/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Vensysel
Fra : Fynboerne
Vist : 880 gange
100 point
Dato : 15-02-08 11:01

Hej.
Vi er to par der skal til Grenå på weekendtur i september. Lørdag skal vi nok en tur til Skagen, men ellers har jeg ikke en ide om, hvad vi skal se. Lørdag aften skal vi være på hotellet og have underholdning af Susi og Leo, det glæder vi os til.
Er der nogen der har et godt forslag til, hvad vi kan se fredag eftermiddag og aften og søndag formiddag. Det kan også være vi kan nå mere lørdag, når vi skal til skagen/Grenen. Hvad anbefaler i, vi skal se.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-02-08 11:24

http://search.live.com/results.aspx?srch=105&FORM=IE7RE&q=s%c3%a6by+turistkontor

har i været der før, ellers er selve køreturen en oplevelse i sig selv.
I bør nok ringe til turistkorerne i de byer i vil besøge.
I Sæby er der et glaspusteri. I Frederikshavn er der Krudlttårnet, Tordenskjolds skanser, Cloostårnet, Pikkerbakkerne.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-02-08 11:41
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-02-08 11:55
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-02-08 12:00
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-02-08 12:04
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-02-08 12:09
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 15-02-08 12:14

Her på denne side fra er der rigtig mange ideer og info, både vensyssel og resten af Danmark
http://www.visitdenmark.com/danmark/da-dk/menu/turist/turistforside.htm

Rigtig god tur

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 100 point
Dato : 15-02-08 12:28
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-02-08 12:35
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-02-08 12:38
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-02-08 13:20
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-02-08 13:35
Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 15-02-08 13:35

Det skal vel være en afslappet hyggetur uden for meget stres! Derfor vil jeg foreslå at i "nøjes" med Skagen om lørdagen - der er jo masser at se på deroppe. Der er f.eks. Grene, Den Tilssande Kirke, forskellige museer, havnen, byen, Gammel Skagen og Råbjerg mile, samt forskellige kunstnere og kunsthåndværkere. Der skal vel også være tid til en hyggelig frokost og en kop kaffe eller øl ind i mellem. Hvis i vælger at køre langs østkysten derop - sejle over Randers fjord ved Udbyhøj og sejle over Limfjorden ved Egense tager turen mindst et par timer men er meget smuk.
Ebeltoft og egnen deromkring er også meget smuk. I Ebeltoft er der f.eks. Fregatten Jylland og Glasmuseet. Desuden er der Kalø slotsruin.
God tur
Else

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-02-08 13:54
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-02-08 17:58

Nu skal i jo ikke tage til Skagen for at se Sussi og Leo på Skansen for det er jo flere år siden de stoppede deroppe med at spille. Nu spiller de i Frederikshavn ind imellem men det er efterhånden sjældent da de også der har solgt deres spillested pga dårlig økonomi

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 15-02-08 23:23

Hvad med Ørnereservatet ? http://www.eagleworld.dk/

Hilsen Valdera

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 16-02-08 10:26

Tak til valde for alle de gode forslag, der er da noget at kikke på.
Til Fijala, nu du skriver det om Susi og Leo, har jeg igen været inde at se på, hvor det egentlig var vi skulle hen og fandt så ud af, det var Frederikshavn. Det er et opholde, hvor der er en aften med Susi og Leo.
Det ændre nu ikke på noget, hvad angår turene vi vil på, andet end det er nogle andre strækninger vi skal kører. *S*
Til ElseR, det skal bare være en hyggetur, men når vi nu kører så langt, vil vi også gerne se noget forskelligt. Vi kommer jo ikke så langt nordpå så tit.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-02-08 10:28

Nu har i også ideer til en hel sommer Men der er også mere end et halvt år til at vælge ud og planlægge - god tur

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 16-02-08 22:22

Ja - jeg læste jo at i skulle i sommerhus i Grenå - som ligger et par timers kørsel fra Skagen - og troede at I ville se hele Vendsyssel om lørdagen. Det syntes jeg lige var lovlig ambitiøs
God tur.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-08 09:14

Hu ha da da. Hvis man liger i sommerhus i Grenå og vil nå til Skagen på 2 timer skal den da godt nok have en ordentlig spand kul. Fra Århus til Frederikshavn tager det, hvis farten overholdes 1 t 35 min. Fra Frederikshavn til Skagen opm sommeren ca. 45 min, hvis ellers vejen ikke er totalt lukket af turister med campingvogn m.m.

Bare til orientering

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 17-02-08 12:35

Jeg er Vendelbo, men er flyttet til Fyn i 1988. Jeg har stadig min familie i Vendsyssel og een af de obligatoriske ture vi tager om sommeren er - Råbjerg Mile og Ørnereservatet. Jeg ved ikke om Ørnereservatet har åbent på denne årstid, men det har Råbjerg Milie i hvert fald
Råbjerg Mile er et enestående stykke natur, som jeg nyder jeg vende tilbage til gang på gang.
Go´ tur - og hils deroppe

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 22-02-08 15:46

Tak for svaret valde..
Jeg har set på mange af de tilbud du er kommet med og der er noget jeg sagtens kan bruge.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-02-08 15:59

Selv tak og god tur.