/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
får forkert ip.ikke på nettet
Fra : mogens6
Vist : 3275 gange
250 point
Dato : 16-03-08 21:42

Jeg har et mærkeligt problem, jeg kan ikke komme på internettet med min anden bærbar. Jeg får tildelt en forkert ip/netværksadresse når den søger ved evt isætning af netværksstik osv..

Jeg får tildelt denne ugyldige AutoNet-adresse: 169.254.200.129 og min korrekte ip starter med 86.xx.xxx.xxx

Se denne tidligere tråd! http://www.kandu.dk/Spg118475.aspx for problemstillingen...

Dette løser ikke problemet
Jeg har prøvet at afinstallere min realtek netværks driver som jeg benytter(kabel). Og prøvet at afinstallere min trådløse netværks driver som jeg kun bruger ved kammerat... Hvis jeg fjerner driver forsvinder netværksikonet ikke, men bliver dog ikke længere tilgængeligt ved dobbeltklik osv... Ved genstart af computer installere den driverne igen..

Det står til hent automatisk ip og dns adresse i konfigurationen..

Jeg har prøvet dette som den gode Klaudi skrev i tidligere henviste tråd: Kør skriv CMD og i Prompten der kommer frem skriver du:
netsh winsock reset (det virkede faktisk kl ca 05:30 Søndag morgen) Jeg kom på nettet igen med den rigtige ip 86.xxx..... Men da jeg slukkede og tændte for pc senere i dag Søndag ved 18 tiden var fejlen med forkert ip der igen...

Nu er der ingen af disse tricks som virker...

Jeg har prøvet at køre computeren 4 dage tilbage i windows "systemgendannelse"

Jeg har prøvet at scanne bærbar for spyware med "superantispyware" Den fandt intet..

Jeg fik explorer7 til at lave en "netforbindelse diagnose" Jeg bruger ellers normalt "mozilla firefox"

Ugyldig IP-adresse info AutoNet-adresse blev registreret: 169.254.200.129
action Automatiseret reparation: Forny IP-adresse action Frigiver den aktuelle IP-adresse...
action Den aktuelle IP-adresse blev frigivet action Fornyer IP-adressen... error Fejl under fornyelse af IP-adresse: Semaforens timeout-periode er udløbet. info AutoNet-adresse blev registreret: 169.254.200.129 action Automatiseret reparation:
Nulstil netværksforbindelse action Deaktiverer netværkskortet action Aktiverer netværkskortet info Netværkskortet blev aktiveret info IP-adresse med nulangivelse (0.0.0.0) blev registreret action Manuel reparation:
Genstart modem info AutoNet-adresse blev registreret: 169.254.200.129 action Automatiseret reparation: Forny IP-adresse action Frigiver den aktuelle IP-adresse... action Den aktuelle IP-adresse blev frigivet action Fornyer IP-adressen...
error Fejl under fornyelse af IP-adresse: Semaforens timeout-periode er udløbet. info AutoNet-adresse blev registreret: 169.254.200.129 info Omdirigerer bruger til supportopkald

Diagnosticering af HTTP, HTTPS, FTP
HTTP-, HTTPS-, FTP-forbindelser
warn FTP (Passiv): Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn HTTP: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn HTTPS: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn FTP (Aktiv): Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn HTTP: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til www.hotmail.com: The server name or address could not be resolved
warn HTTPS: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til www.passport.net: The server name or address could not be resolved
error En HTTP-forbindelse blev ikke oprettet
error En HTTPS-forbindelse blev ikke oprettet
error En FTP-forbindelse blev ikke oprettet

Jeg aner ikke hvad der kan være galt...Internettet kører fint på min anden bærbar...

Se gerne tidligere tråd.. Hele problemet startede efter at jeg åbnede skærmen igen, fra dvale, og loggede ind på min bruger konto. Som er den eneste der er på bærbaren...

Håber der er nogen som kan hjælpe, på forhånd mange Tak!!!!

Venlig Hilsen Mogens

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 16-03-08 23:18

Kører du trådlåst net?

Bruger du den rigtige netværksnøgle og ikke routerens password ved opkombling til routeren?

