/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
pc som medie-center
Fra : ryan1312
Vist : 522 gange
100 point
Dato : 03-03-08 16:52

jeg har tænkt mig at købe denne pc fra aldi
http://aldi.dk/index_dk.htm

Men min spørgsmåe er så om den er god til mediecenter ?

Jeg gidder ikke have dne stående fremme ved siden af min tv, men vil have den i en anden rum i huset, men kan dette lade sig gøre, jeg vil selvfølgelig trække ledninger fra tv og antenne, men hva gør jeg med frernbetjeningen ???? Ja kan jeg godt sidde i min sofa inde i stuen og så styre min medie center også selv om den ikke står i stuen ????

Og skal pcén så stå tænt hele tiden for det er jo ikke så smart??

Skal den stå tent hvis jeg har sat den til at skulle optage en film som kommer senere hvor jeg ikke er hjemme????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 17:02

Citat
Og skal pcén så stå tænt hele tiden for det er jo ikke så smart??

Så er det ikke den du skal købe....

Der er INGEN PCer der virker uden at være tændt

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 03-03-08 17:09

kan den ikke stå i stand by eller dvale???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 17:18

Jo - det er der teknisk ikke noget i vejen for.....

Men om den så selv selv kan starte en optagelse må stå i vejledningen.....

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 03-03-08 18:12

men hvad med det med fjernbetjæningen ???? kan den bruges fra et andet rum ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 18:23

Ja - hvis afstanden IKKE er for stor.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 18:24

Er der væg imellem kan du godt glemme det - så virker den IKKE.....

Kommentar
Fra : Draco

Dato : 03-03-08 18:51

Fjernbetjeningen virker fint gennem vægge, da Medion ikke bruger infrarøde stråler, men radiobølger i deres fjernbetjeninger... Har selv en ældre model af denne pc, og mediecenteret virker perfekt...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 18:57

Så må vi da håbe naboen ikke har et magen til

Kommentar
Fra : Draco

Dato : 03-03-08 19:01

jeg regner kraftigt med at de er kodet... :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 19:03

Det er på den måde de tjekker om naboen har B&O

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 03-03-08 19:09

fedt så kan jeg godt have den i et anden rum og bruge den som medie-center, bare huske at sætte den i dvale hvis den skal optage noget gennem dagen......

men der det et godt køb ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 19:18

Et "godt" køb er det under alle omstændigheder....

Kommentar
Fra : Draco

Dato : 03-03-08 19:20

jeg er glad for min, så jeg synes da det er et godt køb... jeg venter bare på at jeg skal have et fladskærms tv, så skal jeg have det tilsluttet via HDMI porten i grafikkortet... jeg vil sige at du for ret meget for pengene, og noget mere end jeg gjorde til stort set samme pris, samtidig med at der stadig er plads til opgraderinger...

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 03-03-08 21:06

jeg vil hovedesalig bruge den til mediecenter er den god til det ????? eller det bedre at invastere i et mediecenter i stedet ????

Kommentar
Fra : Draco

Dato : 03-03-08 23:07

jeg vil mene at den er udemærket til det, især hvis den skal stå i et andet rum, alene på grund af fjernbetjeningen... jeg har nemlig ikke fundet nogle andre der har lavet en fjernbetjening der sender med radiobølger... og hvad jeg kan se på på dit link, så er det nøjagtigt den samme fjernbetjening som der er til min, men det er vel ingen garanti for at det er den samme, men man har da lov at håbe... :)

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 05-03-08 19:23

så jeg kan sagtens bruge den til en mediecenter....eller er det bedre hvis jeg køber mig en medie center i stedet ?????

Og hvis den skal optage noget i tv kan den så gøre det når den står på stand by eller dvale ???? eller skal den stå tænt hele tiden ???? For hvis den skal stå tent hele tiden vil jeg nok ikke have den for så sluger den jo min el regning.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-08 19:34

Citat
Og hvis den skal optage noget i tv kan den så gøre det når den står på stand by eller dvale ????

