/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Hvorfor ? Ang. dispose af prog
Fra : MatrixRevolution
Vist : 670 gange
50 point
Dato : 15-02-08 15:10

Hey...

Jeg ved ikke så meget om Dos-os.
Hvorfor er det at dos- vinduet, nogle gange lukker med det samme det bliver eksekveret ?

hvis man f.eks. åbner en cmd -promt og eksekvere derfra, så lukker det ikke ned.

Nogle der har en forklaring ?

Jeg vil gerne programmere nogle af de programmer i windows til at åbne og forblive åbne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-08 15:56

Citat
Jeg vil gerne programmere nogle af de programmer i windows til at åbne og forblive åbne.

Den må du lige forklare.....

Du kan jo ikke bruge det SAMME program under 2 styresystemer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-08 15:58

Rent bortset fra det - har d7u DOS installeret.... ?????

Det der ligger i Win er IKKE dos - kun en del af kommandoerne.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-02-08 17:04

Det er kun Win 98 og tidligere programmer der har dos includeret. XP har kun enkelte dos kommandoer

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-02-08 17:34

Hvis du vil hav eWindows programmer til at starte samtidig med Windows, skal du dabare lægge en genvej i ind under 'start'.

Kommentar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 16-02-08 15:50

hey...

I har delvist forstået.. men måske mig der forklare forkert.

Jeg har annuleret det andet spørgsmål... Jeg tror iøvrigt jeg stiller et nyt i kategorien ".net", angående processer.

Mener du at jeg bare skal lægge en genvej ind under start ? f.eks. hvis jeg nu vil have en cmd -prompt eller ... f.eks. programmet ipconfig til at starte.. og køre... men samtidig ikke have det til at lukke ned.

Jeg overvejer at bruge MSCONFIG .. og oprette en ny streng -værdi i min registreringsnøgle -database. Er det det du mener ?

Skal nøglen så defineres andre steder i basen end ..CurrentVersion\Run ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 15:58

Du har da allerede en genvej....

Din kommandoprompt ligger da i tilbehør.....

Vinduet lukker ikke fordi du åbner noget andet...

Kommentar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 17-02-08 14:01

Hey..

Det er jeg da udemærket klar over. Det er slet ikke det jeg mener.

Når du tænder for en pc.. er der nogle programmer der starter op .. og kører... som også er listet i msconfig under start.

F.eks. hvis du har en trårløs forbindelse...eller nogle programmer. Du kan også se dem i taskbar -ikoner nederst i højre hjørne.

Tror jeg prøver at lave en konsol -app.