Det kan den angivne IP adresse godt tyde på.

Kommentar
Fra : strarupski

Dato : 16-03-08 23:25

hej,

øh... har du en router? og eventuelt kun en IP adresse?
hvorfor jeg spørger er fordi jeg selv har en bærbar... og når jeg var ude og besøge de gamle som havde 2 IP adresser og ingen router... var der også en del bøvl... specielt når de begge 2 var på og brugte deres ip'er... nul World of warcraft... argh...

fik dem da heldigvis hurtig overbevist om at det ville være en go' ide med en router... så jeg ku' spille world of warcraft når jeg var ude og besøge dem...

og har du eventuelt hvis du ka' huske din 86.xx.xxx.xxx adresse prøvet at skrive den ind?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-08 23:37

Du skal bruge routerens IP adresse og ikke din 86xxxxxxx den bruger routeren, bruger du Windows til at konfigure netværket eller har du en anden driver til dit trådløse netkort ? Hvis ja til det sidste, så prøv at lade Windows om opgaven, der kan du nemlig indstille noget hvis der er fejl

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-08 23:41

Hvis du ikke har en router og vil bruge flere computere på en IP adresse, så har du et stort problem

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 17-03-08 00:46

Hej alle...

Nej jeg kører ikke trådløst net nu..Direkte fra stofa kabel til modem, til bærbar..Ingen router.. Men jeg har også flere gange når jeg har været hos min kammerat kørt på vores fælles indkøbte trådløse router...Der har jeg kørt trådløst via bærbarens indbyggede trådløse intel/pro..Og selvom jeg har godt med sikkerhed på min bærbar var det via en usikker trådløs forbindelse....

Den trådløse router har jeg ikke stående hos mig nu så jeg kan desværre ikke prøve af om min stofa forbindelse virker igennem den router via mit trådløse intel/pro i den anden bærbar, som har problemet...Så bruger kun direkte forbindelse nu via kabel modem....

Jeg mener ikke jeg har en fast ip...Den rigtige starter altid med 86.xxx......

Min kammerat har også stofa og jeg skal bruge hans stofa login når jeg er hos ham....Det er naturligt nok...Og der har vi flere gange sat 3-4 computere på hans net samtidigt...

Jeg har prøvet i egenskaber for lan forbindelse "internetprotokol" Egenskaber: i Brug følgende ip og i brug .....DNS serveradresse at skrive de oplysninger ind som er de rigtige fra den bærbar jeg sidder ved nu..I denne bærbar virker min stofa internet forbindelse og de oplysninger som denne har i DNS og i ip har jeg prøvet at skrive ind manuelt på min nye (den anden) bærbar....Den som har problemet... Når jeg bruger den manuelle indtastning af DNS og IP (86.xxx) så viser den ikke et "fejl begrænset adgang i tray i højre hjørne...Men et "tilsluttet" ikon.. Men når jeg åbner explorer eller firefox så kommer min forside ikke frem...(min .signon.stofanet.dk) Kun en tom side...

Hmmm det er ikke nemt det her, jeg har heller aldrig været ude for noget lignende før, og jeg har søgt lidt på nettet, men ikke fundet meget endnu.....

Håber vi kan løse fejlen

Mogens

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-08 00:56

Vil det sige at du skiftevis har så den ene og så den anden koblet til modemet ? Det kan aldrig blive en holdbar løsning, og du skal ikke skrive af, det som den anden er sat til, så kommer det ikke til at virke

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 17-03-08 00:56

Jeg har ikke router på nu, jeg bruger kun 1 pc ad gangen...Ikke flere pc`er på internettet på en gang nu.....Kun når vi kører via vores trådløse router i weekenderne er vi flere på ad gangen ved den person som har den trådløse router... Vi skiftes på forskellige adresser til at have vores fælles trådløse router...Når vi skal være mere end 1 pc på stofa forbindelsen...

Når jeg ser i "netværksforbindelser" Er der 1 "1394 forbindelse netværkskort" og 1 "intel pro/wireless forbindelse... Og 1 lan forbindelse til netværkskabel "realtek RTL8169/........

