/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny stationær PC uden Vista
Fra : svendgiversen
Vist : 1017 gange
140 point
Dato : 23-02-08 09:55

Da jeg om 3 uger skal aflevere min bærbare HP Computer fordi jeg går på pension,
og hjemme kun har en ældre Compaq Presario, skal jeg have anskaffet en ny PC.

Ikke til spil, men jeg har stadig mulighed for at få lidt konsulentarbejde med mit speciale:
Digital Simulation, så der kræves en rimelig hurtig processor.
Jeg skal ikke rejse så meget mere, og det vil det være tilstrækkeligt med en stationær PC.
Og jeg har lige anskaffet en god 22” fladskærm, så uden monitor...

Men de mange problemer jeg ser med Vista og advarslerne herimod betyder,
at jeg vil have den leveret med Windows XP ikke Vista, og det giver tilsyneladende problemer?
Desuden skal det vel helst være med Intel Duo Core, ikke AMD??

Ved at søge på nettet har jeg fundet nogle alternativer: Der er sikkert andre og bedre/billigere??

Acer Veriton 7900Pro med Intel Core 2 Duo 2.66 GHz til ca 7500 kr
Men med (Microsoft Windows Vista Business)

Fujitsu Siemens Celsius M460 med Intel Core 2 Duo 2.4 GHz til ca 9600 kr
Tilbydes med: Windows Business XP, men jo lidt dyrt.

DELL XPS 420 På tilbud til 5400 kr, med Quad Core over 7000...
Dell anbefaler Windows Vista® Home Premium, og vist kun DELL XPS 720 serien tilbydes med XP?

En af mange HP Compaq:
Compaq Business Desktop Dc7800 med Intel Core 2 Duo 2.66 GHz til ca 7200 kr
Igen kun med (Microsoft Windows Vista Business)

Hvis jeg vil have XP er der tilsyneladende kun Fujitsu Siemens, eller den lige så dyre store Dell serie.

Hvem har et bedre forslag, til mit behov som pensionist og senior konsulent?? Svend

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 23-02-08 10:26

Du kan stadigvæk købe computere med Windows XP
Fx. på nedenstående adresse.

http://www.jumbo.dk/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-08 10:36

Det er korrekt at Windows XP stopper, Microsoft har truet med det før og nu er det helt sikkert, så køb din nye XP computer før juni, da skulle det være slut hvis du vil købe på nettet så se lige herind: http://www.computersalg.dk/gruppe.html?gruppe=87&producent=&Search_node=A00016%3AK48255%3A0%2E00%3A0%5BA00035%3AAll%3A0%3A0%5BA00040%3AAll%3A0%3A0%5BA00053%3AAll%3A0%3A0%5BA00240%3AAll%3A0%3A0%5BA04883%3AAll%3A0%3A0%5BA00030%3AAll%3A0%3A0%5BA00030%3AAll%3A0%3A0%5BA00601%3AAll%3A0%3A0%5BA00247%3AAll%3A0%3A0%5B&sort=4&SamleMenuID=&pageindex=
der er XP computere fra 3000 mange tusind kr

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-02-08 10:42

Hej.
Her kan du få computere med XP styresystemet :

http://fcomputer.dk/

Og du kan selv sætte dem sammen, med hvilken prosessor, grafikkort mm.

Jeg har lige købt een der, men har først nu fundet ud af, det skulle have været med
XP, men efter 14 dage med Vista, er jeg begyndt at sove om natten igen.
Du kan få den sendt lige til døren, hvis du bor langt væk.

.......................Hilsen...
.........Keldd.........

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-08 10:49

Din maskine klapper da ikke sammen fordi der ikke laves opdatering til XP.
Det eneste problem der kan komme er drivere til nymodens grej.
Da du sikkert bruger noget Autocad eller lignende til simulering - kan det da fortsætte.

Jeg vil foreslå:
Et kabinet med sidekølekanal
Et Asus bundkort.
Intel processor
Godt skærmkort 256 Mb
2 Gb ram
XP pro
..................... og på denne måde har du alle drivere til evt. geninstallation.

Du bør så lave en partition på en 1/3 og installere XP
Lave en partition til dokumenter / filer.
Lave en mindre partition til backup

Kommentar
Fra : akle

Dato : 23-02-08 11:01

Så vidt jeg kan se, kun til bærbare, men her kan man selv sammensætte indholdet, også med XP styresystem. http://www.it-konfigurator.dk/konfigurator/index.php?forhandler=32820050 Bærbare er jo efterhånden lige så solide og brugervenlige som de stationære.
Ellers finder der Zitech pc' er; http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=736&ProductCategoryID=276
MVH Akle

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-02-08 11:02

Hej Svend
Uanset hvad du vælger, så gør dit indkøb i BILKA og tegn en Extra-sikring !! Denne koster 499,- og så er din computer forsikret i 5 år. Skulle der opstå en skade, er din selvrisiko 100,-
Jeg arbejder i "reparations-verdenen" og har talrige eksempler på, at denne forsikring virker.
Blot et rigtig godt råd !
/PG

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-08 11:03

Foreløbig tak,
nu er jeg ikke så computer kyndig at jeg tør bygge (sammensætte) én selv.

