/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Online-fotogalleri?
Fra : madsemillarsen
Vist : 1022 gange
20 point
Dato : 10-02-08 22:26

Hej

Leder efter et godt billedegalleri, hvor jeg kan lægge mine billeder ind?
Det skal være lukket for andre end dem jeg giver lov til at se det med et password eller lignende?

Har prøvet picassa, men synes ikke det virke det med at beskytte billederne. Selvom der står de ikke er offentlige kan jeg sagtens søge på dem og finde dem...
En anden grundt til ikke at vælge google, er at det skal være noget eksklusivt og rigtig flot. Og der skal ikke køre reklamer rundt omkring på siden.

Håber nogle kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-02-08 22:30

Nu ved jeg jo ikke hvad for en com du har men min hp har da sit eget uploadsted lærte jeg da jeg havde et spørgsmål om at sende en masse billeder såe prøv at kigge i start og programmer hvad du egentlig har af billedbehandlingsprogram.Det var der at min muglighed for at dele med min fam osv lå

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 10-02-08 22:51

Har kigget lidt på det. Der findes et som HP har lavet, men det er ikke helt sådan et jeg søger.
Jeg søger et fotogalleri, hvor adressen er offentlig men du kan kun se galleriet hvis du har fået udleveret adgangskoden, som du selv kan gå ind og ændre og gøre hvad du har lyst til med.
Ved de findes..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-02-08 23:00

Jae så måske det næstsidste svar i denne kan bruges ellers ved jeg det ikke

http://www.kandu.dk/Spg116123.aspx

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 10-02-08 23:09

Kan ikke læse det, kan du evt. kopier det ind i et svar?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-08 23:17

Så kan du lige få nogle point på kontoen Sunowich man skal jo købe spørgsmålet jeg bruger denne, når jeg vil dele mine billeder med andre: http://www.snapfish.com/ de er password beskyttede, Snapfish vil gerne at du køber noget af dem, ellers slettes billederne, men mine ældste er over 18 måneder gamle og kan stadig ses og hentes, du får også mail fra dem engang imellem, i skrivende stund kom der en med denne overskrift: Create your free Valentine's photo e-card

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-08 23:19

Her står der om hvordan du deler med venner med mere: http://www.snapfish.com/sharecompare

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 10-02-08 23:22

Så vidt jeg har erfaret så skal den der går ind og ser på snapfish oprette en bruger, desværre...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-08 23:31

Det har du misforstået, du skal oprette dig som bruger, med navn og adresse e-mail med mere, du kan så uploade billeder og sende brugernavn og password til de som må se billederne, så andre bruger bare din brugerkonto, går fint her imellem familie medlemmer

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 10-02-08 23:35

nå ja forstår nu, det var ikke det jeg mente.
Jeg mente at familiemedlemmerne fik et helt andet password.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-08 23:49

Det står dine venner og familie medlemmer frit for at oprette en bruger konto, så vil deres billeder også blive vist under din konto, men det er altså ikke nødvendig, hvis de bare vil se eller downloade billder, så bruger de bare din konto

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 10-02-08 23:50

Citat
Leder efter et godt billedegalleri, hvor jeg kan lægge mine billeder ind?
Det skal være lukket for andre end dem jeg giver lov til at se det med et password eller lignende?

HAR DU IKKE EN EGEN jemmeside, kan du bruge
http://www.4shared.com/
Kræver en gyldig mail-adresse
og du har 5 GB til rådighed.
Citat
Kan ikke læse det, kan du evt. kopier det ind i et svar?

http://openphoto.net/
http://www.sxc.hu/index.phtml
Og så er der alle de DK sider som peecee ??

Har du din egen server = PC, der står DØGNÅBENT
findes der andre mulgheder.

Ellers søg på o.v.n `svar, mener der findes BÅDE Google
og SMS sider, disse kræver dog, at du har en KONTO / mail
og su kan oprette et GRATIS forum........
ELLERS

https://www.blogger.com/start

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 10-02-08 23:52

Eller´s spørg om gratis WEB_HOSTING?

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 10-02-08 23:53

Citat
mener der findes BÅDE Google
og SMS

VED SET sgu _ da

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 10-02-08 23:57

SKÅL_______skal lige have 20 mere, før jeg til tider fatter 1 genstand
Har du MSN eller Google/ YAHOO o.s.v kan du ALTID oprette din
egen BLOG / GALLERI.

MEN____du har ikke MEGET kontrol med det,
tænker på? hvem der NUPPER dine billeder og MISBRUGER SAMME.

Anden sag__

GAK ud fra, det var nogelunde det??

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 11-02-08 00:00

Citat
Har prøvet picassa, men synes ikke det virke det med at beskytte billederne. Selvom der står de ikke er offentlige kan jeg sagtens søge på dem og finde dem...

