/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook07 henter mails dobbelt
Fra : lyhne1
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 24-02-08 15:20

HEjsa.

Jeg har netop fået sat mit outlook 07 op, og er da mægtig glad for det, frem for Express.

Jeg har dog et stort problem.. Når jeg chekker for nye mails, henter den dem jeg allerede har inde. så jeg har dobbelt, eller nogle gange tredobbelt...
Jeg har indstillet den til at geme en kopi af mine meddelelser på serveren i 10 dage, for at have mulighed for at chekke mail på andre computere, uden at skulle benytte webmail. Det var ikke et problem med Express, men er blevet det her..
Kan nogen forklare mig hvad der sker? eller allerbedst, give en løsning på at afhjælpe problemet

På Forhånd Tak
Lyhne1

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-08 15:54

Som du SELV var inde på i det andet spørgsmål - så prøv lige at fjerne den gemning på serveren i en periode og se om det ikke løser problemet.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-08 15:56

Eller er det KUN kandumails der er problemet

Kommentar
Fra : clou

Dato : 24-02-08 16:49

Har du oprette regler for indkomne mails, så sørg for kun at have 1 regel pr. person. Har du oprettet regler, så prøv at slette dem alle, og lav dem så igen en for en.

Clou

ps: det løste mit problem

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 24-02-08 17:54

Dit problem kan jeg ikke hjælpe med.
Jeg har selv et problem, jeg kan ikke sende mail med Windows Mail. Men modtage mail det går fint-
Hjælp!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-08 18:05

Citat
Jeg har selv et problem

Så syntes jeg da du skulle stille dit EGET spørgsmål fremfor at bruge andres....

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 24-02-08 18:16

Havde engang samme problem på en anden PC hvor jeg havde brug for at gemme mails på serveren, der var det Antivirusscanningen af indkomne mails der forårsagede problemet.

Hvis scanning af mails var slået til fik jeg dobbeltmails og når jeg slog det fra, kom der kun en enkel.

Så det var løsningen for mig, da jeg havde et effektivt Antivirusprogram der kunne tage en eventuel virus lige så hurtigt når mailen lå på harddisken, som ved modtagelsen.
Men da det er et spørgsmål om hvordan man ser på sikkerhed og hvilke programmer man har installeret, så er det ikke sikkert at alle vil bruge den løsning.

Og det er heller ikke sikkert det er problemet på din PC, men det kan da prøves af hvis man vil.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 25-02-08 00:02

Wesper01-> Chek din kontopsætning, du har sikkert tastet forkert servernavn eller kode i indgående post.. Alternativt er din mailserver fuld, de fleste ISP'er har en begrænsning på hvor mange mails du kan have liggende på deres server. Men ja, som Refi siger.. Opret dit eget spørgsmål, eller vent, til mit er besvaret

Jeg har nu slået "gem en kopi af meddelelser på serveren" fra, og det fungerer tilsyneladende ok.. Dog er jeg jo ikke tilfreds med den løsning, da jeg så ikke kan chekke mail på andre pc'er..

Nej, det er ikke kun Kandu mails.

Clou-> én regel per person? altså per afsender eller?
Jeg har oprettet nogle regler, men det er på emnelinieindhold, og det er ikke kun de mails der kommer dobbelt, det er alle, uanset afsender eller indhold.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-02-08 01:19

Jeg har flere gange oplevet noget tilsvarende med Outlook Express, det var i alle tilfældene en mail som blokerede, en enkelt gang har det været en mail fra Kandu (tror jeg), men det har været mail fra alle mulige og der har som regel ikke været vedhæftninger eller andet mystisk ved de blokerende mails, du løser problemet ved at logge på mailserveren og slette mail der, du kan ikke se hvilken som blokerer, så slet dem alle, de er jo hentet hjem i din Outlook, så det sker der ikke noget ved

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 25-02-08 07:45

Undskyld lyhne1

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 25-02-08 12:58

Hejsa

Jeg har nu fjernet funktionen med at gemme på serveren.. og problemet er der ikke længere..
Man kan jo desværre ikke sige det er løst.. Der er ingen konkrete svar på hvorfor det opstår?

Wesper1, Det er helt i orden, har du fået løst dit problem?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-02-08 13:17

Nej der er ingen konkrete svar, var der bare det så kunne de løses, det vil opstå en gang imellem, enten er der en fejl i den mail som laver ulykker ellers er der noget galt med serveren, måske ? Men at slette mail på serveren løser problemet indtil næste gang det sker

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 25-02-08 19:51

Nej, lyhne1, mit fejl er ikke løst.
Jeg sender mail med PocoMail, men modtager med Windows Mail.
Jeg har lige haft besøg af en ekpert, men han måtte opgive.
Altså jeg kan ikke sende mails med WindowsMail men jeg kan godt modtage med f.xsempel PocoMail.
Det bliver jo lidt besværligt.