/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar brændt sammen - data??
Fra : gva2005
Vist : 389 gange
20 point
Dato : 25-03-08 15:11

Min computer valgte for en uge siden at brænde sammen (virkede i skolen, da jeg kom hjem og ville tænde, virkede den ikke.. nåh!) og mit store problem er, at jeg har en halv aflevering derpå, som jeg virkelig har kæmpet for at få skrevet. Er der slet ingen muligheder for, at hente den frem? Jeg ved godt, at jeg skulle have taget noget back-up, men det er for sent nu. Men tror i det er muligt?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-03-08 15:16

Tag batteriet ud, sæt lader til, og se, om ikke den starter igen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 15:16

Hvordan brændt sammen ? Melder den fejl når du forsøger at starte ? Data kan sikkert reddes ved at tage harddisken ud og sætte den i en ekstern harddisk boks som så tilsluttes en anden computer, hvis computeren kan starte og bare ikke starte Windows, så er der også andre muligheder, hvis det er harddisken som er stået af, så er det data rednings eksperter du skal have fat på, de arbejder ikke gratis

Kommentar
Fra : gva2005

Dato : 25-03-08 15:33

Jo altså, computeren tænder fint, blæseren går i gang - men det er ikke noget skærmbillede! Har fået at vide, at det kan betyde den er brændt sammen. Men jeg ved ikke om det er harddisken? Den kan heller ikke tilsluttes en ekstern skærm...?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 15:37

Det kan være skærmen som er stået af, er der ingen indikatorer som giver et fingerpeg om Windows starter, bip eller dioder der blinker når harddisken kører ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-03-08 15:40

Det er typisk et tegn på, at backlight er defekt. Du kan sætte en almindelig skærm til.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-03-08 15:40

Prøv at slutte en anden skærm til, så kan du se, om der kommer billede på den underopstarten.

Gør der det, er det "kun" skærmen.

Kommentar
Fra : gva2005

Dato : 25-03-08 15:54

Desværre, der kommer hverken billede på vores gamle skærm, eller på vores nye fladskærm. Så er problemet vel mere kompliceret.. Øv!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 15:58

Få fat i en ekstern boks og flyt harddisken derover, når du så har flyttet dine data over på en anden computer og fået købt en ny bærbar, så har du den gamle harddisk til dine backup

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-03-08 16:11
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-03-08 16:49

Og hvis det er en SATA 2.5" kan du smække den i en stationær PC med akkurat de samme kabler (Data og Power) som til en ganske alm. SATA 3.5"
Gambrinus