Der jeg ville HEN_
der fåes programmer, der SÆTTER vandmærke på dine billeder + OGSÅ
Har et godt lille UDGÅET program, der kan det, med VANDMÆRKER.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 11-02-08 00:01

ELLERS, opgiv at ligge billeder på nettet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-08 00:23

Ja jeg bli velsaktens rig skal som nok betale de poient hvis det skulle være

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 29-01-08 11:13

--------------------------------------------------------------------------------
Ssend store filer på denne hjemmeside:
https://www.yousendit.com/

du uploader filen til hjemmesiden - modtageren får en mail med link, og går ind og downloader den

Accepteret svar
Fra : tararam

Modtaget 20 point
Dato : 11-02-08 01:14

Hej
Prøv at kigge på dette. Enkelt, elegant og et af de hurtigste på markedet - og så er det en dansker der står bag. Der kan vælges flere flotte baggrunde

http://www.stegmann.dk/mikkel/porta/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-08 10:16

Det her er let at sætte op:
http://coppermine-gallery.net/index.php

Det her er lidt vanskeligere at sætte op, men har bedre funktionalitet:
http://gallery.menalto.com/wiki/Gallery_Features

Godkendelse af svar
Fra : madsemillarsen

Dato : 11-02-08 10:20

Tak for svaret tararam. Det var lige det jeg ledte efter

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 11-02-08 10:31

Tararam et spørgsmål hvordan publisher du det album du har lavet med programmet?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-08 10:38

Jae har også gemt det det ser fint ud men har ikke tid til at prøve nu

Hav en god dag Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-08 10:56

Det ser ud til, at Porta genererer et album baseret på html og java script og den lægger filerne i den mappe hvor du vælger billederne.

Du kan så udgive mappen med ftp og hvis man skal kunne finde den via en webside må du jo oprette et link, men ellers vil det være nok at skrive domæne url efterfulgt af navnet på album mappen så vil index.html selv åbne albummet (htttp://www.ditdomaene.dk/album)

Redigering online er åbenbart ikke mulig, men skal man bare have noget nemt ser det fint ud.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-08 11:06

link til et uploadet album skal nok snarere være sådan (det er ikke så smart endda):
http://www.ditdomaene.dk/dinfotomappe/album

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-08 11:21

Der er noget der ikke virker så jeg holder mig til php gallerierne

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 11-02-08 13:00

Hvad vil php gallerierne sige? kan du forklare lidt evt. msn så man kan skrive sammen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-08 13:11

Php gallerier er bare lavet ved hjælp af pdp, der er et scriptsprog på samme måde som html og asp.
Php gallerier er ofte baseret på en database, som kræver at dit webhotel uf over php understøtter mysql.
Coppermine er rimeligt let at opsætte da det kører med en guide, men hvis man ikke læser godt i installations tekst filen først kan man godt køre fast.

Fordelen ved Coppermine og Gallery er at man kan redigere og uploade online og man kan begrænse andre brugeres anvendelse.
Hvis ingen må se dine fotos er det nok for besværligt at bruge online fotogallerier, men man kan både password sikre og sikre mod søgemaskiner så det er da muligt.
Den mest effektive sikring er hvis webhotellet indbefatter et kontrolpanel hvor man via htaccess filen kan pw sikre.

Jeg bruger hverken MSN eller lignende, men man kan bruge privatbesked her på kandu hvis det skal holdes uden for forum.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-08 13:12

en tastefejl, pdp skal være php (1. linie)

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 11-02-08 13:19

ok det er lidt volapyk for mig men ok...
Vil jeg kunne bruge frac.dk som webhostel med et php program?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-08 13:23

Så vidt jeg kan se, ja!
Der er både php og mysql, men jeg kender ikke dine færdigheder så jeg ved ikke om du kan lave det.
Jeg leger lidt med Porta for at se hvordan man undgår fejlmeddelelserne for selvfølgelig kan det gøres med den også og den er jo simpel.

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 11-02-08 13:29

Jeg leger lige nu med Simpleviewer som ser pisse godt ud. Når jeg får et endelig resultat så sender jeg lige en meddelse

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-08 13:36

http://www.bjarne-d.dk/album/
her er et Porta album med tilfældige billeder som jeg lige har uploadet

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 11-02-08 13:53

Nej det er et simpleviewer, men hvilket ftp-program bruger du til at publicere det eller hvilket hostel bruger du. Kan nemlig ik få det til at virke..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-08 14:03

kald det hvad du vil, men du skal uploade den album mappe som lægger sig inden i den mappe du genererer filerne fra så linket vil være sådan her htttp://www.ditdomaene.dk/album hvor ditdomaene skal rettet til navnet på dit websted.

Jeg uploader med Totalcommander som jeg har licens til, men alle ftp programmer der giver mulighed for upload af mapper kan bruges, men du skal have hele album mappen, alle filer.
Det drillede mig fordi jeg først uploadede med FrontPage, men den tog ikke alle filer med.

Webhosten har ikke betydning, men jeg bruger Danhost.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-08 14:20

Simple Viewer er fremvisningsenheden mens Porta er en generator til at indsætte de ønskede billeder og den virker helt fint bortset fra at du skal redigere i xml filen hvis du vil ændre noget online.

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 11-02-08 14:25

Nu forstår jeg, men forstår så ikke når jeg åbner webalbumet fra mappen så kommer der ikke nogle billeder frem?

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 11-02-08 14:28

Får hele tiden uanset hvilket program denne fejl "login authencation failed" også kan jeg ikke logge ind???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-08 14:39

I hvilken forbindelse kommer denne: "login authencation failed"

Har du oprettet en webside på serveren?

Et link ville hjælpe (evt. i privatbesked hvis du ikke vil annoncere dit værk)