/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Sprøjte mod små dyr
Fra : jesper.s
Vist : 2205 gange
40 point
Dato : 17-03-08 08:52

Hej.
Er der noget man kan sprøjte med mod små dyr, såsom små fluer og andre insekter mv, som man selv kan gøre. Selvfølgelig med sikkerhedsmaske.

På forhånd Tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-08 09:00

ingen grund til at sprøjte med noget som helst hvis du ikke har et mega-problem - for eks bananfluer og lign.

men

hvis du virkelig vil dem til livs så er der et supergodt produkt du kan købe (spray) der hedder 810 insektmiddel fra trinol - det må KUN bruges i beboelse og ikke i stalde osv - har prøvet det og det er meget effektivt !!!!! Udrydder alt der kravler og flyver og er uskadeligt for katte og hunde osv.
Det er det skadedyrsbekæmpere bruger og du kan få oplysning på 96 32 00 64 eller fax 96 32 00 63

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 17-03-08 09:15

og navnet 810 er faktisk sjovt opstået............. men det er en anden historie.

Jeg sprøjter 810 på vinduerne INDEN jeg vasker vinduer, og stadig virker det i op til 3 uger efter.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 50 point
Dato : 17-03-08 09:21

810 fluespray:
fluespray bekæmper hurtigt og effektivt fluer i stuer, køkkener, soveværelser, stalde og andre lukkede rum.
400 ml.
Pris: DKK. 114,95
kan købes her i skadedyrs-shoppen
http://www.skadedyrs-shoppen.dk/?do=category&id=19&module=Webshop&page=products

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-03-08 10:37

Der er også en del råd om samme i dette link til et andet Kandu spørgsmål om ca. det samme

http://www.kandu.dk/Spg118601.aspx

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-03-08 11:29

ellers er pyretrinbaserede midler ret ufarlige for mennesker og husdyr men temmelig effektive mod insekter fra bananfluer til gedehamse.
mvh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 18-03-08 07:46

Tak for svaret HelleBirgitte. Og tak for alle de andre svar.

God Påske til alle.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-03-08 08:13

Selv tak og god påske