/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hvad kan mit bundkort :-?
Fra : rasmushightower
Vist : 852 gange
100 point
Dato : 01-03-08 13:14

Hejsa.
Jeg er ikke compbruger på højt niveau, ved lidt, men stadig ret begrænset
På mit bundkort står der: ASUS M2N NVM/S
Det har så vidt jeg kan se et onboard grafikkort Nvidia Geforce 6150 LE.

- Det jeg ikke kan finde ud af er hvilken Ram-type der sidder i?
- Ej heller hvilken grafikport det er? (Jeg vil mene det er en PCIexpress, men er ikke sikker!)
- Og så til sidst vil jeg høre om det overhovedet kan betale sig at købe et lidt bedre grafikkort til det? jeg overvejer et Nvidia Geforce 8500 gt, eller en 8600 gt.

(Der er en sempron 3400+ med 1 gb ram) Det skulle kun være til lidt mindre krævende spil, ikke Crysis eller lign

Jeg ville lige være lidt rationel og høre nogle der ved mere om det end jeg selv!
På forhånd tak!

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 110 point
Dato : 01-03-08 13:31

Her kan du finde ud af alt vedr. din computer

http://www.majorgeeks.com/download4181.html

EVEREST Home Edition is a freeware system information, system diagnostics and benchmarking solution for home PC users, based on the award-winning EVEREST Technology. It offers the world's most accurate system information and diagnostics capabilities, including online features, memory benchmarks, hardware monitoring, and low-level hardware information.

New features:
- Advanced hardware monitor with OSD panel and cooling fans monitoring
- Real-time alerting for hot-plug devices
- Portable Computer page to display mobile PC related information
- Bluetooth PAN support
- File Scanner filtering
- User benchmark results manager
- Sharpness test (Monitor Diagnostics)

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 01-03-08 13:52

Citat
Det har så vidt jeg kan se et onboard grafikkort Nvidia Geforce 6150 LE.

- Det jeg ikke kan finde ud af er hvilken Ram-type der sidder i?
- Ej heller hvilken grafikport det er? (Jeg vil mene det er en PCIexpress, men er ikke sikker!)

Hvis din Grafikprosessor er "Onboard" så er det indbygget i Bundkortet.

Så er det ikke AGP eller PCI Express.

AGP eller PCI Express er nogle tilslutninsmuligheder som sidder på et bundkort, så man kan sætte et eksternt Grafikkort på.

Nogle Bundkort har kun enten AGP eller PCI Express, andre har begge. PCI og AGP har også forskellige hastigheder, så dit bundkort understøtter foreksempel AGPx4 eller AGPx8, PCI Express x8 eller x16

Kommentar
Fra : rasmushightower

Dato : 01-03-08 14:20

Hej, tak for jeres hurtige svar!
IAH, det var godt nok et smart program! tak for linket, det hjalp på det.

WINXPeter, du må undskylde, jeg fik formuleret mig forkert -Jeg mente hvilken port der var på morherboardet til at sætte nyt kort i (agp eller pciexpress) Det var min fejl, sorry!
Men tak for forklaringen. Så ved jeg da mere om det nu

I skal have tak for svarene, nu har jeg styr på det hele, det eneste jeg ikke helt kan regne ud, er om det kan betale sig at ofre et grafikkort på den??

Kommentar
Fra : iah

Dato : 01-03-08 14:41

Spørg din lokale PC smed, han vil sikkert kunne give dig en fornuftig forklaring.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-03-08 19:34

Er det dit bundkort: http://support.packardbell.com/se/item/index.php?i=spec_Auckland&psn=049851920063 der er mange support sider der, her om en anden grafik kort, fundet under Info centre: http://support.packardbell.com/se/item/index.php?i=vd056a&psn=049851920063

Godkendelse af svar
Fra : rasmushightower

Dato : 02-03-08 12:49

Tak for svaret iah.