/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Konstant piben på Mercedes
Fra : merced
Vist : 716 gange
100 point
Dato : 25-03-08 21:58

Hej
Hvad kan der være gal, der er en konstant piben ved baghjulene, og der selvom bilen kører eller står stille i tomgang, Det er på en Mercedes E model 211. Det lyder som noget i retning af en kilrem der har en konstant piben? Venlig hilsen merced

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-08 22:04

Nu sidder der vel ikke en kilerem bagi en Mercedes, men er ikke lige klar over om den er med bagtøj. Da kan det jo sagtens være det der står og hyler. Hvad med olieniveau deri, monstro

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-03-08 22:11

Det er vel et lille hul i udstødningen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-03-08 22:17

Jeg har hørt det mange gange, og da var det udstødningen der ligger indtil noget jern, det laver pibelyde.Du må under bilen og kigge.
alimak

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 25-03-08 22:21

Du skal nok en tur inde under, det kan være en brændsfof pumpe. Den er formentlig placeret ca. 1/2 meter fra bagtøjeg i retning ind mod kabinen. ved siden af kadanakslen.
Faktisk skulle du kunne høre den hyle bare du sætter tænding på....
vh
Ben

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 25-03-08 22:26

Ja,- Nogle biler har boosterpumpe som pumper olien fra tanken til selve brændstofpumpen.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-03-08 22:32

Mener at den bil kun har pumpe i motorrummet.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-03-08 23:04

Citat
der er en konstant piben ved baghjulene, og der selvom bilen kører eller står stille i tomgang,

Det lyder meget underligt, for når lyden er der når også bilen står stille, kan alle de normale "pibelydskilder" jo udelukkes: Bremser, hjullejer, bagtøj o.s.v.

Nu kender jeg ikke lige så meget til den der model......men hvad med støddæmper/affjedring...er det en af de modeller med niveaustyring, så det kan tænkes der er en utæt ventil el.lign et eller andet sted????

Hvis ikke må lyden komme et andet sted fra, længere fremme under bilen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-03-08 05:26

Måske nogle rotter der har bygget rede oppe under skærmen ???

Det ER set med andre dyr.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-03-08 09:21

Har den automatgear, kunne det jo tænke at det var herfra, lyde kan jo forplante sig.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 26-03-08 18:27

Nogle gange kan den slags lyde være meget svære, at lokalisere. Er du hundrede procent sikker på, at lyden kommer fra bagtøjet ? I givet fald må det være vibrationer der fremkalder dette, da der ikke er noget bevægeligt, når bilen holder stille. Det eneste jeg kan komme på, er så, at kigge nærmere på dine støddæmpere (Evt. få en anden person til, at skubbe lidt sideværts,mens du lytter dig frem )
Tørre gummibøsninger kan nogle gange fremkalde hvin og piberi, der går gennem marv og ben.
Eller måske fra hjulophæng ?

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 26-03-08 18:41

Prøv at holde med en klud for udstødningsrøret, så får du afgjort om lyden evt. kommer derfra.

Kommentar
Fra : merced

Dato : 26-03-08 19:55

Hej igen
Den med brændstofpumpen er måske en mulighed, hvis den sidder bagi. men det giver mig den ide det måske kunne være lyden fra en vakumpumpe ,eller noget i den retning, det kan bedre passe med lyden. Udstødningsystemet er kontroleret og fundet i orden. Venlig hilsen merced

Godkendelse af svar
Fra : merced

Dato : 28-03-08 15:48

Tak for svaret Benjamin.Hansen.