/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Er igang med et buget hjælp
Fra : xaque
Vist : 953 gange
255 point
Dato : 25-02-08 12:39

Hej
Jeg er godt igang med at starte en tøj butik og er derfor også igang med et buget det vil banken jo gerne have hehe det er jo klart

Men jeg har et stort problem og det er at jeg jo skal finde ud af et ca. tal på hvor meget man kan sælge om dagen i gennemsnit eller måned

Jeg har selvfølgelig en ide men er jo ikke sikker så ville høre om der er en her inde fra som har erfaring

butikken kommer til at ligge i nærheden af glostrup regner jeg med
og det skal være et godt befolket sted

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 25-02-08 13:00

Hvis du kontakter NIN på http://www.nin.dk/ kan de sikkert hjælpe dig med at finde en lignende hjælp i det område hvor du bor, hvis du altså ikke lige er fra Nordjylland.

Havde stor gavn af deres hjælp for år tilbage. Man får bl.a. ved opstart af egen virksomhed hjælp og støtte til opstarten, et bestemt antal advokat, revisor og marketings timer....
Og en revisor vil helt sikkert kunne hjælpe dig med et budget, fordi han har statistikker over hvor meget div. forretninger sælger i bestemte faser.....

pøj pøj med det hele

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-02-08 13:45

Beregn din omsætning og dit salg

Her er en skabelon der er i stand til at beregne, hvor stor en omsætning du skal have i din virksomhed for at kunne overleve som selvstændig.
Samtidigt med at du finder din omsætning, beregnes også hvor mange timer du skal udfakturere eller hvor mange par sko, du skal sælge for at nå omsætningen

læs om det og meget mere om start af virksomheder

http://www.startogvaekst.dk/sw845.asp

Held og lykke

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 25-02-08 13:49

tak men har allerede fundet hor meget jeg skal sælge skal bare finde ud af om det er realistisk :)

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-02-08 13:55

ok

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 25-02-08 13:57

Det er netop det som NIN hjælper dig med at finde ud af.......
De har mange års erfaringer med iværksættere.....

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 25-02-08 14:00

jeg prøver at kontakte dem og høre :)

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 255 point
Dato : 25-02-08 15:03

Det er der ingen der kan hjælpe dig med.
Jeg har selv for 24 startet et firma og har den dag i dag stadig ikke levet et budget.
Jeg vil ikke være bundet af et budget. Hvis jeg vil købe en maskine så køber jeg den, men jeg ved godt at pengeinstitutter i dag er blevet mere hidsig.
Hvor maget du kan sælge burde du da selv vide, hvis du ønsker at staret en butik.
Du kender salgsprisen på tøj m.m. Det kan vi andre ikke hjælpe dig med.
Du akn tage dine årlige udgifter til husleje, vand, varme m.m. og så nhar du dine årlige udgifter.
Du ved hvor meget du tjener på tøj og så kan du udregne hvor mebget du skal sælge pr. dag for at få dækket dine faste årlieg udgifter. Så har man en såkaldt "`0" punkts omsætning. Alt salg derudover kommer der så en fortjeneste til dig.

hilsen
hawaii

Godkendelse af svar
Fra : xaque

Dato : 04-04-08 11:21

Tak for svaret hawaii7.

desvære kunne nin ikke hjælpe

Kommentar
Fra : pve

Dato : 04-04-08 11:38

Citat
Jeg vil ikke være bundet af et budget. Hvis jeg vil købe en maskine så køber jeg den, men jeg ved godt at pengeinstitutter i dag er blevet mere hidsig
- for alt i verden skal du ikke lytte til dette råd. Det er ikke noget med at være bundet, men noget om at vide hvad man kan forvente af indtægter/udgifter.

Hvis man skal bruge en maskine kan man jo budgettere med at købe en sådan. Hvis det kommer som en stor overraskelse, tvivler jeg kraftigt på at man kan styre sin økonomi, og ja så er jeg enig: drop budgetet, da man alligevel ikke har en chance for at overleve økonomisk.