/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Audio In
Fra : rwo
Vist : 613 gange
200 point
Dato : 18-03-08 13:09

Kan jeg købe et kabel, som jeg kan sætte i mit anlæg i "Audio In", for at afspille musik fra computeren?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-03-08 13:10

Ja

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 13:11

Ja

Næsten altid minijack stereo - sættes i PC'ens audio ud

På stereoanlægget enten minijack stereo eller 2 stk phono (RCA) stk.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-03-08 13:12
Kommentar
Fra : myg

Dato : 18-03-08 13:12

Ja. Som regel minijack i stereo til 2 phono stik.

Kan købes i computer- og radiobutikker, større supermarkeder og på nettet. F.eks http://www.danskdiscoteknik.dk/

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 13:13

Føtex og Bilka har et stort sortiment af diverse forskellige stik. Tag et par billeder med kameraet (hvis du har et digitalt) og spørg de venlige ungen mennesker der render rundt i deres radioafdeling. Så er du almindeligvis rimelig godt hjulpet!

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 18-03-08 13:19

Der er ikke phonostik - altså de to - rød/sort.

Der sidder et Audio In foran - samme type som Headphones

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 210 point
Dato : 18-03-08 13:20

Så er det minijack til minijack

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 13:21

Så skal du bruge Minijack/minijack -stereo

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 13:21

Myg

rwo bare spørg lydnørderne!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 13:23

http://www.av-cables.dk/minijack/minijack_kabel/standard_minijack_til_minijack_kabel_1_2_m_348_da.html
sådan een for eksempel.

På nettet eller i Bilka. I Bilka kan du antagelig få lov til at bytte det, hvis noget alligevel er gået galt.

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 18-03-08 13:35

Og har jeg med garanti den rigtige udgang i min bærbar?

Der står ikke navn på, men der sidder også to foran, hvor den ene ligner headphones og den anden mikrofon...

Kommentar
Fra : myg

Dato : 18-03-08 13:37

Yes du bruger den med headphones.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 13:40

LOOOOL nemlig. Men pas på ikke at skrue for højt op (på hovedtelefonudgangen). Start lidt lavt og eksperimenter dig frem til niveauet. Har du for meget drøn på hovedtelefonudgangen risikerer du at overstyre AUDIO IN på stereoanlægget. Og det lyder fælt!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-08 14:00

Citat
Og har jeg med garanti den rigtige udgang i min bærbar?
læg mærke til hvilken udgang du har på din bærbar, på min Medion er det en lysleder kabel jeg skal bruge, det har jeg ikke villet ofre penge på endnu, men er det en almindelig minijack stik, 3 styk på række rød blå grøn, ja så køb en af de foreslåede kabler og sæt den i den grønne stik

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 18-03-08 14:31

Citat
læg mærke til hvilken udgang du har på din bærbar, på min Medion er det en lysleder kabel jeg skal bruge, det har jeg ikke villet ofre penge på endnu, men er det en almindelig minijack stik, 3 styk på række rød blå grøn, ja så køb en af de foreslåede kabler og sæt den i den grønne stik

Okay.. Nu forvirrer du mig... Der er ikke tre og ikke med farve. Jeg har ét Audio In i mit anlæg - ja - et minijack. Og to minijack i fronten på min Toshiba bærbar. Et med en tegning af høretelefoner og ét med en tegning af noget der ligner en mikrofon.

??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 14:36

Hovedtelefon -> Audio In

Kabel = Minijack / Minijack - stereo.

Pas på med at skrue langsomt op på PC'en

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-08 14:40

Øh jeg burde måske have blandet mig udenom, oven over mit indlæg, står der at du kan bruge udgangen til høre telefonerne, prøv det, det har jeg ikke forsøgt, men hvis myg og 3773 har forsøgt og anbefaler så kan det vel lade sig gøre, du kan prøve kabel guiden fra 3773 den er ok til at finde det/kabler du skal bruge, men de er nu også meget flinke til at hjælpe mig med at finde de rigtige i Bilka

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-08 14:52

Uden at lyde alt for påståelig, så vil jeg mene at dit kabel skal være den her: http://www.av-cables.dk/minijack/minijack_2_x_phono_kabel_129_da/ minijack i udgangen til høre bøffer og rød+sort i anlægget

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-08 14:59

Hovedtelefon -> Audio In

Kabel = Minijack / Minijack - stereo.

Start på lav lydstyrke

Som 3773 skriver

mvh klaudi

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 15:00

Nix OVN.

rwo skriver højt og larmende at hendes anlæg har en minijack mærket AUDIO IN. Antagelig født til MP3'ere og sådan noget. Et gæt hedder et minianlæg!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-08 03:13

Citat
rwo skriver højt og larmende at hendes anlæg har en minijack mærket AUDIO IN
korrekt, jeg må lære at læse rigtig, før jeg kan forstå rigtig, rwo følg anvisningen fra 3773, så skal musikken nok komme til at spille

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-03-08 13:54

Har du fået det til at du rwo?

Godkendelse af svar
Fra : rwo

Dato : 12-04-08 18:22

Tak for svaret myg. Det virker, og jeg er glad for det..

Kommentar
Fra : myg

Dato : 12-04-08 18:29

Super