/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
KONFIRMATION
Fra : heidiPige
Vist : 2337 gange
50 point
Dato : 25-03-08 10:23

Hvordan er det idag. Giver man telegrammer til sine klassekammerater når de bliver konfirmeret. Giver man små gaver med eller hvordan er traditionerne.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-03-08 10:26

Her i området giver man telegrammer men ikke gaver når det handler om skolekammerater

Mvh SunoFiske der kun har en profil

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 25-03-08 10:43

da min søn blev konfirmeret for 3 år siden, havde alle de unge mennesker en lille pose hængende i våbenhuset med navn på, så kunne de hver især lægge telegrammer i til dem de mente skulle have.. gaver var nok mest mellem pigerne..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-03-08 10:53

Her på egnen er det bare et telegram til klassekameraterne. -Det stikker man i hånden og ønsker til lykke. - ingen pose her, man forventer jo ikke noget!

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 25-03-08 10:57

Midtjylland:
Ved mine 2 ældstes konfirmationer gav de hinanden roser (de kan købes pakket enkeltvis)
Derudover gav de telegrammer ved den ældstes.

Min yngste skal konfirmeres i år, i Sønderjylland hvor vi bor nu, men her kender jeg desværre ikke traditionerne

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 25-03-08 11:17

Nordsjælland her

Der står poser i våbenhuset til hver konfirmand, hvori lægges telegrammer, og de næreste venner får så også enten en lille gave, eller en rose

Tillykke med konfirmationen

Telegrammerne kan så enten være hjemmelavede på pc'en eller købte (pu ha bare telegrammerne alene er en stor post)

Godkendelse af svar
Fra : heidiPige

Dato : 25-03-08 11:20

Tak for svaret, vi bor også i Nordsjælland. Så mon ikke det er samme tradition.
Tak for det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-03-08 11:22

Selv tak... og jo det tror jeg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 11:24

Herovre i det vestjyske er det forskellig fra skole til skole, på den skole som bruges af elever fra mit område, der giver konfirmanderne hinanden små gaver, på naboskolen 6 km. længere væk, nøjes de med telegrammer, har der ikke været snak konfirmanderne imellem om hvad der er kutyme ? Har i ikke mulighed for at undersøge/spørge konfirmanderne fra sidste år ?

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 25-03-08 11:46

Konfirmation?

Hvad er det?

Det er så forfærdelig længe siden.

Så jeg husker ikke engang min konfirmation!