/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hvorfor gjorde Tismis det?
Fra : Thenna
Vist : 660 gange
20 point
Dato : 25-02-08 19:05

Vi har en rigtig dejlig kat, som kom til os som killing i starten af december, den fik hurtigt navnet Tismis, da den lærte sig selv at tisse ude i vores bruser lige ovenpå afløbet, så vi slap for kattebakken. Nr. 2 gør han udenfor, han er en udekat, men er også meget inde, hele tiden hvis det stod til Tismis.
Min kæreste har fået rejsearbejde og har lige været hjemme fra torsdag til idag mandag. Vi har alle 3 hygget os rigtig meget med masser af leg og kælen til katten og katten var også rigtig meget sammen med min kæreste, de hyggede sig nok mest.
Så her til morgen lukkede han katten ind i soveværelset, som de andre morgner, hvor vi ligger og hygger, jeg lå stadig og sov, så de lå og kælede og slås lidt før jeg fik øjne. Så fik Tismis nok, så han gik, så mig og kæresten puttede ind til hinanden. Katten kom igen, men gik hurtigt igen.
Så til sagens kerne: Lige pludselig kunne jeg lugte tis, så min kæreste satte sig op og så at der var en kæmpe våd vandpyt på dynen, det var Tismis der havde tisset på hans dyne (ja, han laver op til sit navn) Katten har ALDRIG gjort det andre steder før og kunne slet ikke forstå, hvorfor han gjorde det??? Vi har gået hele dagen og funderet over det, så nu vil jeg spørge jer, da jeg synes, at der er mange gode råd at hente herinde.
Han er en meget social kat, han er ikke kastreret.
På forhånd tak til alle der svare tilbage.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 25-02-08 19:22

han er lille ikke..en killing....når killinger leger ka de ofte glemme at de skal tisse på wc'et...det skalvære nu og her..som små børn....de glemmer det også..min pus gjorde det samme da hun var lille...mens hun legede med mig i sengen...hov, så skulle hun tisse, lige nu og her...også selvom hun fra den første dag kendte sit wc...
en smutter er jeg sikker på..han vokser fra det....
miss josephines mor...

Kommentar
Fra : Thenna

Dato : 25-02-08 19:47

Tak for din respons Ja jeg tænkte også på om det kunne være noget i den stil, at han glemt han skulle tisse, men vi legede ikke med ham på det tidspunkt. Det virkede kun som om, at han kun kom for at tisse og så gå igen.

Accepteret svar
Fra : Wesper01

Modtaget 20 point
Dato : 25-02-08 20:15

Nej, jeg tror at der er en mening med kattens adfærd.
Denne gang var det ikke en forglemmelse.
Jeg tror, at det har noget med misundelse at gøre.
Katten føler sig udenfor, og han vil så grne være med i legen!

Godkendelse af svar
Fra : Thenna

Dato : 25-02-08 20:23

Tak for svaret Wesper01. Det var også der vores tanker blev ledt hen mod... Men hva gør man så lige næste gang min kæreste kommer hjem? Ja, lad være med at lukke ham ind i soveværelset, men det er nu så hyggeligt

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 25-02-08 20:32

få den kastreret, ellers fortsætter tisseriet indenfor

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-02-08 21:08

Hej Thenna.

Du bliver nødt til at sørge for at AL 'duft' er helt væk fra sengetøjet, ellers vil missen, helt sikkert, tisse på det igen! Den vil blive tiltrukket af 'duften'.

Der findes et middel som hedder 'Rodalon' det desinficerer og er, så vidt jeg ved, det eneste middel som kan fjerne den slags 'dufte' helt og aldeles. Altså - skulle tisseriet ske på et tæppe eller andet, så kan pletten renses for lugt med Rodalonen men da midlet også har en blegende virkning (som f.eks. Klorin) er man nødt til at prøve om stoffet/tæppet kan tåle det, på et sted hvor det ikke kan ses.

Når det gælder et dynebetræk, så vil jeg tro at en gang kogevask på højeste temperatur, må være ok men selve dynen, hvis den er ramt af væden, den ville jeg rense, på selve det fugtige sted, med Rodalon og først derefter vaske den i maskinen, hvis den kan tåle det.

Held og lykke med det!

Hvis du allerede har løst problemet med kattetisset, så køb hellere en flaske Rodalon alligevel, hav den stående i et skab, du skal nok få brug for den, når du har en lille misser. Der kan jo altid ske uheld og når det nu er en drengemis, så vil hans tis, når han bliver kønsmoden, komme til at lugte meget grimt - denne lugt kan altså fjernes med Rodalon

Lugten kan man, i de fleste tilfælde, dæmpe rigtig meget, ved at neutralisere katten. Der er endda en sidegevinst ved neutralisering af drengemisserne - nemlig at man undgår det værste strejferi hvis det er en drengemis som har disse tilbøjeligheder og ja, det ved vi jo at mange af dem har

Giv den lille bisse en nussetur fra mig

Vh. Dorthe
- moar til to pigemisser, Milka & Pjevs

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 25-02-08 21:15

, mange tak. Jeg er en stor dyreven!!!

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 25-02-08 21:44

jeg har aldrig brugt rodalon.....skadeligt for miljøet...har bare vasket helt almindeligt med vand og sæbe.
min kat har kun gjort det i leg...da hun var lille...jeg fik hende da hun var 7 uger.
men få ham kastreret er en god ting...og alligevel...han er lille og kan stadig godt glemme..
miss josephines mor.