en udover dets indbyggede ram på 512 mb. I paksis betyder det ikke noget da de fleste spil og programmer idag ikke bruger mere end 256 mb grafikkortsram!

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 28-03-08 18:06

Så 6500 er ok ?

( Det er en com, min mor køber ved kommunen, gennen et tilbud fra HP )

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-08 18:08

Helt sikkert når man tænker på du osse får skærm med

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 28-03-08 18:18

Det er meget og godt grej for pengene , køb du bare den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-08 18:54

Ok - og hvis den så også betales før skatteberegning er det flot.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-08 19:04

Bilka har lige haft samme tilbud - blot kun med den ½ harddiskplads....

Pris 5999.-

sååååå - besparelsen er vist minimal

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-08 19:11

Citat
sååååå - besparelsen er vist minimal

Det anede nig. Man skal dælme passe på i den jungle. Man blir lynhurtigt taget ved næsen. Det lyder som om tilbuddet er ok som tedd anfører, men altså ikke specielt billigt.

Du har set når slagteren har tilbud på et eller andet, så står der på pakken: "Besparelse op til xxxxx", hvor prisen enten er fiktiv, eller den allerhøjeste de kan finde i en lille butik på en campingplads, hvor alt koster 30 % mere end normalt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-08 19:15

Nemlig....

DEt samme bruges når man skriver...

Pris FRA xxxxxx

Desværre den er solgt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-08 19:16

Citat
buger den alle ram "porte" eller kan men selv proppe flere i ?

Den bruger garanteret ALLE...

2 x 1 Gb
2 x 500mb

Sådan er det på min - dummere er de ikke......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-08 19:19

Fjernbetjeningen er forresten heller ikke med i det andet tilbud.....

Meeeeeennnn

Det er småting/beløb

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-08 19:20

PS....

Kommuner og andre offentlige institutioner får ALTID lov at betale mere end det koster i butikkerne.....

Så det er ikke svært at give 20%

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-03-08 21:22

Hej Refi
Den sidste påstand ved jeg nu at den ikke passer. Kommunerne plejer jo at købe stort ind - og det plejer at være kompetente indkøbere, som står for masseindkøb - ofte endda flere kommuner sammen.

Men jeg ved da at markedet er uoverskueligt. Skriver pt. fra min gamle "Kommune-hjemmearbejdsplads-PC", som fylder 10 år - altså Pc'en.
Hilsen Ingelein - gæt hvor jeg ved det fra.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-08 21:34

Stat og kommune har altid fået varer til en højere pris minus lidt %
Kommunale indkøbere bliver tørret godt og grundigt bagi, grundet manglende indsigt i markedsprisen. Det er ikke noget jeg tror men noget jeg ved, for jeg har arbejdet på begge sider af skranken.
Men derfor kan enkelte tilbud godt være ok, evt. som her i dette tilfælde. Og det kommer an på hvordan der betales - før eller efter der påregnes skat.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-03-08 22:03

Hej Eyvind
Hvor kan du nænne at skære alle over een kam. Der er da også lidt sport i det for de kommunale indkøbere. Og særligt, hvis de har en borgmester med en handelsuddannelse!!!! - Ha, jeg har skam også siddet på skranken
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-08 22:10

Jeg har ikke siddet på skranken men været lige i nærheden, og set hvad der blev købt og til hvilke priser................men de fleste informationsrejser er hyggelige.
Nå det var lige et sidespring.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-08 08:04

For at gøre en lang historie kort....

Tilbuddet er OK, men IKKE specielt billigt...

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 29-03-08 09:48

Jeg tror, der mangler et par aspekter.

Der er sikkert tale om en "hjemmePCordning", hvor du "lejer" udstyret i 3 år (typisk), hvorefter du for små penge kan købe den.
Der betales så en månedlig ydelse, som er skattefri (man skal selv oplyse over for Skat).

I den månedlige ydelse er inkluderet (normalt, og det er sandelig væsentlig) 3 års onsite garanti på udstyret. DVS ved fejl, ringer man, får udstyret afhentet, repareret og tilbageleveret på adressen, og det er ikke nogen helt billig tillægsgevinst.
Skattefordel og et kommunalt tilskud på 25%, så køb du bare.
VH
Leif

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 29-03-08 09:53

Ups.
Glemte lige tastaturet.
Det er en lille smule lousy. De danske taster har print med andre nordiske bogstaver og de danske, men det vænner du dig hurtigt til, Desugnet er også lidt anderledesmed en ret stor slettetaste.
Skærmen er rigtig god, harddisken får du næppe nogensinde fyldt, så pyt med porten til transportabel lagringsmedie med mindre du slæber store filer fra *PC til anden PC.
Kort og godt. Køb. Det er en god, hurtig maskine med betryggende garanti.
VH
Leif

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-03-08 10:59

Jeg får kun en PC ud fra en søgning på 6500 kr på edbpriser.dk nemlig denne http://www.edbpriser.dk/External/computere/homemade-info.asp?Kode=23224&Type=3&ID=1

Jeg har søgt efter samme cpu og resultatet er en pc med mindre ram, meget mindre harddisk og meget mindre skærm. Der mangler osse styresystem og software, mus og tastatur, men den er jo osse 500 kr billigere.
Så nu må det jo være op til dem der påstår at tilbudet ikke er specielt billigt at komme med et link til et bedre tilbud

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-08 11:13

Har jeg jo lige fortalt....

Bilka havde den samme for 2 uger siden (den var MEGET HURTIG væk)....

Dog kun med 500 Gb harddisk og ingen fjernbetjening.....

Men stadig med 3 Gb ram, grafikkort, skærm osv.....

Pris

PS - jeg nåede en - så derfor er jeg sikker....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-03-08 11:22

De sælger osse øl til langt under udsalgspris men kun 2 kasser pr. kasse så længe lageret rækker Nu snakker jeg ikke om de slagtilbud man skal ligge i kø til 14 dage før men reelle priser, som holder mere end 3 uger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-08 11:31

Hvad er der galt med slagtilbud

At Pcen er OK til prisen er vi vist alle enige om....

Men derfor kan samme PC sagtens fås til samme pris på SLAGTILBUD

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-03-08 11:36

Der er ikke noget galt med slagtilbud udover de er svære at få fat på, og hvis du har fået en PC med samme specs minus 500 gb harddisk er det jo osse billigt. Var der osse en 22" fladskærm med?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-08 11:44

YES

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-08 11:44

Sorry - 19"

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 29-03-08 12:22

Så er det her tilbud jo i realiten billigere da du ikke kan få en upgrade til 1 Tb harddisc og 22" skærm for 500 kr mig bekendt? Så alt i alt må man konstatere at dette tilbud er virkeligt billigt.

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 31-03-08 07:13

Tak for svaret tedd.