/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
spam spam spam spam
Fra : tararam
Vist : 695 gange
30 point
Dato : 11-03-08 14:26

Trods alskens spam protection, hvor mange spam mails får du stadig i din mail hver dag ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-03-08 14:54

12-20, Svend

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-03-08 14:56

10 konti ingen spamfilter 0 spam.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-08 14:56

Hej

Jeg kørte en overgang med Spamfighter, men da den blev opdateret ville den pludselig til at køre som Server, det syn's jeg ik' at den skulle.
Så jeg har slået den fra, det skete der ik' det store ved, får cirka 3-5 spam om dagen, flere til højtider.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-08 14:58

Mellem 5 og 10 spammails ryger der automatisk i min spamkasse hos google.
Men jeg kigger da også inden de slettes - der kunne jo være et godt viagra-tilbud.

Kommentar
Fra : NYTmedlem

Dato : 11-03-08 14:59

Ingen, mig bekendt.
Bruger TDC spamfilter, som muligvis sletter dem, uden jeg ved det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-03-08 15:32

Jeg får 2-3 spammail dagligt, men det er fordi de er koblet vores domændnavn. Det ændrede ikke at jeg skiftede mailadresse, jeg brugte det sammen domæne. Men det er ikke et problem, SpamFighter fanger dem alle. Og så videresender jeg alle mine spammail til forbrugerombudsmanden, klage over udenlandske spammail int@spamklage.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-08 15:32

50-100 da vi har "visse" offentlige adresser....

Men de bliver da aut. sorteret fra og "tvivlere" bliver tjekket

Kommentar
Fra : SPAM-King

Dato : 11-03-08 15:41

Gmail=0
men min viv får ca. 20 om dagen på get2net freemail
nytter det noget at klage?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-08 16:02

Ingen det sørger avg for at smide til side ud i intetheden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-03-08 16:54

10-40, hovedparten bliver ædt af Mailwasher.

Jeg har fravalgt TDC spamfilter, det er MIN computer, no BigBrother here.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-03-08 17:22

Som Manse har jeg 10 konti ingen spamfilter 0 spam.
Hva' pokker gør i for at få alt den spam ? ? ? ? ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-08 17:34

O spam går KUN hvis du ALDRIG bruger dine adresser

Så det må være din/dine udbydere der sorterer posten for dig - ellers er 0 UMULIGT...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-08 17:36

Med mindre du ikke betragter Viagra, cosino, rolex osv. som spam - det er jo også en mulighed...

Nogen SLUGER alt råt - det er det spammerne lever af.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-03-08 17:37

Man har vel skrevet sin mailadresse et sted hvor de trods "Privacy" sælger deres mailliste til højestbydende, jeg har set tilbud på en CD med adskillige millioner mailadresser der kunne købes for få $
Nogle genererer også modtageradresser en mass, godt nok bliver de fleste afvist som ikke eksisterende, men bare een klovn køber virkningsløs *iagra er det spildet værd.

De ihærdige spammere skifter afsenderadresser hele dagen for at omgå spamfiltre, derfor står der afsenderadresser med de mest umulige bogstavkombinationer.
De efterhånden vidt udbredte spamfiltre er nu så effektive at spammerne er nødsaget til at sende mere ud for at få bid, det er slet ikke så lukreativt mere, men det stopper ikke.

Udbyderne burde indføre en godkendelsesprocedure så det ikke var muligt for een person at oprette 22 nye adresser i døgnet og derefter nedlægge dem

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-03-08 17:55

Man tænker sig bare om før man smider sine adresser efter nogen, REFI ,sund fornuft er heller ikke at kimse af

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-08 18:00

Citat
Man tænker sig bare om før man smider sine adresser efter nogen

Ja - det "begrænser" det da - men undgå det KAN du ikke - med mindre du laver nye adresser hver gang du skal opgive en adresse

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-03-08 18:09

Hold nu op refi,hvad hulen kender du til det,jeg får 25 nyheds mails hjem hver dag som jeg selv har opfordret til pluds alt det løse fra venner og bekendte og så er der alle de net foretninger jeg handler hos pluds flere fora/hjemmesider/blogs/hardware sider med indhold der har min interesse og jeg bruger alle mine konti til formålet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-03-08 18:12

fra seks forskællige lande.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 11-03-08 18:24

har ikke fået nogen det sidste halve år. .men for en uge side begyndte det igen. får mellem 3-8

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-08 18:25

Jamen det er da herligt....

Hvad var det jeg skulle holde op med....