Vi prøver igen....

NEJ

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 05-03-08 21:52

er du nu helt sikker på at de ikke bare kan stå i dvale??????

Jeg mener at pogramert optagelser godt kan starte når pcén står i dvale?????
Er der ikke ne der er 1000% sikker i denne sag som kan komme med et svar...

Og noget helt andet er der det der windows medie center pogram mid i vista udgaven, eller skal jeg også ud og købe det ekstra til pcén.....

ER KØBET ET GODT KØB, MÅR FORMÅLET ER AT FÅ EN MEDIE-CENTER

Kommentar
Fra : Draco

Dato : 06-03-08 15:11

jeg ved helt ærligt ikke om den kan starte en optagelse i dvale-tilstand, for jeg bruger ikke selv optage funktionen, men jeg regner da med at den kan det samme som et medie-center, plus noget mere, da den også kan bruges til spil og lignene... men hvis et medie-center kan, mon så ikke også at denne her kan?

Windows media-center er med i VISTA, hvis det vel at mærke er home premium udgaven... hvis det er home basic, så er media-centeret ikke med...

og ja, jeg synes stadig det er et fint køb...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-08 15:19

Citat
Er der ikke ne der er 1000% sikker i denne sag som kan komme med et svar...

JO - men du vil jo ikke høre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-08 15:20

Den skal jo have et INPUT EDEFRA for at starte....

Hvis den selv sover kan den jo ikke vække sig selv....

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 06-03-08 18:04

øv hvor træls...... men er det ikke hårdt for en pc at stå tænt døgens 24 timer dag ud ag dag ind..... og er der nogle der kan fortælle mig hvor meget det vil koste mig i strøm om dagen hvis den skal stå tænt hele tiden ?????

Og er der nogle der kan fortælle mig hvor meget den lamer ??? (for tror da den lamer når blæseren køre hele tiden)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 06-03-08 18:45

Citat
men er det ikke hårdt for en pc at stå tænt døgens 24 timer dag ud ag dag ind

Det er der masser af PCer der gør

Strømforbrug kan du selv regne ud alt efter HVAD der står tændt...

Men mon ikke den bruger 1 krones penge i timen....

Larmen vænner du dig til - det er ikke værre end dit køleskab

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 08-03-08 14:50

nogen der kender en god side eller en blad som forklare alt om mediecenter og hvordan man bygger sin egen...... gode fif og pogrammer dil mediecenter for jeg vil så gerne have min nye pc, ja købte den i alta, til at virke så jeg kan bruge den og så smide min vhs og dvd ud, ja bruge den til alt det der hedder se film, tv og optage tv og film....

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 09-03-08 13:42

nogen gode foreslag.....

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 10-03-08 11:34

tak for allr jeres gode svar....men er der ingen der kan hjælpe mig vidre her..... mangler en gor tidsskrift eller hjemmeside der skriver alt om hvordan man sætter en perfekt medie center op i hjemmet, så computeren kan stå i en rum i den ene ende af huset og så jeg kan sidde i den anden ende af huset og styre den....og gerne med så få ledninger som muligt...... nogen der kan hjælpe her..... som sagt har jo købt den pc i aldi... og vil ud og købe en 22" pc skærm til den bare den billige som de har i elgiganten i denne her uge, er den ikke ok til film og spil??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-08 15:00

Citat
der skriver alt om hvordan man sætter en perfekt medie center op i hjemmet, så computeren kan stå i en rum i den ene ende af huset og så jeg kan sidde i den anden ende af huset og styre den

Det er sandelig IKKE små krav du stiller...

Tror du har fået alle gode råd der findes på markedet - resten må du selv experimentere med....

Det er på den måde man lærer noget nyt - hvis man ikke ligefrem vil tage en større uddannelse...

Godkendelse af svar
Fra : ryan1312

Dato : 23-03-08 16:42

Tak for svaret refi.