/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
TV tuner kort Medion
Fra : tadeo
Vist : 673 gange
100 point
Dato : 21-02-08 15:44

Jeg har to stationære Medion pc´r med TV kort, den ene med Vista, den anden lidt ældre med XP,
mit spørgsmål lyder, er Medions TV kort ringere, end Hauppage TV kort ?

Jeg har et meget flottere billede med Hauppage end Medions,
og Medions TV kort kan ikke ikke scanne DVB-T kanaler, det kan Hauppage.

Det kunne være interessant, at høre fra andre brugere på kandu,
om de har samme problemer med Medion?

Mvh.
tadeo

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-02-08 16:21

Det er uretfærdigt at sammenligne en analog tuner fra et firma med en digital fra et andet, og så sige at det ene firma laver bedre tunere end det andet.

Analogtunerbilledet afhænger i høj grad af hvor kraftigt og rent antennesignalet er, hvorimod den digitale bare skal have et tilstrækkeligt kraftigt signal, for at lave flotte billeder.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 21-02-08 16:40

Medion modtager ikke DVB-T, som den skulle, generelt er Medion dårligere end Haupagge.

Begge Tuner kort er analog, DVB-T, så det hænger ikke sammen,
har ikke fået en fornuftig forklaring fra Medion Danmark hvorfor!

Mit spørgsmål lyder stadig som stillet, læs det venligst det grundigt.

Det er uretfærdigt "transor", at skrive som du gør.

Og jeg har et kraftigt signal.

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 21-02-08 16:46

Et PS., jeg er ellers godt tilfreds med Medion comp. til orientering.
Man får meget for pengene, men ikke alt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-08 16:58

Citat
Begge Tuner kort er analog, DVB-T, så det hænger ikke sammen

Du har FULDSTÆNDIG ret - det hænger ikke sammen....

Enten er de analoge eller også er de digitale....

De kan ikke være digitale analoge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-08 17:00

Så du skal se - det er nok KUN et analogkort i Medionen.....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 21-02-08 17:28

Medion skriver, det er analog,digital, lad mig oplyse, det er Medion 8828 og 8818,
du kan se "refi", når du kigger på spec. at det er analog/DVB-T, i begge komputere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-08 17:42

Nåh...

Det er et 3-i-1 kort.....

Det ER digitalt.....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 21-02-08 17:45

http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=31335&PN=1&TPN=4

Der er åbenbart ANDRE end dig der har problemer med TV kortet.....

EEN har sågar fået byttet HELE maskinen.....

Så du må nok en tur i ALDI....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 21-02-08 17:56

Det vil jeg overveje, men har trods alt mit Hauppage kort, alt det andet virker,
jeg vender tilbage

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 23-02-08 14:59

Tak for svaret refi.

Jeg kan godt få maskinen undersøgt, så vil man hente den, det vil jeg ikke vente på, nøjes med mit Hauppage tuner kort, det går nok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-08 15:18

Selv tak....

Men find dig dog ikke i alt