Jeg vil helst købe en mærkevare med garanti, og altså med XP...

Og hvis jeg køber den over nettet, med credit kort oplysninger,
tør jeg kun gøre det hos en kendt EDB leverandør.

Hilsen Svend

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 23-02-08 11:06

Hej

Jeg kunne forslå dig noget i stil..

http://fcomputer.dk/?show=sys_make&sysid=2329

Har selv handlet med dem flere gange og det er bare iorden.

når du kikker lidt ned af siden med de forskellige ting ink. windows xp home/prof.

til under 5300 - med windows.... hertil kommer så tastetur - mus- højtaler mv.

Fusses

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-02-08 11:07

Ja, den er go' med dig Eyvind, jeg har i 14 dage ligget og rodet med at få drivere, til alle mine ting,
især eet af mine programmer (Rawshooter) kan ikke opdateres til Vista, og det er med afstand,
det bedste program til at åbne Rawfiler med, selvføgelig fordi jeg er vant til at bruge det.

Ok, efter 14 dage med Vista er jeg ved at blive glad for det, så måske vi en dag bliver gode venner.

Til dem der overvejer Vista, der er 4 versioner den billige ca.700kr er nok mest brugt, men premiumversionen, er kun ca.200kr dyrere, køb den, jeg fandt først ud af det bagefter.
Eyvind, du har måske viden om, om homeversionen kan opdateres??????????
..................Hilsen.......
................Keldd............

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-08 11:17

Nej keldd det ved jeg ikke om man kan.
Min Vista er Ultimate, som er en prøveversion som skulle holde til sommeren 2007 - den kører endnu med opdateringer.

Svend - du kan jo også få firmaer til at sammensætte en comp til dig.

Du kan godt få en bærbar som lever op til dine krav. Og du kan så sætte din store skærm til den bærbare - det er rigtig godt når der skal tegnes .......... værktøjer på den ene skærm og tegningen på den anden.

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 23-02-08 11:21

hej igen

Her er en acer forhandler

http://www.acerpartner.dk/lundberg/eBprod11.asp?idWL=0&idMN=&idCS=&idPG=pc

her kan du gå ned i buden af siden er der to computer ...

Veriton T661 - Intel® Core™ 2 Duo E6550 2.33GHz 4MB L2 FSB1333, Intel® Q35 Express chipset, understøtter Intel® vPro™ teknologi, 2GB DDR-2 SDRAM (2x 1GB), 4x DIMM RAM sokler, 160GB SATA/300 (7200rpm) harddisk, Intel® Graphics Media Accel. 3100 op til 256MB VRAM (delt) integ., DVDRW Dual Layer, 3.5" diskettedrev 1.44MB, 10/100/1000 Mbps Ethernet LAN. High Definition Audio 7.1. PCI (2x) fuld højde, PCI Express™ X1 (1x) fuld højde, PCI Express™ X16 (1x) fuld højde, kortlæser. USB 2.0 (8x 4F 4B) porte, parallel (1x) port, seriel (1x) port, mus (PS2), tastatur (PS2), VGA. 4x int. 3.5" drevbås, 2x ext. 3.5" drevbås, 3x ext. 5.25" drevbåstower mini. 300W strømforsyning. MS Windows® XP/Pro-SP2. Software medfølger: Norton Internet Security™ 2007 (60 dages liveupdate), Acer eManagemet software. Mål: 187x484x476mm (BxDxH). 3 års garanti (1 år On-site, 2 år indlev.). Medfølger: optisk USB mus, USB tastatur. ( PS.T66E6.D03 )

Pris : DKK 4.790 (DKK 5.988)

Veriton T661 - Intel Core 2™ Quad Q6600 2.40GHz 65nm 8MB L2 FSB1066, Intel® Q35 Express chipset, understøtter Intel® vPro™ teknologi, 2GB DDR-2 SDRAM (2x 1GB), 4x DIMM RAM sokler, 320GB SATA/300 (7200rpm) harddisk :, Intel® Graphics Media Accel. 3100 op til 256MB VRAM (delt) integ., DVDRW Dual Layer, 3.5" diskettedrev 1.44MB, 10/100/1000 Mbps Ethernet LAN. High Definition Audio 7.1. PCI (2x) fuld højde, PCI Express™ X1 (1x) fuld højde, PCI Express™ X16 (1x) fuld højde, kortlæser. USB 2.0 (8x 4F 4B) porte, parallel (1x) port, seriel (1x) port, mus (PS2), tastatur (PS2), VGA. 4x int. 3.5" drevbås, 2x ext. 3.5" drevbås, 3x ext. 5.25" drevbåstower mini. 300W strømforsyning. MS Windows® XP/Pro-SP2. Software medfølger: Norton Internet Security™ 2007 (60 dages liveupdate), Acer eManagemet software. Mål: 187x484x476mm (BxDxH). 3 års garanti (1 år On-site, 2 år indlev.). Medfølger: optisk USB mus, USB tastatur. ( PS.T66E6.D05 )

Pris : DKK 5.390 (DKK 6.738)

bare lige en idé mere...

