/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
winzip - filliste
Fra : Briz
Vist : 530 gange
50 point
Dato : 27-03-08 10:27

Jeg sidder med winzip og har genereret en liste over nogle filer som jeg skal gemme. Disse filer ligger i en folder der indeholder mange andre filer som ikke skal gemmes. Nu forsøger jeg så at tilføje disse filer på en gang ved at "paste" listen af filer ind. Kan dog ikke få det til at fungere. Mit spørgsmål er hvilket tegn man skal benytte til at adskille filnavnene. Jeg mente at det var et semikolon ";", men det virker ikke for mig når jeg bruger det... Har også forsøgt med kolon, komma og andre tegn, intet virker for mig. Det drejer sig om rigtigt mange filer, så vil være meget meget besværlig hvis jeg skal tilføje dem enkeltvis.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 27-03-08 10:39

Jeg har tidligere gjort det at jeg oprettede en ny mappe.
Over i den kopierede jeg så de filer, jeg ville have zipped og dernæst zippede jeg denne nye mappe.
Jeg ved godt, at det er en slags omgåelse af dit spørgsmål, men det virker.
leob

Kommentar
Fra : Briz

Dato : 27-03-08 10:49

Ja, det er ikke lige det jeg kan, forsøger for at sidde og sortere manuelt, er som sagt mange mapper der indeholder flere tusind filer. Har dog fået Framemaker til at generere en liste over hvilke filer jeg benytter, og denne liste vil jeg nu paste ind i winzip, så den kan pakke de rigtige filer. Er kommet så langt i min egen søgning, at jeg nu har fundet ud af at filerne skal adskilles af citationstegn, men det fungerer stadigt ikke når jeg "paster" listen ind.... sært sært. Men tak for forsøget alligevel :)

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 35 point
Dato : 27-03-08 10:58

Hej

Start Winzip, i menuen Jobs vælger du Create, her skal du gi' et navn til job, f.eks. ZipMyFiles tryk ok, og i næste trin kan du vælge Files/Folders du vil zippe, du kan bruge Filters mm

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : Briz

Dato : 27-03-08 11:42

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-08 11:50

Det var så lidt, det gjorde det vel en del nemmerer, ik'

mvh klaudi