Får du ikke spam (nå det har så ikke skrevet noget om ) - så er det fordi det bliver sorteret fra som vi andre gør - men det var vel ikke det, det drejede sig om

Kommer - DET GØR DET - vær sikker på det....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-03-08 18:27

jen

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-03-08 18:30

Jeg bruger alle de ti mail-adresser, jeg har hos min udbyder.
Et par stykker til vigtige e-mails (Økonomi og sår'n noget)
Dem passer jeg rigtig godt på.
Et par stykker til venner og bekendte.
Et par stykker til køb på nettet.
Et par stykker til diverse fora.
Og endelig en til diverse skrald, hvor jeg for eksempel skal bruge en e-mail en enkelt gang for at tilmelde mig et eller andet suspekt.
Den sidste er jeg til enhver tid klar til at skifte, men jeg har nu haft min nuværende udbyder et par år og det har ikke været nødvendigt endnu.
Gambrinus
Men jeg er nok (om muligt) blevet klogere, end jeg var engang,
da jeg ikke var så klog, som jeg er nu. Øøøøhhhh......

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-03-08 18:36

Har lige været inde og checke hos min udbyder Arrownet.
Nix !
Jeg har ikke deres Sikkerhedspakke, Antivirus & firewall eller E-mail scanning/spamfilter.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-03-08 18:40

Du er sku da uudholdelig refi,jeg fik spam på en konti for et års tid siden men klikkede ikke på en eneste af dem og har ikke oplevet spam på den konti i det sidste halve år ellers
har jeg ikke set spam siden to måneder efter jeg fik min første pc for mange år siden,jeg lærte på to md hvordan jeg undgik skittet men det lærdom har du åbenbart ikke fået smidt indenbords,og så gider jeg ikke at lege med dig mere i dag.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-03-08 18:41

den o.s.v

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-08 18:45

Jeg tror MANGE ville være glade for den "perfekte" opskrift.....

Så har vi stoppet spam på verdensplan i løbet af "no time"

Så kom med den - jeg er den første til at "stjæle" ideen....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-03-08 18:57

det handler om intuition/sund fornuft/læse mellem linjer/privacy/lad være med at klikke hvor man ikke skal klikke,tænk dig om to gange om du har brug for det du
vil give din mail adresse til, undgå de mørke sider af nettet (www)sætte sig ind i hvordan mail adresser bliver behandlet på www og hvordan banditterne kan få fat i adresserne,spam bots/sikkerhed på sider/ læs læs læs,opfind dine egne kneb til at undgå at falde i banditternes hænder,det er en blandning af mange ting,altså affaring.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-08 19:07

Jeg kan da garantere dig for at vores forretningsadresser IKKE bliver brugt til den slags og KUN kendes af en bestemt skare....

Men det afholder IKKE spammere.....

Så det er da godt det virker hos dig.....

ENHVER adresse der ligger andre steder end på DIN komputer er i risikozonen - og en e-mail adresse er ikke meget værd hvis INGEN kender den....

Men lad os bare stoppe her - en påstand kan jo ikke bevises....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-03-08 19:12

Hvorfor er det så svært, at tro på at jeg/vi ikke har problemer med spam ? ? ?

Jeg går ikke meget op i sikkerhed (jeg tager backup i stedet).
Jeg tænker på alle jeres advarsler (næsten hver dag) om virus mig her og hypheste mig der.
Engang prøvede jeg for sjov med diverse filtre, firewalls.
Alt hvad der bimler og bamler.
Det tog min kammerat 10 sekunder ekstra at overtage min elektronhjerne.

Men derfor kan jeg da godt tænke mig lidt om, når jeg drøner rundt på nettet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-03-08 19:12

Citat
Men det afholder IKKE spammere

Jo,vis du læser rundt omkring på nettet om hvordan de får fat i din mail,det har jeg brugt mange timer på.

Kommentar
Fra : SPAM-King

Dato : 11-03-08 20:29

Citat
Jo,vis du læser rundt omkring på nettet om hvordan de får fat i din mail,det har jeg brugt mange timer på.

Så lad os da høre, hvordan man undgår spam...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-08 21:21

Nå troede du var færdig med det profilshow dårligt skuspil i b eller rettere c kvallitet

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 30 point
Dato : 12-03-08 03:27

Citat
Så lad os da høre, hvordan man undgår spam

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=118364#1339575

og f.eks. fjerne flueben

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 18-03-08 07:21

Tak for svaret Manse9933.