Fusses

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-08 11:26

Du kan helt rolig bruge dit Dankort på nettet Svendgiversen beløbet bliver ikke trukket før forhandleren afsender varen, jeg ville også blive ved med XP og købte en ny færdigsamlet computer hos PC-Netto, det var en demo til billige penge men en rigtig kraftig maskine som kan klare alle de redigerings opgaver som den gamle computer gik i koma over, du skal ikke gå i Bilka eller andre varehuse og forvente at finde en computer med XP, de er alle med Vista

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-08 11:27

Zitech kender jeg slet ikke og tør ikke købe,

og Bilka har de PC med XP? Hvilke??

Det gør ikke noget I er uenige, bare jeg får det rigtige svar...

Bærbar er absolut en alternativ mulighed, hvis stationære ikke kan fås med XP,
men så skal adderes Dock Station. og nok også Roller Mouse, da jeg har flere muse skader, Svend

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 140 point
Dato : 23-02-08 11:34

Prøv lige at se den her: http://www.pc-netto.dk/Undergruppe/HP_dekstops-dx2300/index.html storebror til min, hvis du vil ofte 4500 kr. så er valget truffet (altså hvis det var mig )

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-08 11:40

Jeg vil gerne ofre 4500, også det dobbbelte, o.v.n.

men kan jeg ikke køre hen i Netto og købe/hente den? Svend

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-08 11:46

PC-Netto har til huse i Herlev, bor du ikke i det sønderjyske ? Men selvfølgelig kan du besøge tante Olga ved samme lejlighed jeg købte min på hjemmesiden og fik den leveret 2 dage efter, og der er altså ikke noget at være urolig for med Dankort på nettet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-08 12:09

Så har jeg købt...

Fulgt o.v.n.' s forslag, der hermed har besvaret spørgsmålet.

Tak til alle, jeg lader det stå lidt endnu, Svend

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-08 12:11

Citat
Zitech kender jeg slet ikke og tør ikke købe
..................det er et stort anerkendt firma som bl.a. lever computere til tandlæger (foto)
Hos Zitech har jeg handlet adskillige gange, fået byttet to ødelagte motherboard.
Nu handler mest hos Pc-netto, hvor jeg afhenter varerne og aflerer igen ved fejl.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-08 12:11

Og hvad har du så købt ? Er det hos PC-Netto ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-08 12:17

Ja hos PC-Netto, efter dette dit råd:
>storebror til min, hvis du vil ofte 4500 kr. så er valget truffet (altså hvis det var mig...

Og Ja, Eyvind, du er jo også gået over til PC-Netto...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-08 12:42

Min er en demo maskine og derfor billig, den hedder 2250 og blev leveret uden Windows cd eller backup cd, den indbyggede backup partion var der heller ikke, jeg havde et spørgsmål om sagen, den er vistnok åben for alle nu: http://www.kandu.dk/Spg114188.aspx jeg kontakte kundeservice hos PC-Netto, flinke folk de har blev videre stillet til HP support og en uges tid senere fik jeg ikke mindre end tre CDer tilsendt gratis
Moralen af dette indlæg: Se efter at din backup er der, enten fysisk i form af CDer eller indbygget, med Windows er det sådan at det ikke er HVIS men NÅR styresystemet bryder ned, og så er det rart at kunne geninstallere

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-08 13:14

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-08 13:43

Selv tak, jeg håber du bliver glad for din nye computer, god weekend

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-02-08 13:50

http://www.bj-trading.dk/shop/default.asp

her kan du tale med den person du vil ha’ til at bygge
din PC. du kan få gode råd, og vejledning, så due r sikker på at få præcis
den PC. Du ønsker, hverken mer’, eller mindre,.. med, eller uden software.
det bedste af det hele,…. DK,s billigste priser,.!!

der er intet sparet ved selv at rode med det.

har selv lige købt en PC. her, og da jeg selv havde win. XP,
lydkort, samt dvdrw- brænder,.. var det oplagt at købe den her,

i de “billige” varehuse, følger der altid en masse ubrugeligt “lort” med
stort set alt det “gratis”software, kan hentes frit på nettet.

Næsten same varer her :
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99101&type=pcsystem

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99106&type=pcsystem