Så ja der må være 2 drivere... 1 til den trådløse, som jeg ikke bruger nu! Og 1 driver til kabel forbindelse...

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 17-03-08 01:06

Denne bærbar som jeg sidder ved nu er min nød pc...Den bruger jeg aldrig mere... Lige nu er jeg dog nødsaget til det da min nye bærbar har det omtalte problem med at ved automatisk at give mig en 169.xx ip istedetfor en 86.xx ip...Når den nye er koblet af mit ene, 1 stk netværksstik/kabel sætter jeg det i den gamle...For at kunne skrive dette...Og komme på nettet..Og det er samme signon id til stofa og kun 1 forbindelse af gangen...Så der i er problemet ikke!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-08 01:14

Den til kabel forbindelse er vel aktiveret ? Højre klik på den og på Egenskaber, i midten af vinduet ruller du ned til Internetprotokol(TCP/IP) markerer linjen og klik på Egenskaber, der sætter du prik i Hent automatisk en IP adresse og nedenunder i Hent automatisk en DNS server adresse, klik på ok og luk Egenskaber for LAN forbindelse, sæt så kablet i og efter en tid, sommetider meget lang tid, finder den IP adressen til dig, men så har du samme problem når du vil på med den anden computer igen, du skal som minimum bruge en switch og to dynamiske IP adresser for at få dine forbindelser til at virke stabil, køb dog en trådløs router, de kan også bruges til kabel forbindelse og kan købes for under 300kr. så kan du komme på internettet uden problemer, din nuværende situation er ikke holdbar

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 17-03-08 01:16

Det må vel være noget med at den ikke helt kan glemme at den har kørt via trådløst net før via trådløs router og indbygget trådløs i bærbar, Og nu ved kabel forbindelse uden router, direkte monteret, skaber problemer, det burde dog ikke være muligt da det jo er 2 helt forskellige forbindelser til bærbarens 2 måder at kunne tilslutte til nettet på...Med 2 forskellige drivere...

Normalt kører jeg altid kun kabelnet internet forbindelse.. Og er sjældent trådløst på den... lige nu er det ikke muligt at kører trådløst på den da vores router står hos min kammerat...

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 250 point
Dato : 17-03-08 01:21

Citat
kun 1 forbindelse af gangen...Så der i er problemet ikke!
jo det er der problemet er, du får aldrig en holdbar forbindelse ud af det min router: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=150543 350kr. med fragten og den er nem at sætte op, min er dog lidt dyrere, den har nemlig en print server indbygget, så helt nøjagtig er det den her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230604

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-08 01:24

Har du sat LAN forbindelsen til selv at finde IP og så videre ? Det er ikke nok at den trådløse gør det, det er to forskellige netkort med hver deres indstillinger, men som allerede skrevet, der går laaaaang tid før den finder adressen og lige så lang tid når den anden computer skal på igen

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 17-03-08 01:33

De er begge 2 til kabel forbindelse, Den gamle som jeg sidder ved nu har slet ikke trådløst indbygget...Jeg bruger også altid kun kabel herhjemme...Igen jeg bruger aldrig denne bærbar...Desværre er jeg nødsaget...Jeg bruger ikke normalt 2 computere...Jeg bruger 1 pc... Den nye...Dog henter den som sagt i 1 del af tråden den forkerte ip....Ja den har været på trådløs når jeg har været hos min kammerat.. Jeg kan dog bedst lide at være forbundet via kabel...

Der står også som beskrevet tidligere i denne og i tidligere tråd begge til at hente alt automatisk...Dvs dns og ip... Den gamle henter det perfekt... Den nye tygger på det og henter 169.254.200.129 ip adressen og melder selvfølgelig begrænset netværk...

Det eneste jeg gør er at flytte netværksstikket fra den ene bærbar til den anden. Så igen ikke nogen router nu... Jo den nye har været på trådløst i weekenderne.... Herhjemme bruger jeg altid og kun altid kabel....

