/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
God computer?
Fra : supermand81
Vist : 414 gange
50 point
Dato : 24-02-03 11:26

Skal til at smale en computer og har valgt følgende komponenter, er det er godt valg?

XPC SS51G Barebone med følgende chipset: SiS 651 Northbridge og SiS 962L Southbridge
Pentium 4 2,4GHz processor
Western Digital WD800BB 80 GB harddisk med 2 MB buffer og 7200 rpm
Kingston 512 MB DDR-RAM 266MHz
AOpen CRW 4048 med 40 x skriv, 12 x genskriv og 48 x læs
Sony Diskdrev
MSI GeForce Ti4200 TD grafikkort på 128 MD DDR-RAM
10/100 MBit netkort

Logitech Quickcam Messenger 640 x 480 og 30 fps

Samlet pris: 8150,-

God computer?

MVH Thomas

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 24-02-03 12:29

Den er helt galt med det bundkort. Så vidt jeg kan se, har det onboard grafikkort og sis chipset :(

Derudover har det kun 1 pci-slot og det er for lidt.

Du skal også have noget hurtigere ram.

Den virker umiddelbart også alt for dyr. (Følger der ikke skærm med ?)

/Thomas

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 24-02-03 21:11

Hej Thomas

Jeg er nødt til at være enig med Thomas :(

Jeg ville vælge et Asus eller MSI (Microstar) motherboard med Intel chipset.

1 PCI-slot er afgjort for lidt. Jeg vil mene 4 er minimum. Det vil jeg også mene det er for dig. Når du har mod på at bygge den selv tyder det på du vil en masse med din computer.

Resten har jeg ikke nogen indvendinger til

mvh srhansen

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 24-02-03 22:34

Hej Thomas..

Ja kun 1 pci-slot det kan ikke siges for mange gange det kan du ikke bruge til noget og jeg er næsten sikker på at du vil komme til at fortryde det..
mit råd ville være et asus p4s8x tjek www.edbpriser.dk kan du finde det hele ved billigste forhandler men det er nok klogt at bestille ved samme forhandler så sparer du porto.. men det kan du se´lv prøve at regne på..
med hensyn til dine ram har jeg ik noget at sige det kommer jo helt an på hvad du skal bruge den til.
og tjek lige nettet helt igennem måske på edbpriser for ja det lyder en smule dyrt hvis det er uden skærm jeg tror næsten at du kan få en billig 19" skærm med for samme pris hvis du finder de rigtige forhandlere jeg bestilte min ved www.midtdata.dk og hvis du bestiller vare som er på lager fra mandag til torsdag inden kl. 17 får du dem dagen efter det er rart..!!

held og lykke med dit køb

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : supermand81

Dato : 25-02-03 13:14

SS51G

Chassis:
Dimension (L)300*(W)200*(H)185 2.88Kg (N.W.) 4.59Kg (G.W.)
Front Panel USB * 2 Line-out/Headphone * 1 MIC * 1 1394 * 1 SPDIF * 1
Back Panel Serial Port * 2 1394 * 2 USB * 2 LAN * 1 Parallel Port * 1 (optional)
Extension Bay 5.25" * 1 3.5" * 2

Mainboard FS51:
Form Factor Small Form Factor
CPU Socket 478 400/533MHz FSB
Chipsets:
North bridge:SIS 651 South bridge:SIS 962L
Memory DDR 200/266/333 * 2
VGA SiS 651, RAMDAC up to 333 MHz
Audio AC ’97 supports 5.1 channel, Support Digital SPDIF In/Out
Expansion Slot PCI * 1 AGP * 1
IDE interface ATA-133

Power 200W (PFC)

Accessory TV-Out/DVI Support(Option), USB 2.0, Aluminum Chassis

Hot Features CPU temp. Autoguardian, P4 Northwood / Willamete CPU support, Shuttle Form Factor, Shuttle I.C.E. heat-pipe technology

Dette er de features der er i en SS51G Barebone. Kan ikke se hvad jeg skal bruge 2 PCI-slot's til. Skal ikke have mere i end det der er beskrevet i spørgsmålet.

Ang. RAM er det så bedre med 512 MB DDR-RAM PC2700 166MHz

Der følger ikke skærm med! Men jeg kan heller ikke se hvor jeg finder en tilsvarende PC til den pris, så bliver det ihvertfald et eller andet monster der er en ½ meter højt eller lignende!

Har brugt edbpriser.dk til at finde det hardware jeg har valgt. Jeg fandt hurtigt ud af at det ku betale sig at finde den forhandler der lå godt på listen ved hovedparten af de valgte produkter og så finde erstatninger for de produkter som netop den forhandler ikke fører.

Tak for kommentarene, keep'em comming!

Kommentar
Fra : supermand81

Dato : 25-02-03 13:15

Se forøvrigt yderligere detaljer om Shuttle XPC på www.shuttle.com

Det er en lille fix sag.