/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Firma opstart!
Fra : Gevelia
Vist : 859 gange
50 point
Dato : 24-03-08 00:44

Hej Kandu.dk.

Nu er jeg jo ved at være godt træt af at gå her hjemme og har en ide til et firma jeg godt kunne tænke mig at starte op.

Men findes der en måde - Eller et andet firma der Hjælper fimaer op / Opstart?

Nogle der ved noget om det.

Jeg har en drøm om at gå fra meget lidt til meget stort. Og jeg tror jeg kan gøre det.
Men når man er på kontanthjælp og ikke har en rød reje at skaje ud med. Så er det svært at få en god start på et muligvis godt firma. Nogle der har et godt råd?? Og nogle der muligvis ved hvordan og har erfaring med det ??

Mvh. Per - Gevelia

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 60 point
Dato : 24-03-08 01:06

Du skal jo først finde en retning hvad kunne du tænke dig at arbejde med og hvad kræver det ?? Du er jo ikke så gammel,og at starte noget nyt op kræver jo som regel noget kapital.Har du set lidt på nettet efter forskellige muligheder ?? Her er et par link der måske kan hjælpe dig på vej

http://www.startvaekst.dk/ivaerksaetter/0/34/0

http://www.100svar.dk/

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-03-08 02:14

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 24-03-08 02:20

Fis af klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-03-08 02:23

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 24-03-08 07:05

hvad er det du gerne vil starte op med
med den alder du har , burde det være rimeligt nemt at finde arbejde hvis du selv gider

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-03-08 08:59

Ikke for at tage modet fra dig, MEN start inde på Told/Skat. Læst om det at være sedvstændig der. Hvilke krav DE stiller. Mener du, at du uden revisorhjælp, kan honorere de krav, så find ud af hvad du vil være selvstændig med, er der et marked for det lokalt, på landsbasis? Kræver det større investering? På: http://www.startvaekst.dk/ivaerksaetter/0/34/0 kan du læse om iværksætter. At blive selvstændig er ikke en drøm på roser - der skel en hel del til ud over at have en idé og nogle drømme, men start der!
Jeg tror det vil være omkring 1000 gange letere at finde et job, og selv begynde at starte op, så du får en kapital, så vil der nok være flere der tror på dig.

Held og lykke med det - lad os høre fra dig om hvordan det går om tre mdr.!

Kommentar
Fra : Gevelia

Dato : 24-03-08 11:21

Hej alka.

Jeg siger dig mange tak for dine råd om vejledende kurs og hvordan og hvorledes jeg skal finde job. Men det ikke så lige til, Jeg har sendt ansøgninger i to år og har haft været til Jobsamtale tre gange.

Jeg syntes det er svært at finde job. Også har jeg haft en barndoms drøm det er at anskaffe en firma bil og og køre rundt og Gør rent hos Ældre og unge. der ikke kan klare præsis de ting selv.

Jeg har så den drøm om at der efter vil jeg bygge det firma op til mere og mere på længere sigt!

Og hvorfor kan jeg f.eks. ikke starte noget op på min alder. Og hvad er det jeg skal bevise for netop dig - Alka. Det forstår jeg ikke!

mvh. Per

Godkendelse af svar
Fra : Gevelia

Dato : 24-03-08 11:21

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-03-08 11:54

Citat
Og hvorfor kan jeg f.eks. ikke starte noget op på min alder. Og hvad er det jeg skal bevise for netop dig - Alka. Det forstår jeg ikke!

Jeg har da ikke skrevet noget om, at du fx ikke kan starte noget op i din alder? Jeg har da heller ikke spurgt dig om, hvad du skal bevise over for netop mig!

Nå du opfatter mit indlæg på den måde, ser du måske tingene anderledes end de er, eller også har du misforstået mit indlæg - eller jeg har måske ikke udtrykt mig tydeligt nok?

Jeg undskylder mange gange Gevelia, hvis du føler jeg har generet dig, det var ikke min mening, det var ment som en vejledning. Hvis man fx efter tre mdr. fik af vide hvordan det gik, så kunne det måske vise sig, at det var en god/ringe hjælp, som de forskellige herinde på kandu gav, og så kunne andre måske også bruge det til noget - men det har du måske problemer med?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-03-08 16:16

Takker og bukker

Kommentar
Fra : Gevelia

Dato : 24-03-08 17:35

Hej Alka.

Jeg har vidst misforstået dit indlæg her hos mit spørgsmål så det er mig der undskylder.

Jeg vil gerne vænne tilbage lige så snart jeg har fundet ud af om det er en god ide og om jeg kan gøre det jeg lige Pt. brænder for!

Tak for dine råd.

Undskyld igen.

Per / Gevelia

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 17-04-08 12:52

Til Per

Hvis du vil starte et rengøringsfirma, som der er nogen der tjener mange penge på, så start med at blive ansat i et.
Rengøring i dag er ikke bare at skure og skruppe, der er megen kemi i faget.
Hvis du først bliver ansat, kommer du på kurser, betalt af arbejdagiveren og du får prøvet af om du kan holde arbejdet ud.

Bjørn

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-07-08 07:21

hej per
har først set din spgsm. nu, nu ved jeg jo ikke om du er kommet igang med noget endnu
men hvad med at tage til et jop center og tale med en ehervs konsulent