Og internetprotokol ja det er nævnt at det i dns og i ip står til automatisk...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-08 01:38

Prøv at genstarte computeren med net kabel i, og vent nogle minutter, om den så ikke finder den rigtige adresse, det kan vare op til ti minutter, jeg har selv prøvet det før jeg fik en router

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-08 01:43

Forresten er der ikke noget med at Stofa kender computeren på MAC adressen ? Jeg er ikke sikker men mener at have hørt noget om det, hvis det er rigtig, så skal du kontakte Stofa og få dem til at give dig en IP adresse mere, det koster vist, så en router (den skal så også godkendes af Stofa hvis jeg har ret) er det billigste og sikreste i det lange løb, den kan nøjes med en IP adresse

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 17-03-08 01:46

I indstillinger for lokalnetværk (lan)

Der er der også flueben i "automatisk registrering af indstillinger"

Super fin trådløs router du har... Dog er jeg mest til en netværkskabel forbindelse...Og kun på trådløs hvis vores ellers fælles router er hos mig.. Jeg kunne godt købe 1 trådløs router, men har det bedst med en kablet forbindelse...Selvom man kan vpa kryptere osv...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-08 01:55

Den viste router har 4 stik til kabel forbindelse og alle dine problemer bliver løst med et køb

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 17-03-08 01:55

Jo stofa signon genkender hvis man bruger sit eget signon id på en andens stofa netværk... Der skal man bruge den persons id...Eller lave en gateway via personens ene computer som server, så de andre kan gå på... Eller bedre have en router...

Dog synes jeg det er mærkeligt at jeg har i netværksforbindelser:

1 1394-forbindelse 1394-netværkskort (denne kan jeg ikke se hvor hører hjemme?)

1 trådløs intel(r) PRO/Wireless 39...

1 Realtek RTL8169/....Family.......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-08 02:01

Den du ikke kan finde hjemsted til, kan det være en modem ? Hjemme hos mig har jeg 2 computere tilsluttet min router med kabel + en eller flere hvis jeg har nogen af vennernes til eftersyn, og 2 er på med trådløs, der er aldrig problemer med at komme på internettet, men den trådløse jeg skriver fra nu, har engang imellem problemer med at komme på mit interne net

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-08 02:04

Du kan også som du selv skriver, købe et netkort mere til den gamle så den har 2 netkort, og så bruge den som gateway, men så skal den altid være tændt når du bruger de nye

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 17-03-08 02:11

Sååå er jeg på internettet igen med den nye bærbar......Super.... Det prøvede jeg også i går og i morges at være...Og kom på nettet ved at bruge den der netsh reset i morges... Og kom vist på nettet i går ved at slette driverne i netværks delen i windows...

Men så kom fejlen tilbage på fuld styrke igen i dag da jeg tændte pc`en...Håber virkelig at dette var fejlen?

I netværksindstillinger havde jeg 3 ting....

En mystisk 1394-netværkskort.....Som jeg nu har slettet....

Så der kun er disse 2 tilbage...

1 trådløs
1 realtek...

Jeg er på nettet igen.. Og håber det denne gang er permanent og ikke kun er til jeg tænder bærbaren igen senere i morgen...

Håber virkelig dette var fejlen, Du får point for den store guiden O.V.N.. Tusind Tak for hjælpen... Håber ikke jeg ikke kan komme på nettet igen i morgen for så må jeg lave en ny tråd igen igen...

Men mon ikke det var det som forvirrede den til at lave en forkert automatisk ip hentning???????
Mogens

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-08 02:14

Jeg tror ikke vi kommer længere i aften, prøv at snakke med Stofa om 2 dynamiske IP adresser, hvis du ikke vil have den bedste løsning, det er sovetid godnat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-08 02:17

Godt du kom på ,men jeg er bange for at problemet vender tilbage nu må jeg virkelig se at få slukket for i dag

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 17-03-08 02:20

Der er noget SM56 modem indbygget i min nye bærbar...

Håber det var problemet med den 1394 er...

Dog er det meget mystisk at det også var i morges ved 05:30 tiden jeg godt kunne komme på nettet med den nye bærbar... Og nu er kl 02:20 om natten og jeg kan igen komme på...

