/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Hjælp til vandenergi ønskes
Fra : Realtvc
Vist : 869 gange
20 point
Dato : 17-02-08 20:54

hej
jeg har gennem de sidste 2 år arbejdet på et hjemmeprojekt omkring vandenergi, jeg har nu haft lavet 3 prototyer og min opfindelse ser ud til at virke meget godt.jeg har med tiden brugt mange af mine egne penge til projektet, men er nu nået dertil hvor jeg har brug for mere kapital og profesionel rådgivning. Mit spørgsmål lyder derfor, hvordan får jeg evt patent på min opfindelse, og hvordan får jeg den nødvendig kapital til at udvikle videre, er der evt en slags støtte man kan få til forskning inden for alternativ energi. Har søgt meget rundt på nettet, men synes ikke der er noget der besvare mine spørgsmål.

Alt hjælp er yderst velkommen

tak

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 17-02-08 21:09
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-02-08 21:18

Jeg kender et større dansk firma der forsker specielt i bølge energi,
hvis dine forsøg også omfatter denne form for vandenergi,
og du har en viden og resultater, der kan fremme udviklingen i dette firma,
vil de sikkert være interreseret i en dialog? Og evt. samarbejde??

Da du ikke har godkente patenter, må begge parter sikkert underskrive en fortrolighedsaftale,
før I udveksler erfaringer...Svend

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-02-08 21:20

Det her er ikke noget jeg ved noget om. MEN jeg sender dig hvad jeg har kunne finde på nettet.

Først et link til patent-og varemærkestyrelsen, meget info der, bl.a hjælp til at komme videre.
http://www.dkpto.dk/

Her er der måske mulighed for at søge økonomisk støtte

http://www.dcue.dk/Default.asp?ID=228

Held og lykke

Kommentar
Fra : Narren

Dato : 17-02-08 21:28

Det lyder da spændende. Du har vel ikke nogle tegninger af dine 3 prototyper, så vi har en idé om hvad det nærmere går ud på?

Kommentar
Fra : Realtvc

Dato : 17-02-08 21:34

hej
tak for de gode svar til alle.
SVEND det firma du omtaler hvad hedder firmaet.

jeg har kigget lidt på bølge energi og principperne er lidt det samme i mit projekt, bortset fra at med bølge energi skal man bruge bølger, og med mit projekt skal man kun bruge vand.
så det kunne da være en god ide at se nærmere på dette firma

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-02-08 21:37

Nu er der ikke noget der hedder vandenergi i almindelig sprogbrug.
Så enten bruger du et forkert ord, for noget velkendt, eller også har du virkelig opfundet noget revolutionerende.
Mest hælder jeg dog til at du nok er en af de stakler, som opfinder maskiner, hvor man får energi ud af ingenting. De virker aldrig. Det er fysikkerne så enige og er farne med at man endda nogen gange formulerer første og anden hovedsætning som: " evighedsmaskiner, der giver energi af ingenting, virker ikke"

Hvis du mener at have gjort en god opfindelse, skal du henvende dig til Teknologisk Instituts opfinderkontor, hvor du kan få en vurdering af den uden fare for at nogen kan stjæle den.
De er godt trætte af evighedsmaskiner.

Kommentar
Fra : Realtvc

Dato : 17-02-08 21:39

Narren

TEGNINGER jo ca 200 stk men dem holder jeg for mig selv, af indlysende grunde, ved det derfor kan være lidt svær at hjælpe, jeg ved mange opfindere skamroser deres egne ideer til skyerne, selv om det måske ikke er det helt store de har opfundet, om mig selv vil jeg sige at jeg er ikke opfinder somsådan men derimod ganske almendelig og selvstændig inden for resturationsbranchen, men har blot fået en ide, som jeg ikke har kunne slippe, da jeg på ingen måde kan se at min ide ikke kan blive en tor succe, hvis der bliver lagt en masse hårdt arbejde i

Kommentar
Fra : Realtvc

Dato : 17-02-08 21:43

TRANSOR

min opfindelse laver ikke energi af ingenting, den udnytter tyndekraften og opdriften i vand
men tak for rådet, du mener at jeg sikker kan kontakte Teknologisk Institut uden fare.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-02-08 21:58

Du er sikkert med din baggrund ikke så dreven ud i fysikken.
Så her er en kort forklaring.
Hvis du skal have noget ud af tyngdekraften i forbindelse med vand forudsætter det at du kan få vandet til at bevæge sig ned på et lavere nivau, uden at der er noget tilsvarende , som skal bringes op.
Det hænger sammen med at tyngdekraften er en konservativ kraft. Den er energibevarende, hvilket vil sige at man intet ( andet end tab) får ud af at køre op og ned med noget i et tyngdefelt. Så er det ligemeget,hvad vej det kører.

Mange af den slags umulige opfindelser bygger på, at opfinderen ikke selv kan se hvor han sætter lige så meget energi til, som han vinder et andet sted.

Du har brug for en kyndig til at vejlede dig.

NB jeg har lige set på TI s hjemmeside. Den oplyser ikke om opfinderkontoret, så jeg er ikke sikker på at det findes mere. Prøv at ringe til TI og spørg til det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-02-08 22:02

Jeg tror projektet er så hemmeligt, at jeg ikke kan oplyse firmaets navn her i kandu.

Da du ikke opererer med bølgevægelser, er det vist ikke aktuelt lige nu.
Så start med at gøre som transor siger: Kontakt Teknologisk Institut...
Ellers formidler jeg gerne kontakt via privat mail, Svend

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-02-08 22:02

Prøv at søge på google med
perpetum mobile
så vil du se tegninger af en del opfindelser med vandmaskiner. De virker ikke og er kun vist som et kuriosum over hvad diverse stakler gennem tiden har fundet på.

Kommentar
Fra : Narren

Dato : 17-02-08 22:04

Ikke alle dine 200 tegninger, bare et par screenshots, for jeg er ren amatør. Prisværdigt af dig du er så beskeden. Godt at Danmark har sådanne typer med gå-på mod.
Er der ikke et iværksætter-stipendium, måske? Eller Prins Henriks vandlegat?

Kommentar
Fra : Realtvc

Dato : 17-02-08 22:10

Transor

jeg forstår din bekymring

og kan se hvor den kommer fra, jeg tror ikke selv på evighedsmaskine, og gud hvor har jeg lyst til at afsløre det hele her, men det går nok ikke. jeg formoder du tror det går ud på noget med løbende vand, eller vand i bevægelse, det er det ikke, men det omhandler derimod noget med nogle tætte rum under vand under tryk. nu vil jeg ikke afsløre for meget, men dette får du så du ved det ikke omhandler den traditionelle from for vandenergi. vil også sige at min sidste prototype virker efter hensigten, og som sagt er jeg nu nået dertil hvor jeg har brug for hjæp udefra til at komme videre.

Kommentar
Fra : Realtvc

Dato : 17-02-08 22:16

Transor

tak for søge tippet

efter at have set det, tror jeg lidt mere på mig selv end før, da der ikke er noget der ligner overhovedet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-02-08 18:01

Du er da til at blive forvirret af Realtvc !!!!

Er du ikke ved at sælge en virksomhed hvor du vil tjene 500.000 - 700.000 kr !!!

http://www.kandu.dk/spg117304.aspx

Men det er måske ikke kapital nok .... hmmm det kan jo også være at det er din opfindelse du sælger, så er problemet jo løst