/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Svar forsvinder undervejs
Fra : leob
Vist : 652 gange
200 point
Dato : 23-02-08 12:46

Jeg kører XP og OUTLOOK 2003
Min svigersøn prøver gentagne gange fra flere forskellige computere at besvare en mail fra mig til ham
Han læser min mail og trykker BESVAR og skriver svaret til mig hvorefter han trykker SEND
Jeg får også hans mail, men svaret er ikke med
Han siger, at han bruger samme metode til andre uden problemer
Til gengæld modtager jeg også svar fra andre på samme måde uden problemer
Hvad kan der være galt ?
leob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-08 12:55

lige for at sikre dig at han ikke driller dig så prøv med musemarkøren at markere og se om der kommer noget frem - altså marker hvor teksten skulle være

(nogen synes det er sjovt at drille på den måde - med at skrive med hvidt på hvidt osv)

hvis det ikke er sådan - får du nogen former for fejlmeddelelser eller er der en gul stribe foroven når du modtager mailen ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-08 13:05

og forresten - hvilket mail program bruger din svigersøn ???? for visse webbaserede email-tjenester understøtter ikke HTML-visning (formatering og grafik) i e-mails - hvilket kan forårsage at emails ikke kan læses eller er tomme.Bruger din svigersøn sådan en kan du løse problemet ved at oprette et webbaseret mailprogram der understøtter html - for eks hotmail eller yahoo mail osv - så vil du kunne læse hans mail (svar)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-08 13:48

I Outlook Express er der en mulighed i Indstillinger under fanbladet Send, der skal være markering i Medtag meddelelsen i svaret ellers er det kun din skrevne tekst der sendes, måske er det magen til i Outlook

Kommentar
Fra : leob

Dato : 23-02-08 14:11

til o.v.n.
Det er næppe tilfældet, da han kan sende til andre
til miritdk
jeg tror ikke han kan klare at drille på¨den måde !!
det andet du skriver om at han briuger en anden email-tjeneste vil jeg spørge ham om i aften. I så fald skulle han jo også bruge samme tjeneste på begge de to computere, han har prøvet på. Og så skulle de andre, som han siger godt kan læse svar jo så også bruge disse. Det kan sevfølgelig være tilfældet.
Jeg har formentlig sendt den oprindelige mail i html (det gør jeg som regel), men jeg ved ikke, hvordan jeg evt. kan se på den afsendte, hvad jeg har brugt?
Jeg er ikke meget for at oprette yahoo eller hotmail - jeg har den opfattelse, at der nemmere kommer "skrammel" nd ad den vej
Jeg kommer tilbage efter i aften
leob

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-02-08 15:55

hvad er det han prøver at sende til dig. Hvis det er en vedhæftet fil kan den blive stoppet af din udbyders sikkerhed

Kommentar
Fra : leob

Dato : 23-02-08 21:29

til Fijala
nej, det er ikke en vedhæftet fil. Der svares i selve tekstfeltet lige over min mail til ham.
til miritdk
På hans kontorcomputer bruger han Lotus Notes og hjemme bruges Outlook (altså¨det samme som jeg gør)
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 23-02-08 21:34

til Fijala
Det er ikke vedhæftet filer men svar i tekstfeltet oven over min oprindelige mail tl ham
til miritdk
På kontoret bruger ban Lotus Notes, hjemme bruges OUTLOOK (det samme som jeg gør)
Jeg får ingen fejlmeddelelser
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 24-02-08 00:15

Jeg tror efterhånden, at det er en "fejl 40" hos min svigersøn og hans edb-mand på kontoret
Jeg har bemærket, at i andre svar på mails, er der en streg ovenover eller langs venstre kant af den oprindelige mail ligesom der også står nogle linier om den oprindelige afsender og datoen herfor
Noget sådant findes ikke på hans forsøg på besvarelse
leob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-08 05:04

mystisk

jeg har aldrig hørt om noget lignende før - lige på nær at nogen vælger at drille som omtalt - så måske fejl 40 ??

Håber du finder ud af det - for på hele 1 forskellige putere ?

godmorgen

Annuller spørgsmålet
Fra : leob

Dato : 27-03-08 04:33

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Det er nok trods alt en fejl 40 , mem jewg havde håbet, at nogen kunne pinpointe hvad der nærmere var galt hos modtageren