Hvis det sker i morgen ved normal tid igen om dagen og aftenen at jeg ikke kan komme på nettet igen pga forkert tildelt ip adresse, så begynder jeg at tro en eller anden af mine kollegaer på arbejdet eller nogen er ude på at drille mig som jeg kender....Hmmmm.. Det burde vel ikke være muligt med ip-adresser at hugge en andens ip så man ikke selv kan få tildelt sin egen rigtige? Eller hva? Så hvis det sker igen evt er det der sker? Hmmm, håber at den 1394 er var løsningen...

Godkendelse af svar
Fra : mogens6

Dato : 17-03-08 02:22

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-08 11:12

Selv tak, holder forbindelsen endnu ?

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 17-03-08 18:58

Ja forbindelsen holder endnu...Men du gav en masse gode forklaringer...Som jeg er meget glad for fordi det hjalp...Det fik mig til at tænke bagefter...

Jeg tror og er ret sikker på at fejlen er/var! At jeg og mine kammeraters fælles trådløse router, er opsat og installeret via min bærbar med bl.a trådløst netværk, som installeres først via kabel, før den kan gå trådløs.....Som jeg kun har brugt når de var her...Bruger ellers altid kun kabel da jeg kun skal have 1 pc på til daglig...Og fordi jeg føler mig sikret bedst sådan..

Min gamle bærbar har ikke trådløst kort. Og stortset aldrig i brug...Og var ikke installeret til at køre på den router...Derfor gik den på nettet med den rigtige ip..

Nu er det sådan at min kammerat har den fælles trådløse router for tiden, og han har ikke resettet den til hans forbindelse..Som også er stofa..Dog bor han ca 5 km fra mig...

Så tror når han gik på nettet hjemme hos ham og havde tændt for den trådløse router som var sat op via min nye bærbar, at det gjorde udslaget for at jeg ikke kunne komme på nettet da jeg fik en forkert ip-adresse hjemme hos mig godtnok via kabel..Som om jeg var tilsluttet en router, uden at være det...Og da jeg ikke var tilsluttet den trådløse router via mit modem og var for lang væk til at modtage trådløst signal fra den, ca...5 km så kunne jeg ikke komme på nettet med denne bærbar når han havde tændt for routeren hjemme hos ham... Han skal resette den og stille den op til hans forbindelse...

Også fordi jeg var ude hos ham sidste weekend og de kunne ikke få routeren til at virke før jeg kom...Og den begyndte straks at fungere for/til os allesammen, da jeg tændte min bærbar på det
trådløse...Og den så har kunnet genkende min stamme pc...Derefter kunne vi alle komme på...

Der i må fejlen være, mon ikke?

Så pga det du bl.a skrev med 1 ip adresse og 1 opkobling på routeren samt det du skrev med at det ikke var en holdbar løsning med fælles router osv...

Så gutti... Det var også ekstremt mærkeligt for jeg har aldrig nogensinde før været ude for noget lignende eller tilsvarende... Internettet plejer at virke hos mig...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-08 02:48

Det er ikke sikkert at du har den slags problemer før, men temmelig sikker at de kommer igen, når du skiftevis er på nettet med og uden router, som allerede nævnt er der 4 stik til kabel på en trådløs route, så du kan rolig bruge kabel forbindelse hvis du gerne vil det, og så slå radio forbindelsen til når vennerne kommer og i vil dele net forbindelse trådløs, på min D-Link kan jeg nemlig slå den trådløse sender og modtager fra og til, så er der ingen som kan bruge mit trådløse net, hvis den er slået fra (du må jo næsten tro at jeg får procenter hvis du køber en router, det gør jeg ikke, men det er den eneste holdbare løsning, når flere computere skal deles om internettet) og vennerne behøver ikke slæbe både computer og router med, når i er sammen og spiller eller hvad i nu gør

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-08 02:50

Jeg fik ikke skrevet om dine tanker, jo der er en del af det du har tænkt som lyder sandsynlig

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 18-03-08 18:04

Du kan det samme på Netgear (TDC standardpakke) - altså slå trådløst til og fra efter behov.